Myydään 1 BTC Casascius-kolikko 2011

Nyt on myytävänä harvinainen aarre :

Vuoden 2011 Casascius 1 BTC kolikko joka sisältää sinne ladatun bitcoinin.
Myös lataus on tehty 2011 puolella, mikä tekee kolikosta spesiaalin, valtaosa noista 2011 lyödyistä kolikoista on ladattu vasta 2012.
Lisäksi kolikossa on virhehologrammi, Casacius (pitäisi olla Casascius).
Kolikko on koskematon.

Huutokauppa päättyy su 3.9. klo 21.00 tai 15 min viimeisen korotuksen jälkeen.
Lähtöhinta on 2 BTC ja minimikorotus 0.1 BTC
Lähetän kolikon ma 4.9. postivakuutettuna, heti kun suoritus näkyy Myceliumissani.

1.5 BeeTeeCeeeeeeeee

Mitenkähän lie? Realisoiko tällaisen osto bitcoinin arvonnousun verottajan silmissä?

Olisi järkevää heti ilmoittaa minimihinta millä haluat sen myydä ettei tarvitse tällä pelleillä ja tuhlata muiden aikaa!

En pysty ilmoittamaan minimihintaa jolla kolikon myyn, sillä en ole päättänyt asiaa vielä.
Teen päätöksen kun näen mitä voisin kolikosta saada.

Olen pahoillani jos tuhlasin kallisarvoista aikaasi, mutta kyseessä on koko maailman ihan ensimmäisiä Bitcoin-kolikoita.

Olen jo vanha mies jonka elinkaari on päättymässä vakavan sairauden vuoksi. Täten minulla ei ole aikaa jäädä odottamaan tämän kolikon huikeaa potentiaalia arvonnousun suhteen.
Joku kaukonäköinen nuorimies/nainen saattaa vuosikymmenessä hyvinkin satakertaistaa sijoituksensa arvon ostamalla tämän kolikon.

Verotuksen suhteen oma näkemykseni on, että verojen maksun aika koittaa sitten kun tämän kolikon muuttaa viralliseksi rahaksi.

Huutokauppa toimii siten, että korkein tarjous on pakko hyväksyä. Siksi lähtöhinnankin voi asettaa siksi miksi haluaa (yleensä se on minimihinta jolla haluaa myydä).

Jos myyjä alkaa empimään sitten kun huutokauppa päättyy, niin se todellakin on kaikkien osallistujien ajantuhlausta.

Toivottavasti kaikilla tämän forumin lukijoilla ei ole aika niin kortilla kuin sinulla :slight_smile:

Mulla ei ole aika kortilla, enkä ole edes huutamassa kyseistä kolikkoa. Ilmoitin vaan miten huutokaupat oikeasti toimivat.

Tässä verailun vuoksi eBayssä myynnissä oleva vastaava kolikko (vaikkakin luultavasti ladattu vasta 2012).

Minulla on myös eBayssä tili (264 poitiivista), mutta siellä myymisessä on niin paljon säätöä että ajattelin ensin kokeilla saanko täältä edes jotenkin järkevää tarjousta ennen kuin alan siellä myymään.

Takaan myyjän luotettavuuden. Siitä ei tarvitse olla huolissaan.

Mutta tämä myyntitapa ei ole ihan ideaali kyllä. Huutokaupoissa korkein tarjous kyllä pitää hyväksyä, muuten se on vähän typerää, ja huutokaupan aloittaja määrittää sillä minimihuudolla sen oman kipurajan.

Toinen tapa myydä on yksinkertaisesti pyytää ihmisiä tekemään tarjouksia kolikosta vapaasti. Silloin se ei ole huutokauppa ja tarjouksia voi vapaasti hyväksyä tai olla hyväksymättä. Ja siihenkin voi määrittää minimin jos haluaa.

1 tykkäys

Asia ymmärretty :slight_smile:

Asetan siis lähtöhinnaksi 2 BTC ja hyväksyn korkeimman tarjouksen.

Tässä on nyt harvinainen tilaisuus päästä omistamaan pala Bitcoinin historiaa, näitä kolikoita on olemassa todella vähän ja suurin osa niistäkin on avattu ja tyhjennetty…varsinkin ensimmäisen nousukauden aikana jolloin usko koko asiaan oli vielä heikoissa kantimissa.
Voin lämpimästi suositella tämän kolikon hankkimista pitkäaikaissijoituksena.
Mainittakoon vielä, että kolikko sisältää myös yhden Bitcoin Cash’in.

Valitettavasti en ollut vielä 2011 kuullutkaan Bitcoinista. Tämän ostaminen saattaisi kiinnostaa…

Onko nämä kolikot numeroitu? kuinka monta ko. kolikkoa on painettu? Näkeekö osoitteen kolikon päältä ja private key on sitten tarran allako? Onkä näitä virhehologrammisia myyty hyvään hintaan maailmalla?

Myös verottaja askarruttaa, hyväksyyköhän verottaja, jos ilmoitan hankitahinnaksi yksityiseltä henkilöltä ostaman bitcoinin tiettyyn hintaan? Toisaalta tuskinpa tätä koskaan tulee tyhjennettyä vaan ehkä myytyä sellaisenaan eteenpäin niinkuin itse nyt teet.

Yritän saada jonkun bittirahan edustajan vastaamaan näihin kysymyksiin, kun en itse oikein osaa ja he ovat toimineet ko. kolikoiden jälleenmyyjinä aikanaan.

Huudetaan lähdöt.

-y

[quote=“stv, post:12, topic:4382, full:true”]Onko nämä kolikot numeroitu? kuinka monta ko. kolikkoa on painettu? Näkeekö osoitteen kolikon päältä ja private key on sitten tarran allako? Onkä näitä virhehologrammisia myyty hyvään hintaan maailmalla?

Myös verottaja askarruttaa, hyväksyyköhän verottaja, jos ilmoitan hankitahinnaksi yksityiseltä henkilöltä ostaman bitcoinin tiettyyn hintaan? Toisaalta tuskinpa tätä koskaan tulee tyhjennettyä vaan ehkä myytyä sellaisenaan eteenpäin niinkuin itse nyt teet.[/quote]

Casascius-kolikoiden kokonaismäärät näkee täältä: https://casascius.uberbills.com/

Tuota kyseistä kolikkoa ei kuitenkaan ole kovin montaa tehty, koska se kuuluu harvinaisimpiin kolikoihin. Uudempia 1 bitcoinin kolikoita kyllä löytyy sitten isompia määriä markkinoilta.

Casasciukset ei ole sarjanumeroitu, mutta niissä on kyllä uniikki julkisen osoitteen alku näkyvissä siellä takaosassa. Ja tarran alla on toki privaattiavain. Näitä virhehologrammisia on mennyt aikanaan jollain 3-4 btc hinnoilla parhaimmillaan, mutta markkinat eivät tietääkseni ole niin vahvat nykyään. Ja tietystikin bitcoinin arvo noussut hurjasti, eli ihan samansuuruista preemiota ei helposti saa enää. Oma arvioni on että näiden arvo on tällä hetkellä jotain 2-3 btc.

Verotuskeissistä niin jonkinlaista kuittia / tositetta talteen kaupasta, niin pitäis se hankintahinnan ilmoitus onnistua jatkossa ihan ongelmitta.

Laitan ilman muuta kuitin ostosta mukaan lähetykseen.

En oikeastaan ota kantaa tämän kolikon myyntiin. Totean vain että suorastaan liikutun lukiessani katlisa5963 sairaudesta. En ole itsekään ihan nuori, mutta poikani ansiosta jo pitkään mukana tässä. Tältä Prasoksen foorumilta on saanut aina paljon tietoa, vastauksia ja apua kun en ole mikään expertti tietotekniikassa. Kiitos kaikille siitä. Silloin kun usko on horjunut katlisa 5963 on omalta osaltaan vaikuttanut ja vakuuttanut minut uskomaan bitcoinien menestykseen.Jaksamista hänelle! Uskon että kolikko menee kuumille kiville.

2 tykkäystä

Tarjoan tästä 2,1 btc

Kiitän kannustavasta palautteesta.
Muistan kun takavuosina puhuin 5k€ hinnasta tulevaisuudessa, niin minua pidettiin kohtalaisen hassuna ukkelina melko yleisesti, vaikka perustelinkin asiani mielestäni aika hyvin.
Teollisuusmailta on kestänyt keskimäärin yli 50 vuotta siirtyä maksamaan enemmän korteilla kuin käteisellä (ensimmäiset bensakortit tulivat 50-luvulla), niin on aivan selvää että siirtyminen Bitcoinin käyttöönkään ei tapahdu ihan käden käänteessä.
En ehkä itse ole näkemässä sitä päivää kun yhdestä bitcoinista maksetaan 100 k€, mutta olen vakuuttunut että poikani sen päivän näkee.
Tulee varmasti sekin päivä jolloin yhden satoshin arvo on euron luokkaa, senkin poikani luultavasti näkee vanhoilla päivillään…tyttäreni poika viimeistään :smiley:


Lisään hiukan bensaa tuleen ja annan voittavalle huudolle bonuksena yhden ensimmäisistä Denarium-kolikoista (ladattu ja avaamaton tietty) hyvin pienellä sarjanumerolla :slight_smile:

1 tykkäys

Huutokauppa päättyy huomenna klo 21.00

Yksi maailman ensimmäisistä fyysisistä Bitcoin-kolikoista odottaa kärsimättömänä muuttoa uuteen kotiin. Onneksi sen ei tarvitse muuttaa yksin, sillä kaveriksi lähtee yksi maailman ensimmäisistä Denarium-kolikoista :wink: