Moderaattorit

Olemme jo pidempään pohtineet forumin käyttäjien nostamista moderaattorin rooliin. Tähän asti homma on hoitunut hyvin minun ja muutaman muun Bittirahan tiimiläisen toimesta, mutta palsta on kasvanut sen verran, että minä en ehdi valvoa kaikkea.

Omia näkemyksiäni sopivista moderaattoreista:

Rider
Isokivi

Jos täällä ollaan samaa mieltä siitä, että Rider ja Isokivi olisivat sopivia, heidät ylennetään siihen rooliin. Jos teillä on muita ehdotuksia, antakaa tulla, perusteluineen.

Henk koht puollan Rideriä ja olen itse valmis vastaanottamaan kyseisen roolin kunhan annatte selvät ohjeet joiden mukaan toimia. Ajankäyttöni tulee olemaan hyvin vaihtelevaa ja satunnaista, mutta kaipa se on parempi kuin ei mitään.

Mikäli uuden käyttäjän ääni vaikuttaa mitään, niin ehdottomasti puollan Riderin nostamista moderaattoriksi. (Eikä isokiveäkään vastaan mitään ole, en vain henk. koht ole toiminut ko. käyttäjän kanssa)

Perustelut: Riderin tyyli foorumeilla on aina ja jatkuvasti asiallinen, vaikka toinen osapuoli olisi millainen trolli. Toimillaan ja viesteillään käyttäjä pyrkii selventämään ja selittämään asiat mahdollisimman yksiselitteisesti edesauttaen uusien käyttäjien tietämystä bittirahan omalaatuisesta maailmasta.

Itselläni ei ole huonoja kokemuksia kummastakaan käyttäjästä, eli olkoon minun puolesta moderaattoreina. Hyvä jos on enemmän silmäpareja tarvittaessa vahtimassa.

Mukavaa, että luottamusta löytyy. Täältä myös pisteet Isokivelle.

Selvät ohjeet ovat tosiaan plussaa. Omalla kohdalla moderointi varmaan on lähinnä ketjujen siirtelyä oikeille alueille. Enpä ole ennen mitään foorumia moderoinut :wink:

Rider ja Isokivi nostetaan globaalin moderaattorin rooliin. Tehtäviin kuuluu siirtää ketjuja tarvittaessa väärästä osiosta oikeaan osioon. Myös ketjuja voi splitata omiksi ketjuikseen jos keskustelu menee off topic.

Toki myös käyttäjien varoittelu/viestien poisto/käyttäjien poisto on joskus harvoin tarpeellista. Järeämpien tai ylipäätään vaikeiden päätösten osalta kannattaa konsultoida minua ainakin alkuvaiheessa, jos yhtään epäilyttää onko päätös oikea vai ei.

Jos on kysymyksiä siitä miten erilaisia moderaattoriominaisuuksia käytetään, autan myös mielelläni. Monessa osiossa on sticky-ketju sääntöihin liittyen, joten niitä on hyvä lueskella läpi nyt kun moderaattorin oikeudet löytyy.

Erityisen oleellisten ketjujen nosto stickyksi ja oleellisuuden vähentyessä poistaminen sticky-statuksesta, on myös yksi tärkeä moderaattorin tehtävä. Tämä, kuten moni muukin asia, menee ihan moderaattorin oman harkinnan mukaan, eli mitään yksiselitteistä säännöstöä tälläisistä asioista ei ole.

Onnea uusille moderaattoreille !

Toivoisin nykyistä tiukempaa linjaa epäasiallisten kommentoijien varoittamisessa ja tarvittaessa poistamisessa.
Tämä forum on mielestäni erittäin asiallinen keskustelupaikka enkä haluaisi nähdä trollien/kakaroiden heittoja
asiallisten keskustelujen väliin.

Ainakaan varoittamisessa ei kannata konsultoida Technomagea, hän on näissä asioissa yltiöliberaali
sananvapauden kannattaja ::slight_smile: