Multibit lompakko ongelma

Olen tehnyt Truecryptillä salasanalla suojatun levyn jonne olen säilönyt lompakkoni. Säännöllisesti olen ottanut varmuuskopiot TrueCrypt levystä ja sen sisällä olevista walleteista. Eli minulla on Truecryptissä useampia eri ikäsisiä varmuuskopioita wallet.dat tiedostosta. (Varmaan turhaa ja typerää…)

Tänään avasin vahingossa noin viikon vanhan wallet.datin kun tarkastin onko bittirahasta tilaamani Bitcoinit tulleet. Coinit oli lähetetty ja ne päivittyivät viikon vanhaan lompakkooni, josta jäi puuttumaan yksi vanha siirto. Tämän jälkeen avasin oikean uusimman lompakon, mutta tämänpäiväinen viimeisin siirto ei synkronoidu. Eli nyt minulla on kaksi lompakkoa, toisessa ei näy toiseksi viimeinen siirto ja toisessa ei näy viimeisin siirto. Tarkastin blockchainista, että coinit ovat lähetetty, ko. siirrot on tehty samaan osoitteeseen. Voinko siirtää coineja ”saman” lompakon sisällä esim tekemällä uuden osoitteen toiseen lompakoista?
Voiko joku selventää miksi en voi käyttää coineja kahteen kertaan ja siten onnistuuko siirto lompakon ”sisällä”.

Myöhässä tulee vastausta, mutta ehkä jollakulla muulla on joskus sama ongelma ja päätyy tähän keskusteluun etsimään vastausta:

Voisit koittaa exportata private keyt vanhemmasta walletista ja importata ne uudempaan wallettiin.

Ohjeet löytyvät MultiBitin wikistä: https://multibit.org/help_backupWalletUsingPrivateKeys.html

Periaatteessa kyllä, jos näkyy vanhemmassa niin luulisi näkyvän myös uudemmassakin walletissa… mutta paha lähteä arvailemaan sen enempää näillä tiedoilla.

Coinit on tallessa ja ongelma ratkesi jo aikoja sitten, kunhan vain sain aikaiseksi tutustua asiaan.
Nollasin blokkiketjun jolloin multibit latasi kaikki lompakon tapahtumat uudelleen. Blokkiketjun saa nollattua työkalut valikosta, nollaa blokkiketju ja maksutapahtumat. Samalla päivitin multibitin uusimpaan versioon ja siirsin coinit uuteen lompakkoon import private key toiminnolla.

Ohjeet blokkiketjun nollaamiseen: http://multibit.org/help_resetBlockchain.html