Onko muilla kokemuksia MtGoxin SEPA-siirroista suomalaiselle tilille? Itsellä ensimmäinen siirto kesti puolitoista viikkoa ja toinen pankkisiirto jonka tein 7.4. ei ole vieläkään saapunut :o
Supportista sanotaan että niillä on kauhea ruuhka paikallisessa pankissa noiden tilisiirtojen kanssa. Tiedottivat tuolla sivuillaan samasta asiasta, mutta on tää nyt vähän vitsi että on kestänyt 16 arkipäivää rahojen kotiutus.
Kuulema international wire jonka kulut on 2000 jeniä tulee nopeammin, mutten itse enää viitsi yrittää vaihtaa tuota kun oon jo näin kauan odotellut. IW:ssäkin menee kuitenkin yli viikko supportin mukaan.
Jep, oma 5.4 laitettu ilmestyi yli viikko sitten, mutta 8.4 laitettu ei koskaan tullut. Tänään peruin sen ja myöhemmän kotiutuksen, ja palauttivat rahat goxtililleni. Kotiutin goxin sijasta bitcoin.de:ssä myymällä. Bittiraha, localbitcoins, bitstamp ovat myös hyviä vaihtoehtoja.
MtGox on tuon puolapankkinsa päivittäisen nostorajan kanssa helisemässä, ja viive johtuu siitä.
[quote=“Dyaheon, post:2, topic:800”]Jep, oma 5.4 laitettu ilmestyi yli viikko sitten, mutta 8.4 laitettu ei koskaan tullut. Tänään peruin sen ja myöhemmän kotiutuksen, ja palauttivat rahat goxtililleni. Kotiutin goxin sijasta bitcoin.de:ssä myymällä. Bittiraha, localbitcoins, bitstamp ovat myös hyviä vaihtoehtoja.
MtGox on tuon puolapankkinsa päivittäisen nostorajan kanssa helisemässä, ja viive johtuu siitä.[/quote]
Siis peruit SEPA-siirron, ostit BTCia Goxista ja myit BTC edelleen jossain muussa pörssissä ja kotiutit?
Tavallaan. Mulla oli sekä euroja ja BTC:tä jo valmiiksi pörssissä, joten myin toisaalla ja ostin goxissa samanaikaisesti. Jos näin ei ole, niin joudut tekemään noin. Kiireestä riippuen voi olla ihan järkevää, kun tuossa gox-kotiutuksessasi nyt saattaa vielä kestää pitkäänkin.
Raportoin sitten, kuinka nopeasti kotiutus tuota kautta onnistuu. Eli tavoite on saada nopeasti rahat tilille (osuuspankin käyttäjille markkinahintaiset coinit, muille pieni hitauslisä.)
Kaikille teille tiedoksi, että ostan säännöllisesti
Goxrahaa (euroja/dollareita, jotka muutetaan bitcoineiksi limit orderilla minun määräysten mukaan ja coinit siirretään minulle, maksu euroilla/hopea/kulta) sekä
bitcoineja.
Molemmissa perushinta on spot-5% mutta olen ostanut kalliimmallakin, jos minulle on sillä hetkellä sopinut (esim. goxraha jossa voi laittaa limiitin odottamaan, tai jos hinta on juuri edullinen). Hinta kiinni heti, maksu tilille 3-5 pankkipäivää. Jos haluat käteismaksun t. pikasiirron niin spot-7%.
Tänään ostovolyymini oli noin 800,000mBTC, ja minimi on 50,000.
Kerran olen ottanut ulos 10000€ ja tuli seuraavana päivänä. Myös niiden vaihtokurssi on hyvin kohtuullinen; olinhan laittanut rahan sisään vain muutama päivä aiemmin ja EUR->USD->EUR vaihdosta huolimatta tuli enempi takaisin kun mitä pistin