Multibit vai Bitcoin-Core?

Itse olen louhinut ja lompakkoni on Bitcoint-Qt eli core.

Sanotaan, että Bitcoin-verkko pysyy pystyssä kun ihmisillä on softat juoksemassa. Ei tartte edes louhia.

Miten tällaiset softat kuin Multibit sitä asiaa edesauttaa? Jotenkin ymmärrän että Core auttaa, viehän se niin hemmetisti levytilaakin kun on koko lohkoketju omalla levyllä.

Mutta että kä?

[quote=“Koppimopo, post:1, topic:2554”]Itse olen louhinut ja lompakkoni on Bitcoint-Qt eli core.

Sanotaan, että Bitcoin-verkko pysyy pystyssä kun ihmisillä on softat juoksemassa. Ei tartte edes louhia.

Miten tällaiset softat kuin Multibit sitä asiaa edesauttaa? Jotenkin ymmärrän että Core auttaa, viehän se niin hemmetisti levytilaakin kun on koko lohkoketju omalla levyllä.

Mutta että kä?[/quote]

Oot asian ytimessä. Vain “core” lompakot ylläpitää verkkoa loppupeleissä. Ei tulis edes mieleen ladata Bitcoin QT lompakkoa tällä hetkellä kun en louhi, kun siinä kestää varmaan aika monta päivää tai viikkoa että saa koko lohkoketjun ladattua :stuck_out_tongue:

Kuitenkin, jos tilanne muuttuisi radikaalisti, niin ei se olisi iso juttu ladata sitä lohkoketjua.

Voihan sitä myös käyttää electrum wallettia
https://electrum.org/

sekä antakaa tippiä servereiden ylläpidoille vaikka olisi vähän… vai haluaisitteko odottaa lompakon synkkaamista (lataa noin 40G) mikäli on uusi asennus jos on jatkuvasti päällä nin on ajantasalla…

[quote=“seled, post:3, topic:2554”]Voihan sitä myös käyttää electrum wallettia
https://electrum.org/

sekä antakaa tippiä servereiden ylläpidoille vaikka olisi vähän… vai haluaisitteko odottaa lompakon synkkaamista (lataa noin 40G) mikäli on uusi asennus jos on jatkuvasti päällä nin on ajantasalla…[/quote]

Miten maksaa tippiä? Täytyykö oma Bitcoinosoite ilmoittaa jonnekin?

Itse latasin noin viikko sitten Bitcoin-Core lompakon. Ihan vain sen takia että voisi tukea Bitcoinia siirtotietokantaa jakamalla ja ylläpitämällä sitä vaikka en louhikaan. Itse tosin käytän rinnalla Multibittiä myös tai itse asiassa sillä ekan lompakon teinkin itselleni ja se toimii nytkin lompakkona. Mutta jos tietty vähän saisi tippiä siitä hyvästä, että käyttää myös Bitcoin-Corea, niin tuleehan siitä nyt ainakin parempi mieli vaikka nyt ei rikastuisikaan.

Saakohan muuten mistään Raspberyyn mahdollisesti asennettua Bitcoin-Core lompakon. Tai varmaan saa, mutta olisiko jossain vaihe vaiheelta ohjeet siihen?

Raspberry kun olisi hiljainen ja veisi hyvin vähän sähköä verrattuna pöytäkoneeseen. Jolloin sitä tulisi varmaan pidettyä koko ajan päällä. Täytyisi vaan ostaa riittävän iso SD-kortti vaikka nyt 32GB kortti jonka saa noin 30 eurolla. Siihen menisi koko siirtotietokanta ja jäisikin vielä tilaa. Vai onko tuo edes toimiva idea?

[quote=“jbca, post:4, topic:2554”][quote author=seled link=topic=2859.msg23137#msg23137 date=1422599356]
Voihan sitä myös käyttää electrum wallettia
https://electrum.org/

sekä antakaa tippiä servereiden ylläpidoille vaikka olisi vähän… vai haluaisitteko odottaa lompakon synkkaamista (lataa noin 40G) mikäli on uusi asennus jos on jatkuvasti päällä nin on ajantasalla…
[/quote]

Miten maksaa tippiä? Täytyykö oma Bitcoinosoite ilmoittaa jonnekin?

Itse latasin noin viikko sitten Bitcoin-Core lompakon. Ihan vain sen takia että voisi tukea Bitcoinia siirtotietokantaa jakamalla ja ylläpitämällä sitä vaikka en louhikaan. Itse tosin käytän rinnalla Multibittiä myös tai itse asiassa sillä ekan lompakon teinkin itselleni ja se toimii nytkin lompakkona. Mutta jos tietty vähän saisi tippiä siitä hyvästä, että käyttää myös Bitcoin-Corea, niin tuleehan siitä nyt ainakin parempi mieli vaikka nyt ei rikastuisikaan.

Saakohan muuten mistään Raspberyyn mahdollisesti asennettua Bitcoin-Core lompakon. Tai varmaan saa, mutta olisiko jossain vaihe vaiheelta ohjeet siihen?

Raspberry kun olisi hiljainen ja veisi hyvin vähän sähköä verrattuna pöytäkoneeseen. Jolloin sitä tulisi varmaan pidettyä koko ajan päällä. Täytyisi vaan ostaa riittävän iso SD-kortti vaikka nyt 32GB kortti jonka saa noin 30 eurolla. Siihen menisi koko siirtotietokanta ja jäisikin vielä tilaa. Vai onko tuo edes toimiva idea?[/quote]

NAS. Semmoiselle minun raspi tallentaa leffat ja uutiset mitä digi-tv:laitteiltansa saa irti.
Miksei myös tämä blockchain?