Nopein ja helpoin tapa vaihtaa bitcoinit euroiksi [ratkaistu]

Moi!

Mulla on 100 BTC, jotka haluan euroiksi tililleni ASAP. Olen rekisteröitynyt Intersango-palveluun (http://intersango.com), mutta kauppoja ei ole tullut sitten viime viikon. Lisäksi mulla on Verified-statuksen omaava tunnus Mt.Goxissa, mutta en ole vielä ymmärtänyt toimintalogiikka; ensin em. ohjaa AurumXchangeen, em. ohjaa Liberty Reserveen ja em. edelleen vaihdantapalveluun. :-\

Nyt asialla on jo kiire, tarvitsen euroja! Help, anyone?

Edit: OK, Bitcoin-tuki olisi soveltuvampi aihealue. Joka tapauksessa, kaiken ohjeistuksen otan kiitollisena vastaan! Myyn heti markkinahintaan.

Luulisi että nopeinta ja helpointa on vain myydä riittävän alhaisella hinnalla. :stuck_out_tongue:

Intersangossa menisi juuri nyt kaupaksi hintaan 3.80€/kpl. Rahat olisi sun tilillä ehkä jo tällä viikolla. Ainakin mulla on aina tullut neljässä päivässä viimestään SEPA siirrolla.

Missä ongelma? :smiley:

Yritin myydä Intersangossa markkinahintaan (Intersangon oletushinta). Tarjous oli siellä varmaan yli viisi päivää, mutta ei mennyt kaupaksi. Siirsin bitcoinit Bitstamp-palveluun, jossa alkoi heti mennä kaupaksi. 8)

Jos bitcoineja (tai ihan mitä tahansa) haluaa saada heti myydyksi, niin pitää laittaa riittävästi viimeisintä myyntihintaa (= oletushinta) alhaisempi myyntitarjous. Mikä on riittävän alhainen tarjous, riippuu myytävien bitcoinien määrästä.

EDIT: Ja tietenkin myös niistä ostotarjouksista.

Saako tuolla myytyä euroina? Näyttäis ainakin dollarihinta olevan muita alhaisempi. Eihän tossa nyt häviä kuin pari euroa, mutta silti.

[quote=“Rider, post:6, topic:119”][quote author=Jusle link=topic=77.msg247#msg247 date=1337009336]
Yritin myydä Intersangossa markkinahintaan (Intersangon oletushinta). Tarjous oli siellä varmaan yli viisi päivää, mutta ei mennyt kaupaksi. Siirsin bitcoinit Bitstamp-palveluun, jossa alkoi heti mennä kaupaksi. 8)
[/quote]

Saako tuolla myytyä euroina? Näyttäis ainakin dollarihinta olevan muita alhaisempi. Eihän tossa nyt häviä kuin pari euroa, mutta silti.[/quote]

Tuo toimii periaatteella, että kun lähetät euroja, niin vaihdetaan automaattisesti dollareiksi. Vaihtokurssi oli mielestäni suht edullinen, ei mikään kusetus. Lisäkuluja siitä aavistuksen verran tietty tulee.

Mutta joka tapauksessa bitstampissa SEPA-talletukset ovat ilmaisia, ja SEPA-withdrawissa kulu on 90 senttiä. Joku mainosti että rahat tulee yleensä yhden pankkipäivän sisällä, tiedä sitten.

Jep, Nordean yritystilille eurotilitys tuli yllättävän nopeasti. Taisi olla vain se yksi pankkipäivä.

Tähänkin ongelmaan (nopeasti bitcoineija suomalaisen pankkitilin euroiksi) ongelmaan koitetaan Bittiraha.fi:ssä sitten vastata. Eli tulee myös bitcoinien myyntipalvelu. Launchiin ei keretty väsätä, mutta viikon sisällä pitäs olla.