Mt. Gox konkurssipesän vaateet

Olikos täällä Mt.Goxissa bitcoinejaan menettäneitä? Ja laitoitteko virallisia vaateita vireille? (rehabilitation claim). Mulle tuli just mailia, jossa kerrottiin että hakemukseni hyväksyttiin.

850,000 BTC taisi kadota Mt.Goxista, nyt on 141,686 saatu takaisin. Eli 16,6% … Jos oletetaan että kaikki eivät ole tehneet vaateita coineistaan, niin silloin suurempi prosenttiosuus olemassaolevista pitkoista jaetaan vaatijoille? Olisikohan realistista arvioida että 20% coineista voisi saada takaisin…

MTGOX Co., Ltd (classed as the “Rehabilitation Debtor” in proceedings) now holds 141,686.35371099 BTC and 42,846.35166254 BCH. Investigations are still underway to find any additional holdings that may be stored by MtGox.

The funds will be distributed to the people who lost money in the massive breach, although it’s not possible to compensate them for the full amount that was lost.

1 tykkäys

Mitenhän tää vaikuttaa verotukseen. Verottaja on aiemmin ohjeistanut että konkurssi on ainoa syy miksi kryptovaluuttatappiot saa vähentää verotuksessa. Joku on saattanut vähentää mtgoxin konkurssissa menneet varat verotuksesta. Nyt varallisuutta tuleekin takaisin, ja pitää ehkä maksaa pääomatulosta veroa kun bitcoinin arvo on noussut

Tuli emailin spammiboxiin tuollainen ilmoitus, että voisi tehdä nyt vaatimuksen vastaamalla [email protected] osoitteeseen teksti

“I wish to file a claim assessment procedure for my rehabilitation claim(s) to which an objection was made.”

Oman kirjanpitoni mukaan en ole mitään saamassa MxGoxista mutta ken ties niillä on puutteellinen kirjanpito ja siellä heidän mukaan saattaa olla jopa 1 BTC. Ellei tuo ole nigerialaiskirje niin sieltä pitäisi nyt tulla mulle tieto siitä että paljonko olisi saatavaa ja ohje tehdä vaatimus. Aika erikoista.

No voi kamala. Ei sitä kumminkaan koskaan enempää joudu maksamaan kuin mitä saa ilmaista varallisuutta :smiley:

mitä se ilmainen varallisuus on? minäkin haluan ilmaista varallisuutta!
Epäilen että sinäkin olet ihan itse sijoittanut jotain mt goxiin aikoinaan jollain tavalla, ja saat nyt jotain, etteikä se ollut ilmaista :smiley:

Vai meinaatko verottajalle tehä ilmotuksen että lahjaveroja pitäis tässä maksaa! että saan ilmaista varallisuutta!

1 tykkäys

Niin olen todella käynyt kauppaa pienillä summilla goxissa tuolloin. En kumminkaan mielestäni jättänyt sinne mitään makoilemaan. Mutta mene tiedä…

No niin nyt se selvisi. MtGox pesä lähetti mulle tiedon saamisistani ja ohjeet perimiseen. Saamisia olisi 0,04 EUR. Taidan skipata, pitäkööt hyvänään pesän hoitoihin.

Rintamalta kuuluu uutta. Venäläiset saattavat päästä käsiksi ehkä jopa 200.000 hakkeroituun kolikkoon:

https://cointelegraph.com/news/russian-lawyers-claim-200-000-btc-lost-in-mt-gox-can-be-recovered

Kevyet 75% haluavat vetää välistä palkkioksi. Aikamoista meininkiä…itselläni ei ollut tuolla killinkiäkään mutta onhan tämä touhu aivan karseeta sivustaseurattavaa…

2 tykkäystä