Mitä tekisit, jos sinulla olisi miljoona euroa?

Globaalissa, likvidissä muodossa.

Maksaisin seuraavan vuoden vuokrat etukäteen ja ostaisin uudet akut sähköpotkulautaan.

Jos se pitäisi kerralla panna menemään niin ostaisin metsää koko rahalla.
Vaihtoehtoisesti joku kämppä etelä-Helsingistä mutta noissa hinnoissa näyttää olevan aika paljon ilmaa tällä hetkellä…

Maksaisin asuntolainan pois, matkustaisin Meksikoon lomalle ja sijoittaisin bitcoineihin suuren osan varoistani, ja käyttäisin coinejani mahdollisimman paljon bitcoineja hyväksyviin palveluihin. Ehkä hieman hyväntekeväisyyttä lähimmäisiä unohtamatta. EHKÄ.

Miljoonan saa helposti menemään ihan perusjuttuihin.
Tämän takia moni lottovoittajakin menee tilttiin, kuvitellaan että se potti ei hupenekkaan niin nopeasti ja sitten ostellaan kaikkea kivaa…

Risto, mitä tekisit jos sinulla olisi miljardi euroa?

Ostaisin Bitcoineja, mutta en nyt ihan heti, vaan kun kupla puhkeaa.

Toki vielä kiva asunto jostain ja uusi Range Rover 4.4 litran V8 dieselmoottorilla ja valkoisella nahkasisustalla.

Joku firma möi sellaista koppimopon näköistä kulkupeliä, jossa oli roottorisiivekkeet katolla. Siis autogiroa, jota pystyy ajamaan joko maaliikenteen seassa tai lentämään. Semmoinen ois kiva, siihen sitten kurssit ja lupakirjat päälle. Ja kaskot, bensat ja huollot. Mahtaisko megaeuro edes riittää?

Tai sitten tuolta myydään osastolta http://ferroboats.com/ jyhkeä kuunari alle ja eikun menoksi.

Minä varmaankin tekisin juuri nyt seuraavan:

  1. Ostaisin bitmitin.
  2. Palkkaisin sen vaatiman minimimiehityksen (pari koodaajaa, pari asiakaspalvelijaa ?)
  3. Profit.

[edit] Eihän tuohon koko miljoona suinkaan menisi, joten yrityksen talouskin olisi varmaan kohtuullisen hyvissä lähtöasetelmissa.

[quote=“Isokivi, post:8, topic:1283”]Minä varmaankin tekisin juuri nyt seuraavan:

  1. Ostaisin bitmitin.
  2. Palkkaisin sen vaatiman minimimiehityksen (pari koodaajaa, pari asiakaspalvelijaa ?)
  3. Profit.

[edit] Eihän tuohon koko miljoona suinkaan menisi, joten yrityksen talouskin olisi varmaan kohtuullisen hyvissä lähtöasetelmissa.[/quote]

Aiheesta toiseen, olisko foorumilla kiinnostuneita ostamaan tuo BitMit? Muutama tyyppi sijoittamaan tuohon? Minäkin voisin tulla mukaan.

Koska minulla ei ainakaan kahteen vuoteen ole, niin en ole vielä tehnyt tarkkaa suunnitelmaa. Tässä vaiheessa peliä olen koettanut luoda suhteita kaikkiin, joilla on vähintään 5 000 BTC. Meitä on jo kourallinen mutta muutkin kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä. Minusta kiinnostavaa on VOTE/EXIT-valinta, eli pyrkiäkö muuttamaan olemassaolevia rakenteita bitcoinien mahdollistamilla resursseilla ja teknologialla, vai pyrkiä hakeutumaan sinne, missä vastarinta vanhojen valtakeskittymien taholta on vähäisintä ja rakentaa sinne kerralla kunnollinen yhteiskunta.

Mahdollisimman pian olisi aika bitcoin think tankille, joka ottaisi selvän position bitcoinin edustajana, ajattelisi läpi niitä kehityskulkuja, joita bitcoinin voittokulku tuottaa, ja harjoittaisi julkaisutoimintaa, mediapeliä ja eri maailmankolkkien tilannearviointia bitcoinystävällisyyden kannalta jms. kaikkea tarpeellista.

[quote=“Isokivi, post:8, topic:1283”]Minä varmaankin tekisin juuri nyt seuraavan:

  1. Ostaisin bitmitin.[/quote]

Mietin just että pitäsikö ostaa bitmit, tulin kuitenkin siihen tulokseen että järkevämpi kehittää kilpaileva palvelu omalla brändillä vielä tässä vaiheessa. Jos nyt onnistuu oikeasti löytämään henkilöitä jotak ovat kykeneviä tuollaisen mestan kehittämiseen/ylläpitämiseen.

Täällä on näköjään aika moni pohtinut Bitmitin ostoa :smiley:

Hinta on luultavasti aikamoinen. Kyseessä on kuitenkin maailmanlaajuisesti tunnettu saitti, jolla on mielestäni vähintäänkin kohtalainen mahdollisuus tehdä tulosta. Pienet ulkoasuparannukset ja saitin yleinen kehittäminen käyttäjäystävällisempään ja selkeämpään suuntaan tekisivät jo ihmeitä.

Oliko tuossa Bitmitissä edes mitään teknisesti ihmeellistä?

Työtunteja tuohon juttuun ainakin saisi upotettua äärettömän paljon, itse en huolisi tuota vaikka saisin ilmaiseksi mutta ehkä joku jaksaisi vääntää…? Harmi etteivät omista tuota .com-domainia.

Laita uusi foorumi pystyyn tuommoiselle organisaatiolle? Sen verran laaja asiakokonaisuus…

Näinä päivinä suosittelisin jotain muuta kuin .com, .net tai .org -domainia. Menee foliohattuiluun, mutta jos jenkkihallitus päättää lähtä agressiivisemmalle linjalle bitcoinien suhteen, niin noi domainit on helppo jäädyttää. Passelimpi domaini sellaisesta jursidiktiosta, johon voi luottaa :slight_smile: Toki kukin päättää itse, mihin luottaa…

[quote=“Kimmo, post:15, topic:1283”][quote author=rpietila link=topic=1377.msg10707#msg10707 date=1384023108]
Mahdollisimman pian olisi aika bitcoin think tankille, joka ottaisi selvän position bitcoinin edustajana, ajattelisi läpi niitä kehityskulkuja, joita bitcoinin voittokulku tuottaa, ja harjoittaisi julkaisutoimintaa, mediapeliä ja eri maailmankolkkien tilannearviointia bitcoinystävällisyyden kannalta jms. kaikkea tarpeellista.
[/quote]

Laita uusi foorumi pystyyn tuommoiselle organisaatiolle? Sen verran laaja asiakokonaisuus…[/quote]

Joo, jotain sen kaltaista kuin Mastercoinilla on.

Miljoonalla eurolla tekisin sijoituksia, joilla saisi tulevaisuudessa passiivisia tuloja…

[quote=“kangasbros, post:16, topic:1283”][quote author=Kimmo link=topic=1377.msg10724#msg10724 date=1384039085]
Työtunteja tuohon juttuun ainakin saisi upotettua äärettömän paljon, itse en huolisi tuota vaikka saisin ilmaiseksi mutta ehkä joku jaksaisi vääntää…? Harmi etteivät omista tuota .com-domainia.
[/quote]

Näinä päivinä suosittelisin jotain muuta kuin .com, .net tai .org -domainia. Menee foliohattuiluun, mutta jos jenkkihallitus päättää lähtä agressiivisemmalle linjalle bitcoinien suhteen, niin noi domainit on helppo jäädyttää. Passelimpi domaini sellaisesta jursidiktiosta, johon voi luottaa :slight_smile: Toki kukin päättää itse, mihin luottaa…[/quote]

Onhan tuo ihan aiheellista foliohattuilua.

Bitmit.ee olisi vapaana :slight_smile:

[quote=“Kimmo, post:19, topic:1283”][quote author=kangasbros link=topic=1377.msg10743#msg10743 date=1384092840]

Näinä päivinä suosittelisin jotain muuta kuin .com, .net tai .org -domainia. Menee foliohattuiluun, mutta jos jenkkihallitus päättää lähtä agressiivisemmalle linjalle bitcoinien suhteen, niin noi domainit on helppo jäädyttää. Passelimpi domaini sellaisesta jursidiktiosta, johon voi luottaa :slight_smile: Toki kukin päättää itse, mihin luottaa…
[/quote]

Onhan tuo ihan aiheellista foliohattuilua.

Bitmit.ee olisi vapaana :)[/quote]

Samoin bitmit.fi

Nuo kansalliset domainit on kyllä paljon turvallisempia verrattuna noihin yleisiin, eikä ole mitään foliohattuilua… Ihan jatkuvasti noita .com tai .net domaineja jäädytetään merkityksettömien asioiden takia, esim. spämmivalitukset yms. Valvovien tahojen osalta homma on usein aivan älyvapaata.
Se sijaan .fi domianiin ei voida koskea eikä sitä suljeta kovinkaan helpolla.