Miten voi katsoa lompakon arvo (.dat-tiedosto) ilman ketjun lataamista?

Surkea tilanne.
Kaverin kanssa on käytetty sama lompakko (ennen bitcoin.qt ja sitten bitcoin core) ja minulla on USB-tikku missä on wallet.dat-tiedosto vuodelta 2013. Mulla on myös salasana kirjoitettu paperille. Nyt kaveri on hävinnyt ja luultavasti myös yrittänyt vaihtaa salasanaa, ja ehkä myös luonut uusia tilejä/lompakoita/tehnyt uusia investointia niitten kanssa, en tiedä. Tiedosto on liian suuri avatakseen mun tietokoneella, onko muita keinoja millä saisi sen auki? Joku suositteli Electrum, mutta en ymmärrä mitkä asiat pitää ruksata siinä alkuvaiheessa eikä mitä on “vaarallista” lähettää tai tehdä online sen kanssa. Tämä kaveri on hoitanut kaikki teknilliset asiat mutta 50% coineista ovat mun. Mitä kannattaa tehdä? Etsin siis lisää todisteita mahdollisen oikeudenkäyynnin varten. On tiliotteita ym, mutta haluaisin kuitenkin päästä näkemään paljonko löytyy tästä alkuperäisestä osoitteesta/lompakosta.
Paljon kiitoksia.

Muistaakseni ei tarvitse odottaa ketjun latautumista. Siis bitcoin core:sta näkee lompakon osoitteet vaikka ketjun lataus olisi vielä kesken. Sitten vaan pistää ko. osoitteet lohkoselaimeen:

https://lohkoketju.fi

Niitä osoitteitahan voi lompakossa olla monta ja jotkut voi olla tyhjiä ja joissain jotain saldoa.

Hikinen tilanne…Miten saan siis osoitteet näkymään? Kun starttaan Bitcoin Coren, niin ketju alkaa automaattisesti latautumaan sen jälkeen kun olen valinnut mihin tiedostoon se tallentaa ketjun. Ja tämä jää siis kesken koska tilaa ei ole. Enkä näe kenttää tai nappulaa missä osoitteet näkyis. Kiitos etukäteen.

Ne löytyy vasemmasta yläkulmasta kohdasta “Tiedosto” -> “Vastaanotto-osoitteet”. Ja minulla ainakin näkyy ne heti alusta asti, vaikka on vasta vähän lohkoja ladattu.

Kerros fiksumpana mitkä on hyviä web lompakoita? Onko omakohtaista kokemusta asiasta?
Nimenomaan louhintakäyttöön.

Sen verran on kokemusta, että en suosittele blockchain.infoa. Onnistuin siellä hukkaamaan n. 0,1 bitcoinia, kun se ei toiminut ihan luotettavasti. Nykyään mulla ei ole muuta käytössä kuin bitcoin core. Se on riittävän luotettava ja yksinkertainen. Ainoa ongelma on iso lohkoketju.

Vielä tärkeä kysymys: Onko se muuten niin että jos tämä mun kaveri on siirtänyt bitcoinit toiseen lompakkoon, niin lompakon voi jäljittää, siis nähdä sen uuden osoitteen / uudet osoitteet? Vaikka hän on käyttänyt Thor-verkosto/VPN?

Joo kyllä em. lohkoketjuselaimella pystyy jäljittämään kaikki siirrot, mitkä alkuperäisestä osoitteesta lähtee. Tosin on aika epähavainnollista, koska selaimessa näkyy vain osoitteet, eikä muuta tietoa. Kuten omistajan nimi. Eli et tiedä kenen omistuksessa ne vastaanottavat osoitteet on.