Ninjastik

Tuli hommattua tuollainen. Käynnistyksessä on jotain ongelmia mutta johtui siitä että monitori ei tykännyt (pieni läppäri) tuosta tikun softasta. Nyt kun sain sen pelittämään niin onkohan tuo sittenkään luotettava?=) Ainakin ninjastikin sivuilla on google jokapaikassa.

Aika vaikea mihinkään on täysin luottaa, ellei käy lähdekoodia läpi rivi riviltä. Ninjastikin koko bisnesidea kuitenkin perustuu siihen, että se on luotettava, joten uskoisin sen niin olevankin. 100% varmasti on kuitenkin vaikea sanoa. Olen siitä kuitenkin aika varma, että ns. “peruskäyttäjä” voi luottaa Ninjastikiin enemmän kuin oman koneensa tietoturvaan.

Ninjastikkiin liittyen niin, onkohan missään ohjeita missä neuvotaan miten Ninjastikkiin saisi asennettua Multibitlompakon? Olen kyllä mitä ilmeisemmin asentanut Javan tuolle Ninjastikille ja yrittänyt asentaa Multibitin sivujen ohjeiden mukaan myös itse Multibittiä. Mutta se ei vaan tunnu asentuneen, vaikka kaikki vaikuttaisi menneen ohjeiden mukaan niinkuin pitää.

Eli ongelma on se, että en saa näkyviin mitään millä käynnistää Multibit tuossa Ninjastikissä kun se on käynnistänyt Lubuntun.

Olen kokeillut tätä temppua:

If no MultiBit shortcut is created, you can run MultiBit manually as follows:
1.open a terminal window and ‘cd’ to your installation directory
2.type java -jar multibit-exe.jar

Mutta en saa sittenkään Multibittiä käyntiin. Olisko missään selkeitä ohjeita millä Multibitin saisi toimimaan myös Ninjastikillä?

Niin ja tämän ketjun aloittajan monitori ongelma on itselläkin tosin 2 vuotta vanhalla pöytäkoneella. Eli välillä käynnistäessä Lubuntua Ninjastikiltä. Niin monitoriin tulee vain vihreitä, sinisiä yms viivoja eikä kone reagoi mihinkään. Mutta uudelleen käynnistys saa systeemin starttaan. Ehkä tämä johtuu siittä että rauta ja softa ei aina ymmärrä heti toisiansa. Tai näin oletan…

Miksi et ole käyttänyt tikussa olevaa Electrumia? Sehän on mainio lompakko.

Koska kerkesin jo opettelemaan Multibitin toiminnan Windows 7 käyttiksellä ja se vaikutti niin hyvältä että voisi käyttää jatkossakin. Niin hankala ajatella että heti toista lompakko-ohjelmaa alkaisi käyttämään. Mutta kait se on pakko jos en saa tuot Multibittiä toimiin Ninjastikissä. Täytyy vielä jossain vaiheessa kokeilla säätää sitä.

[quote=“jbca, post:5, topic:1415”][quote author=Technomage link=topic=1523.msg11976#msg11976 date=1386283887]
Miksi et ole käyttänyt tikussa olevaa Electrumia? Sehän on mainio lompakko.
[/quote]

Koska kerkesin jo opettelemaan Multibitin toiminnan Windows 7 käyttiksellä ja se vaikutti niin hyvältä että voisi käyttää jatkossakin. Niin hankala ajatella että heti toista lompakko-ohjelmaa alkaisi käyttämään. Mutta kait se on pakko jos en saa tuot Multibittiä toimiin Ninjastikissä. Täytyy vielä jossain vaiheessa kokeilla säätää sitä.[/quote]

Itse olen Bitcoillut vasta vuoden kahdella eri nettilompakolla ja nyt olisi aika nostaa turvallisuusastetta ja toi Ninjastik menee ostoslistalle (toivottavasti se toimii) . Ei muutakun rohkeasti vaan käyttämään uutta lompakkoa, jos siinä tikussa on sellainen valmiina.

Kenelläkään ollut ongelmia Ninjastikin kanssa? Sain juuri tuolta BTC Storelta tilaamani 8GB mallin, ja en saa sitä toimimaan.
Taustatietoina kerrottakoon etten ole mikään tumpelo tietotekniikan kanssa, laitoin siis Biosista koneen buuttaamaan USB:stä kuten asiaan kuuluu. Olen kokeillut tätä kahdella tietokoneella, mutta koneet vain eivät buuttaa tikulta.

[quote=“HulluHugo, post:7, topic:1415”]Kenelläkään ollut ongelmia Ninjastikin kanssa? Sain juuri tuolta BTC Storelta tilaamani 8GB mallin, ja en saa sitä toimimaan.
Taustatietoina kerrottakoon etten ole mikään tumpelo tietotekniikan kanssa, laitoin siis Biosista koneen buuttaamaan USB:stä kuten asiaan kuuluu. Olen kokeillut tätä kahdella tietokoneella, mutta koneet vain eivät buuttaa tikulta.[/quote]

Laita mailia [email protected] niin selvitellään. Tuo viallinen tikku pitää palauttaa meille, ja saat tilalle toimivan.