Neuvoja louhimisen aloittamiseen

Terve

Olen tässä viikon verran imuroinut tietoa louhimisesta mutta nyt tarvitsisin neuvoja.
Käytössä olisi 2013 imac pöytäkone 8GB muistilla. Tuossa harjoitellessa onnistuin latamaan Miner Gaten ja sillä olen louhinut olemattoman määrän ETH coineja. Rahaa voisin sijoittaa sen kahdesta kolmeen tuhanteen euroon. Sen olen saanut selville että Antminer S9 olisi tällä hetkellä tehokkain mutta niitä ei ilmeisemmin saa ostettua mistään. Sekä itsellä ei riitä taito mitenkään kytkemään kyseistä kampetta päälle. Sekä tällä ilmeisesti pystyy louhimaan vain bitcoineja?

Jos sinulla olisi käytössä tämä kone, muutama tonni rahaa, ilmainen sähkö ja näille tarkoitettu tila missä saavat huutaa vapaasti niin minkä sinä ostaisit?

Ottaen vielä huomioon että tieto taito ei ole aivan päätä huimaavaa näiden kanssa.

Kiitos ja kumarrus vastauksista etukäteen!

käytät jotakin vaikeusasteelta pienempää ja toivot sen nostavan arvoaan joskus (Monero joku suositteli)… itse suosin antminer 9 sijasta tätä sivustoa https://hashflare.io/r/E477147D jonne sijotat muutaman tonnin… alotin eilen ja sijottamastani 20 on tullut 30 snt takasin mutta se on vuoden sopimus ja sittä päätellen 20e muuttuisi 100 e vuodessa…

Pientä tarkennusta. Kyseessä ei siis ole läppäri vaan macin pöytä kone 2,7GHz prosessorilla jossa on 8Gt muisti.

No se selventää asiaa omassa koneessani on yli 4GHz ja silläkki saisi Miner Gaten mukaan vain 100 e/dollaria vuodessa… myös videokortti on hyvä 1060 nvindialta… mutta itse joudun maksaan sähköt ynnä muut joten kannattavuus laskelmat on viel kesken… :smiley:


tämä ehkä selventää myös miner laitteiden suhteen… kaikki tarvitsevat jatkuvaa kiinteää verkkoa sinne tilaansa…

Pystyykö näillä kyseisillä miner laitteilla louhia myös Ethereumia?

Jos ostan AntMiner S9 https://www.alibaba.com/product-detail/sale-Newest-14nm-Asic-Miner-BTC_50037321378.html?spm=a2700.7724838.2017115.58.65ff05b7UYwDEF

Riittääkö edellä mainittu kone pyörittämään tätä?

Eikös tuossa paketissa ole kaikki tarvittava?

Kiitos vastauksista!

En ole varma tietokoneen suhteen… luulisi wattien riittävän… Minulla on kyll jotain epäilysia tuon kaupan luotettavuudeen olikoha nää näit ebayt miss kaikki myy ja sitt on vähä epäluotettavia tahoja joukossa… https://shop.bitmain.com/ tämä on hyvä jos lähettää suomeen mutta sitt voi tarvita virtalähteen erikseen… minulla ei ole ikävä kyll asentamisen suhteen neuvoja mutt eiköhän ytubesta löydy

Ja muista laskea tulliverot lisäksi hintaan… 24% nousee ainaki hinta ja riippukohan viel painosta joku lisä… sekä se kiinteä netti…ja pitiköhän viel olla joku muistitikku/ulkonen kovalevy… noh odotellaan jos joku kokeneempi tulee tänne selvittään asiota… ja kun katsoin tarkemmin niin virtalähteestä ei oo johtoo itse laitteeseen sekin oli kalliimpaa sorttia

Asiceilla ei pysty louhia etheriä, ainoastaan näyttiksillä vielä toistaiseksi. Siitä on tulossa ethereum 2.0 versio eli se vaihtuu proof of workista (PoW) proof of stake (PoS). ETC elikkä classic versiota voi louhia nyt ja myös tämän muutoksen jälkeen.

Aloita pilvilouhinta! -10% SHA 256 rajoitetusti jäljellä
https://hashflare.io/r/B9A2D3A5

älkää lähtekö tohon hasflaren kusetusjunaan,saatana muuttivat lifetime sopimukset vuoden mittasiksi.
Aivan kusetusfirma.

GenesisMining on imo ainut järkevä tai sitte perus hashnest/bw.com voi ostaa joko contractia muilta käyttäjilta taikka hashnestiltä s9 s7 l3+ louhinta kapasiteettiä. bitmainin pyörittämä palvelu.

Asic minerit ovat (ainakin Bitmainin L3+) meluisia (+80db), tuottavat melkoisesti lämpöä ja menevät nopeammin kannattamattomaksi kuin näytönohjaimet, kiinasta tilatessa +2000e laitteista nyt puhumattakaan… Myös takuu on ainakin bitmainin laitteissa 3kk kun verrattaen esim. Asuksen geforce gtx 1070TI 3vuotta. Jos itse aloittaisin nyt uudestaan, unohtaisin asicit kokonaan ja keskittyisin GPU rigeihin. Karkeasti 250-450e/kk tuottavan koneen saa kasattua n.2000-2500eurolla (Bitcoinin kurssi kirjoittaessa 11600e).

Louhinta softista sen verran että minergatessa kannattaa pitää ainoastaan puhelimet ja muut huonot laitteet koska minergaten käyttämä softa antaa about 10-20% huonompaa hashratea kuin muut.

Tällä hetkellä mielestäni helpoimmat aloittaa on:

https://www.nicehash.com/ -->Louhi altcoineja muille, nicehash maksaa sinulle bitcoineina. Todella helppo ja ns. oneclick miner.

https://www.betterhash.net/ -->Louhi altcoineja itsellesi. Helppo ja selkeä käyttöliittymä, tämäkin oneclick miner

Millä perustelet, että Asic miner menee nopeammin kannattamattomaksi kuin näytönohjain? Olen valitettavan puolueellinen, koska itselläni on Antminer L3+. Ainakin alkusijoitus on Asic L3+ minerissa aika kallis mutta tuossahan maksetaan tavallaan siitä laiskuudesta, että ei rakenna itse laitetta kasaamalla GPU-kortteja PC:n emolevyn päälle.
Nicehashin mukaan L3+ on kannattava ja tuottaa noin 2400-2500 € / puolessa vuodessa. Eli se maksaa sinä aikana itsensä takaisin jonka jälkeen kaikki on pelkkää tuloa. Melu ei niin haittaa jos laitteen sijoittaa kellariin ja sillä lämmittää omakotitalon välipohjan talvella.

Antminerin l3+ ei pysty louhimaan muita algoritmejä kuin scryptiä ja sen ainut varteen otettava kolikko tällä hetkellä on litecoin. Ainakun bitmain julkaisee uuden erän l3+ niin litecoinin vaikeustaso ottaa harppauksen ylöspäin = tuotto tippuu. Näytönohjaimissa taas esim. Nvidian geforce gtx 1080 pystyy louhimaan ainakin 11 eri algoritmia ja hyvin montaa eri kolikkoa. Ei tosin lähellekkään samanlaisella nopeudella kun l3+ mutta ihan kannattavalla nopeudella. Mielestäni asic koneiden isoin ongelma on juuri sen kapea käytettävyys alue, muutaman kuukauden välein tuotetut uudet erät sekä päivitetyt mallit esim. Ensin tuli antminerin l3 ja kun se myytiin loppuun niin heti perään julkaistiin l3+ joka on puolet nopeampi laite kun l3. Omat 2kpl l3+ tuotti viime syyskuussa nicehashilla n.1000e/kk per laite, nyt näyttää profitability calculatorin mukaan n.250e/kk per laite.

Niin no asic onkin suunniteltu vain yhtä tehtävää varten ja tavallaan “pöljä laite” siinä mielessä. Itselläni on ensimmäisenä louhintakoneena juuri tuo L3+ mutta olen harkinnut sen lisäksi jotain GPU mainausta.
Ilmeisesti joutuu tilaamaan uuden L3-mallin noin aina noin vuoden välein jos vaikeustaso nousee kovasti.
L3+ profit pyörinyt jossain 350-400 euron haarukassa / kk tuon litecoinpoolin laskurin mukaan. Nyt dropin jälkeen noin 280-300 e.

Nvidian kortit eivät ole louhinnassa aivan AMD teholuokkaa mutta ehkä 1070 on.

Tilasin kokeeksi MSI MSI AMD Radeon RX 560 AERO ITX OC-näytönohjain, 4GB GDDR5. Sillä voisi kokeilla aloittaa GPU mining hommaa. Louhintanopeus on jotain 12 Mh/s.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1934285.640

Moi !

GPU: lla on nyt tullut vähän harjoiteltua louhintaa. Aattelin nyt ostaa bitmainilta tollasen Z9 minin ( ja tiedän että siitä voi tulla verkonpaino nopeasti jos asiat menee huonosti) Tuonne näyttää kelpaavan alle 420 usd kupongit. Löytyykö keltään kuponkeja myyntiin ? Miten tullissa on mennyt? Onko tuon kupongin antama alennus katsottu rahaksi vai onko alvit maksettu vaan loppuosalta?

Suosittelen ASIC louhintaa. Avalon on yksi hyvä merkki tai Dragon miner. Itselläni haaveissa ostaa hotminelta bundeli ASIC. PALJON EDULLISEMPI, kun esim bitmain/avalon. Venäläinen yritys.