Aloitin bitcoinin tutkailemisen marraskuussa 2016. Olihan minua jo “varoitettu” aihepiiristä aiemminkin mutta en lotkauttanut korvaanikaan, sillä en tiennyt mistä kysymys.
Hiki karmii selkäpiitä ja uni jää tulematta kun vahingossa menen ajattelemaan, mihin kaikki olisi johtanut jos olisin jaksanut kuunnella edes hetken sitä nörtiksi kutsuttua henkilöä, joka nyttemmin on tehnyt katoamistempun.
Aloin siis toimeen ja löin vähiä rahojani kaikenlaisiin louhimoihin kuten HashPokeen, Nanohashiin jne. Googletin, luin ja yritin oppia nopeasti ja tehdä kunnon voitot kun ei nuo tehdasrutiinit oikein minulle sovi. Kolmivuoro ja kaikki.
Sain raavittua kasaan jonkinlaiset hillot ja niitä sitten työnsin joka paikkaan ja ihmettelin kuinka helposti kaikki käy. Tai luulin käyvän.
Arvon alkaessa nousta ensimmäiseen tuhanteen dollariin kolikolta, koin ensimmäisen pettymyksen kun HashPoke veti kaikilta massit ohi. En ollut uskoa mitä tapahtui. Tietysti olin panostanut juuri tähän louhimoon eniten. Masennus oli seuranani pitkään.
Päätin jatkaa taistelua ja aloin selittämään asiaa tuntemilleni “rahamiehille”, joita koitin saada mukaan. Olin varma, että vuoden sisällä tapahtuu kummia. Eivät nämä minua uskoneet, joten aloin pelata pörssipelejä keskenäni, saaden jonkinlaisen american psycho-tartunnan ja kuvittelin päihittäväni markkinan kuin markkinan.
Juuri kun opin vetämään massini pois näistä kavalista pörsseistä, vetäsin armottoman kännin ja annoin massin kellua tilillä niin juuri tällöin iski ATH ja bitcoin ampaisi 20 000 dollariin.
Jurrissa selvitin kavereille, että mitäs minä sanoin vuosi sitten! Otin päivän jos toisenkin ja kun toivuin, oli joulu edessä, kamala kohmelo ja arvo rysähtänyt 8000 dollaria alemmas kuin ryyppyä aloitellessa.
Talven Thaimaan matka vaihtui Jyväskylän reissuun ja haaveet äkkirikastumisesta voidaan siirtää jonnekin kauas pois tulevaisuuteen.
Siispä olisiko jollakin vinkkiä antaa ensi vuoteen, kuin tulisi toimia, ettei koirat ala kusta kintuille?
Hyvää joulua kaikille, mukana kamppaileville!
-kvarkki