MultiBit salasana

Hei,

onko mitään mahdollisuutta päästä MultiBit-lompakkoon, kun olen laittanut siihen salasana ja muistan kyllä mikä se on, mutta se ei avaa lompakkoani? En tajua mistä moinen voi johtua :frowning:

Moi,

Mulla kävi sama tai samankaltainen juttu joku aika sitten. MultiBit HD lompakko ei hyväksynyt salasanaa eikä edes turvasanapalautusta (tai mikä ikinä onkaan oikea termi). En ole itse kovin perehtynyt näihin, mutta muistaakseni sain homman ratkaistua lataamalla vanhemman version MultiBitistä (ei HD) ja palautin sinne turvasanoilla lompakon. Siirsin sitten kyllä bitcoinit parempaan (?) säilöön, mutta aika kuumottava tapaus oli… tuolla paljon keskustelua aiheesta https://bitcointalk.org/index.php?topic=1892970.0

Hei,

eli miten teit tuon turvasanapalautuksen? En muista että olisin laittanut mitään turvasanoja salasanaa määrittäessäni…vai mitä tarkoitat turvasanapalautuksella? Minulla on Multibit 0.5.18 käytössä.

Pystyisikö joku auttamaan minua?

Hei,

voisitko taivuttaa rautalangasta mulle, miten pitää toimia, kun minä en ole mikään ekspertti näissä hommissa :wink: Minulla on siis käytössä MultiBit 0.5.18 ja salasana ei toimi.

Olisi kiva saada rahat sieltä pois vaikkei siellä mitään omaisuuksia olekaan. Kaikki olisi kuitenkin tarpeen.

Moi Ansku,

Lähdetään vaikka siitä, että itsekin olen täysi noviisi näissä, joten…

Mutta siis mä sain palautettua lukitun Multibit-lompakon (jonka normaali salasana lopetti toimintansa hämmentävästi) lataamalla ohjelmasta vanhemman version (todennäköisesti Multibitin sivuilta) toiselle pc-koneelle (nyt en muista mistä versionumeroista oli kyse) ja tähän uuteen lompakkoon tekemällä Restore wallet tms. toimenpiteen käyttämällä vanhan lompakon turvasanalistaa (mikä ikinä onkaan oikea termi). Eli siis tämän näköistä:

Jos sulla ei ole tuota tallella, niin en osaa kyllä yhtään sanoa, Multibitin kehitystyö vaikuttais olevan lopetettu, en tiedä vaikuttaako se tähän asiaan jotenkin… toivottavasti keksit jonkun ratkaisun :confused:

Anskulla on MultiBit Classic v0.5.18. Jollei hän ole tallentanut wallet words, niin hän ei voi mitenkään palauttaa avaimiaan. Lompakon salasanakin on todennäköisesti unohtunut, eikä siinä auta muu kuin muistella ja kokeilla. Ja sitten coinit muualle turvaan.

MultiBit HD ei ole suoraan yhteensopiva Classic:n kanssa:
The security model of MultiBit Classic is weaker than MultiBit HD so we only recommend using it if you have private keys that cannot be migrated.