Muut pörssit toimii

Vaikka Bitstamp ei toimi nyt niin muut pörssit toimii normaalisti.
Blockchain.com myös herännyt vaikka välillä ei toiminut.
Bitnodes -verkko toimii jossa itse mukana. Liikenne/siirtomäärät verkossa ollut hurjaa.

Itse en ole siirtänyt omia bitcoineja mihinkään suuntaan. Odottelen järkevää infoa.
Jokainen saa tietenkin itse päättää mitä tekee.
Pysyn ainakin mukana. Toivottavasti muutkin.

Mikä tulee bitcoinin tilalle?

On Bitcoin edelleen olemassa, voi seurata vaikka täällä kurssia…
https://bitcoinwisdom.com/markets/bitfinex/btcusd

Bitcoin ei kuole niin kauan kuin on tarpeeksi lompakkoja synkronoimassa, pakko myöntää ettei itselläkään nyt ole, mutta ehkä laittaisin kriittisemmässä tilanteessa. Toki se kai tekee alttiimmaksi 51% hyökille ja siitä mahdollisesti seuraavalle forkille jos nodejen määrä pienenee.

Tarkotin että oma node-koneeni ollut koko ajan päällä.

Mielenkiintonen twiitti tai useita siihen liittyen leviää netissä.
Siinä pössimeklari/sijoittaja saa pörssiohjelmaansa tarjouksen hakkerilta/ryhmältä.

tässä kopio yhdestä…

Nimi varmaan keksitty mutta tuohon osoitteeseen mikä näkyy tulee edelleen pieniä testisummia.
Tuolla tilillä liikenne alkanut jo sunnuntai aamuna isoilla summilla.
Vaikea lähteä arvailemaan mistäpäin todellisuudessa tuo hakkeri on.
Myöskään sitä en tiedä onko tämä joku lavastus ?

[quote=“bittimikko, post:6, topic:2503”]Mielenkiintonen twiitti tai useita siihen liittyen leviää netissä.
Siinä pössimeklari/sijoittaja saa pörssiohjelmaansa tarjouksen hakkerilta/ryhmältä.

tässä kopio yhdestä…

Nimi varmaan keksitty mutta tuohon osoitteeseen mikä näkyy tulee edelleen pieniä testisummia.
Tuolla tilillä liikenne alkanut jo sunnuntai aamuna isoilla summilla.
Vaikea lähteä arvailemaan mistäpäin todellisuudessa tuo hakkeri on.
Myöskään sitä en tiedä onko tämä joku lavastus ?[/quote]

Ööh, eiköhän toi ole varsin todennäköisesti pelkkää vedätystä tai trollausta. “Myyjän” olisi varsin helppoa todistaa oikeasti omistavansa noi coinit vaan allekirjoittamalla myyntiviestinsä tolla osotteella. Bitcoin-qt:ssakin on ihan valmiina “sign message” ja “verify message” toiminnot, eli se ei vaadi edes kummoista teknistä osaamista.

Älkää nyt ainakaan ruokkiko näitä trolleja…

Mutta noin muuten toki haluan (jälleen) sanoa, että BITCOIN ON KUOLLUT, eiköhän kaikki lähdetä himaan…

No oli miten oli. Äsken kokeilin jo tililtä toiselle siirtää ja varmistukset toimii.

Mä ainakin louhin suoraan lompakkoon :slight_smile: Muutama päivä sitten oli hyvä kurssi ($270 noin about) Mulla kyllä uskoa riittää BitCoinin menestymiseen. :-[

Voisitko hieman valaista millä perusteella kuollut?

Ei kannata kaikkia internetin trolleja uskoa…

Ei se vielä ole kuollut, mutta sitä kohti edetään. Määrittelisin, että Bitcoin ei ole kuollut niin kauan kun joku tuottaa uusia lohkoja verkkoon ja verkko on hajautettu.

Jos moni louhintafarmin ylläpitäjä sammuttaa laitteensa kurssin romahtaessa, kasvaa riski hyökkäyksille, siilä vuokraamalla laskentatehoa voi jokin pooli saavuttaa yli 50 % verkon laskentatehosta. Kun tämä toteutuu, kukaan ei enää luota Bitcoiniin, eikä sillä ole enää arvoa. Sitten se on kuollut.

NXT:iin on uskoa… https://bitcointalk.org/index.php?topic=915569

[quote=“scryptolife, post:13, topic:2503”][quote author=kangasbros link=topic=2803.msg22580#msg22580 date=1420534676]
Mutta noin muuten toki haluan (jälleen) sanoa, että BITCOIN ON KUOLLUT, eiköhän kaikki lähdetä himaan…
[/quote]
Ei se vielä ole kuollut, mutta sitä kohti edetään. Määrittelisin, että Bitcoin ei ole kuollut niin kauan kun joku tuottaa uusia lohkoja verkkoon ja verkko on hajautettu.

Jos moni louhintafarmin ylläpitäjä sammuttaa laitteensa kurssin romahtaessa, kasvaa riski hyökkäyksille, siilä vuokraamalla laskentatehoa voi jokin pooli saavuttaa yli 50 % verkon laskentatehosta. Kun tämä toteutuu, kukaan ei enää luota Bitcoiniin, eikä sillä ole enää arvoa. Sitten se on kuollut.[/quote]

“niin kauan kun joku tuottaa uusia lohkoja verkkoon”

öäöäh, taidat olla aika pihalla bitcoinin perusmekanismeista… uusia lohkoja tuli bitcoin-verkkoon jo silloin, kun käyttäjiä oli vain kaksi, satoshi ja finney. tjsp. kyllä niitä lohkoja aina tulee, koska bitcoinissa on insentiivit niin rakennettu.

ja jengin luottamus coiniin ei todennäköisesti romahda louhinnan keskittymisestä. on paljon muitakin tekijöitä, toi on vain yksi.

(siis, aikaisempi “bitcoin on kuollut” kommenttini oli trolli. olen kuitenkin kuullut samanlaisia kommentteja niin monta kertaa eri tilanteissa. mutta parhaat naurut saan edelleen kommenteista joita sai lukea vuonna 2011 syksyllä netissä, kun bitcoin dippas 30 dollarista kahteen. vrt. nykyinen pudotus tonnin huipulta kahteensataan on pientä, pitäisi pudota vielä 60-70 dollariin niin oltaisiin samassa suhteessa.)