Nettikaupan perustaminen?

Mietiskelin nettikaupan perustamista, johon hyväksyisin Bitcoinien lisäksi Litecoinit, usd:t ja eurot (miks ei muitakin valuuttoja).
Jotenska mitä softia arvon forumin väki tietää tähän?
Tietysti tarvitsis olla ilmainen softa ja etähallittava, eli ylläpito ulkoistettu (lähinnä serverin sijainti).
Miten rahaliikenne ja tuohon liittyvät käytännön asiat?
Taidan kysellä ympäripyöreitä, mutta jos joku viitsii nähdä vaivaa…

Itse perustin juuri (2 viikkoa huomenna koossa) nettikaupan www.btctrinkets.com alustana prestashop ja mtgox plugin maksuväylänä. Lite ja muille altcoineille ei löydy tukea tosin.

http://www.bitcoinway.com/ Tuo voi olla mielenkiintoinen - 0% kulut.

Jos haluaa vastaanottaa bitcoineja, on tähän olemassa monenlaisia ratkaisuja, myös ilmaisia sellaisia. Jos haluaa hyväksyä bitcoinit maksuvälineenä, mutta vastaanottaa euroja (osittain tai pelkästään), suosittelen jotain ammattimaisempaa ratkaisua.

Itselläni on aika hyvä kokemus BitPaystä, jota Bittiraha.fi tarjoaa. Siihen löytyy valmiita plugineja useimmille verkkokauppa-alustoille.

Ilmainen ja ulkoistettu serverin ylläpito harvoin mahtuvat samaan kontekstiin.

Jos kevyesti haluaa aloittaa, niin laittaa tuotteita Bitmittiin myyntiin.

Niin, siis lähinnä ulkoistetulla tarkoitin, että ei omaa serveriä kotiin. Vaan jokin hosting-palvelu, ftp-yhteys, php- ja mysql- härpäkkeet. jne jne.

Olen katsellut open cart-. prestashop- ja woocommerce- ohjelmistoja.

Kuinkas nuo maksuvaihtoehdot, käsittääkseni pitää tehdä luottokorteista jokin sopimus luottokunnan tai pankin kanssa, vai onko olemassa jotain kansainvälistä yhtä ja ainoaa
kohdetta josta saisi kaikki. Katsoin että okpay jotain siihen suuntaan ilmaisee sivuillaan. Mutta onko tuo okpay pankki vai mikä? Onko rahat turvassa vai ei?

Venäläisomisteinen ja taitaa sijaita kyproksella, vedäppä siitä sitten omat johtopäätöksesi :smiley:

Itse laittaisin ihan jonkun paypalin vain siihen rinnalle vaihtoehdoksi.

Mistäs sais BTC- ja LTC- grafiikkaa open-source, elikkä kuvankäsittelyllä tai ilman voisi käyttää
nettikaupan grafiikoina?
Olen jo aika kauan etsiskellyt, luulisi että olisi jotain “press release”-grafiikkaa, jos ei ole niin olisi
kyllä jo aika, kun kerran halutaan krypto-valuuttoja saattaa yleiseen tietoon…

Ymmärtääkseni nämä yleisesti käytetyt Bitcoin logot ja sellaiset on kyllä open sourcea. Sen takia ne onkin käytössä vähän joka paikassa. Linkit alkuperäisiin kuviin löytyvät varmaan jostain bitcointalk.org forumin syövereistä.

Edit: löytyikin näköjään helposti. https://en.bitcoin.it/wiki/Promotional_graphics
Googlaamalla “bitcoin logo vector” löytyy lisää.