Kuinka pitkään sinulla on kestänyt SEPA - pankkisiirrossa Mt Goxille?
Kertokaa käytännön kokemuksista.
Laitoin parissa erässä 10.4 ja 12.4. huomattavan summan menemään “pelirahaksi”. Sen verran isosta summasta oli kyse, ettei mennyt ilman erillistä puhelua pankkiin. Maksussa käytin Goxin asiakasnumeroani, joka identifioi rahat minulle, joten sen puoleen pitäisi olla kaikki ok.
Milloin mun pitää alkaa jännittää rahojen katoamisesta bittiavaruuteen? Oletan, että noin viikko menee, että hillot on käytettävissä Goxilla.
Hei, saakohan missään muualla vaihdettua bitcoineja nopeammin rahaksi kuin täällä bittipörssissä? Tuli viimeviikolla sellanen tilanne kun muistaakseni keskiviikkona myin päivällä coineja (kurssi oli tällöin 200) niin coinit olikin vasta joskus yöllä vaihdettu ja kurssi oli kerennyt laskea jo 120euroon… kyllähän se vitutti.
Jos ei tulipalokiire ole rahojen kanssa niin kannattaa tehdä tili johonkin pörssiin (Mt Gox tai Bitstamp) ja myydä siellä. Siinä ei viivettä ole. Rahat voit sitten nostaa omalle pankkitilillesi, missä kestää muutama päivä. Toinen vaihtoehto on kaupitella Mt Gox tai Bitstamp koodeja foorumilla/IRCssä. Kyllä ne kaupaksi menee eli saisit rahat sitä kautta vielä nopeammin Suomessa olevalle pankkitilillesi.
Itse ainakin olen bongannut tuon “www.bittilasku.com”, joka tekee 15min sisällä kotiutuksen bitcoinien kirjautumisesta tilisiirtona 24/7 automaationa useimmista suomalaisista pankeista.
Niiden tiedotteen mukaan tosin palvelu avataan vasta huomenna, että sikäli mikäli niiden toiminta on luvattua tasoa.
Itse tein testinoston (10$) bitstampin kautta. Noston hyväksyminen kesti noin yhden ja tilitys siitä omalle tilille (Danske) kaksi päivää lisää. Tästä on noin viikko aikaa. Bitstamp ei vaadi nostoihin verifiointeja ja toimii SEPA-alueella Sloveniasta käsin.
Tarkennukseksi aiempiin posteihin: Bittirahan kautta eurot saa nopeasti tilille, mutta vaihto voi tapahtua max vuorokauden viiveellä. Pörsseissä vaihto tapahtuu välittömästi, mutta rahojen siirtyminen omalle tilille voi kestää useamman päivän. Tuo Bittilasku on uusi tuttavuus. Vaikuttaa lupaavalta, mutta näin pienellä informaatiolla en ala arvailemaan sen luotettavuutta ja toimivuutta.
[quote=“rpietila, post:8, topic:693”]Mä voin lyödä hinnan kiinni heti, arkisin 10-18. Toimii johonkin 500-1000 BTC asti, saat pörssi -5%.
Samaten ostan goxrahaa -5%:lla. Olen viikon sisään ostanut yli 50k€.[/quote]
Eli tässä saa rahat heti, mikä siis tarkoittaa heti. Käteisellä tai tilille. Minimi on 50 BTC. Jos on suuri määrä kyseessä eikä markkinatilanne ole hätäinen, voi saada jopa -3%:lla.
[quote=“Faucheuse, post:9, topic:693”][quote author=Bittiörkki link=topic=728.msg4886#msg4886 date=1366219991]
Tässä nyt en ainakaan saanut vastausta kysymykseeni joka on: onko muita sivustoja missä voisi nopeammin vaihtaa coineja euroiksi?
[/quote]
Itse ainakin olen bongannut tuon “www.bittilasku.com”, joka tekee 15min sisällä kotiutuksen bitcoinien kirjautumisesta tilisiirtona 24/7 automaationa useimmista suomalaisista pankeista.
Niiden tiedotteen mukaan tosin palvelu avataan vasta huomenna, että sikäli mikäli niiden toiminta on luvattua tasoa.[/quote]
Niiden tiedotteen mukaan tosin palvelu avataan vasta huomenna, että sikäli mikäli niiden toiminta on luvattua tasoa.
[/quote]
Kaveri on “bongannut” oman systeeminsä :o
Hämärä tuo pearl hunters, ei taida mikään oikea yritys olla vaikka facebookissa mm. on kyllä Pearl Hunters Oy. Ihmettelen minkälaiset “yrityskaupat” on kyseessä… Varmaan samaa roskaa tämä bittilasku? En kyllä rahojani (tai coinejani) laittaisi kumpaakaan.
Jep. Hämäryydessään sillä tasolla, että on aika lähellä että kyseiseen juttuun liittyvät käyttäjät ja viestiketjut+viestit poistetaan tältä palstalta kokonaan. Seuraillaan kuitenkin vielä tilannetta, 5% mahdollisuuden annan että kyseessä ei ole kusetus.
Pearlhunters.fi whois-linkkiä en tähän suoraan saa, mutta domain.fi-haulla löytyy:
-> Verkkotunnus on myönnetty 15.3.2013 15:23
Rekisteröijän nimi eri. Bittilaskussa ainakin täsmää sivuilla olevaan nimeen. Jos joku tarkemmin haluaa asiaa selvittää niin ylemmästä linkistä löytyy yhteystiedot, voi soitella tai käydä vaikka kylässä juttelemassa mikä tämä palvelu on.
Oma mutu on se, että joko todella nopeasti kokoon kyhätty sivu, jonka taustalla ei ole kovin kummoista systeemiä, tai sitten tuota on kehitetty ensin toimivaksi, ja domain hommattu vasta, kun on julkaisukunnossa.
Pearlhunters.fi whois-linkkiä en tähän suoraan saa, mutta domain.fi-haulla löytyy:
-> Verkkotunnus on myönnetty 15.3.2013 15:23
Rekisteröijän nimi eri. Bittilaskussa ainakin täsmää sivuilla olevaan nimeen. Jos joku tarkemmin haluaa asiaa selvittää niin ylemmästä linkistä löytyy yhteystiedot, voi soitella tai käydä vaikka kylässä juttelemassa mikä tämä palvelu on.
Oma mutu on se, että joko todella nopeasti kokoon kyhätty sivu, jonka taustalla ei ole kovin kummoista systeemiä, tai sitten tuota on kehitetty ensin toimivaksi, ja domain hommattu vasta, kun on julkaisukunnossa.[/quote]
Niin. Pearl Hunters “Oy”:n toimitusjohtaja oli merkattu Heikki Andersson. Tuon bittilasku.com domainin haltija on nyt sama henkilö ilmeisesti. Varmaan samaa vedätystä.
Hyvien tapojen mukaisesti ei ensiksi ammuta ja sitten kysellä, joten trollimainen mustamaalaaminen palvelun toiminnasta ennakkoon on kohtuullisen huvittavaa.
Jotta offtopiciksi ei mene, niin omat kokemukset rahansiirrosta Mt.Gox:ssa on n. 3 arkipäivää siirrosta.
Hyvien tapojen mukaisesti ei ensiksi ammuta ja sitten kysellä, joten trollimainen mustamaalaaminen palvelun toiminnasta ennakkoon on kohtuullisen huvittavaa.
Jotta offtopiciksi ei mene, niin omat kokemukset rahansiirrosta Mt.Gox:ssa on n. 3 arkipäivää siirrosta.[/quote]
Mielestäni tuo Pearl Hunters “Oy” oli jo hyvin epäilyttävä, nyt jonkinlaisia yrityskauppoja yrityksellä joka on olevinaan Oy, mutta ei löydy vahvistusta mistään (?). Samaisen henkilön pistämä toinen palvelu pystyyn jonka sinä “satut löytämään” ja mainitsemaan täällä, kuten alunperin tuon Pearl Hunters “Oy”:n. Esittäydyt myös täällä foorumilla kun olisit (pelkästään) asiakas tuon bittilasku.com suhteen, mutta IRC:issä käydyn keskustelun perusteella “suotat olla markkinointipuolella” tuolla hommissa. Epäilyttävää ja hyvien tapojen vastaista markkinointia minun mielestäni.
Kokonaisuudessaan ihan tarpeeksi tuntuu tulleen kuraa/epäilyttäviä palveluita aika kyseenalaisesti esitettynä joten mielestäni ihan pätevät perustelut miksi oletan tämän bittilaskun olevan samanlaista henkilö(iden) aikaisempien virityksien kanssa. Pahoitteluni jos olen väärässä, toivoisin kuitenkin jonkinlaista selvennystä mikä kuvio tässä on meneillään.
Topicin aiheeseen kommentoiden: Ensimmäinen siirto (vknlopun yli) kesti useamman päivän Goxista, mutta rahat tuli kuitenkin perille. Myöhemmin tehdyt siirtoni tuntuneet tulevan vähän nopeammin.
Tänne kommentoin, että Goxista ainakin pienet summat näyttää tulevan ihan kohtuuajassa. 25.4. iltana pistin tulemaan jo vahvistetulle Goxin tilille ja viikonlopun jälkeen 30.4. näkyi saapuneen tilille nuo eurot. Kovastihan sanotaan, että Goxilla on SEPA siirtojen kanssa pitkäkin viive, mutta ainakin alle muutaman sadan SEPAt näyttää tulevan järkevästi.