Mistä arvo muodostuu ?

Ylen puoliseitsemän ohjelmassa oli juttu OneCoinista verrattuna Bitcoiniin
Ihan hyvät videot, kommentit ja linkit tekijöiltä.

http://murobbs.muropaketti.com/threads/bitcoin-p2p-digivaluutta-jota-ei-keskuspankit-hallinnoi.753396/

Muron onecoin-ketjusta on tullut meikäläiselle päivittäinen viihdelukemisto. Enimmäkseenhän tuo on tuota tunkeille nauramista. Kesti hetken tajuta, miksi kaikki onecoin-tilaisuudet, materiaali yms näyttää niin ilmiselvältä kusetukselta. Syy on siinä, että fiksummat eivät tule ollenkaan onecoin-tilaisuuksiin, vaan kääntyvät jo materiaalin nähtyään! Sitten näihin herätyskokouksiin tulee se älyllisiltä lahjoiltaan “heikompi eines”, joihin onecoin-vaahtoaminen varmasta äkkirikastumisesta uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Seurauksena mitä mielenkiintoisinta menoa :smiley:

Yle jatkaa onecoin käsittelyä tänään “Haluatko tehdä miljoonan kuukaudessa?” – Uusi virtuaalivaluutta muistuttaa pyramidihuijausta
Jos on tylsää niin tässä OneCoin "koulutus"videota

Tänään klo 18:00 (eli 10 minuutin päästä) YLE:n uutisissa pitäisi tulla onecoin-asiaa. Ylen tyyli käsitellä asiaa on mielestäni tarpeettoman varovainen. Tässä vaiheessa kellekkään ei pitäisi olla epäselvää, että OneCoin on huijaus, niin mielestäni sitä pitäisi sellaiseksi kutsua.

Selvää ollut pitkän aikaa että on huijaus mutta ongelma on kun ei tutkinnasta saada mitään rikokseen viittaavaa irti (toistaiseksi huijaus on hyvin onnistunut)
Niin kauan myös media on varovainen koska pelkää että itse joutuvat raastupaan jos leimaavat jne.

Talouselämäkin kirjoitti: http://www.talouselama.fi/uutiset/yle-uusi-virtuaalivaluutta-haiskahtaa-pyramidihuijaukselta-6499993

Mitenkähän nuo rahat jotka kerätty ihmisiltä onecoiniin on käytetty ?
Varmaan osa jo mennyt taivaan tuuliin. Toivottavasti kovin paljolla ei ole ostettu bitcoineja.

Ruja on ostanut Dubaista kämpän kuulemma yms. Veikkaan että makeaan elämään. Se mikä laulaen tulee, viheltäen mene. Mutta välttämättä Tommi, Parhiala ja muut pienemmät kusettajat eivät välttämättä ole tienanneet merkittäviä summia.

Vähän kelailin noita vitsivideoita tähän kohtaan
Ei se mitään, voin paljastaa että olen rautakaupassa töissä :slight_smile:

Korjattu videon aloituskohtaa

Itseasiassa ainakin Robert Kiyosaki on sanonut, että jos se aloittaisi uudelleen tekemään varallisuutta, niin hän aloittaisi verkostomarkkinoinnilla.
Kiyosakilla ainakin pari hyvää kirjaa: Rikas isä köyhä isä ja Businesskoulu… ja sitten sillä taitaa olla jotain kiinteistösijoitus kirjallisuutta. Sen vaimolla Kim Kiyosakillakin on kanssa ihan ok matskua.

Verkostomarkkinoinnissa on omat puolensa. Oppii myymistä, tutustuu uusiin ihmisiin ja voi luoda verkostoa, oppii johtamista, oppii esiintymään ym. Ja todella tehokas markkinointikanava se on.

mikäli siis ei menetä 100% kasvojaan tehdessä jotain täyttä huijausta.

Itse joskus nuoruudessa olin mukana jossain verkostomarkkinoinnissa… no, eihän sieltä paljon massia tullut, mutta ei tullut paljon tehtyäkään. Ei siitä kuitenkaan paha kuva jäänyt vaikka kelpo tukku rahaa menikin… tai no… ei sitä nykymittapuussani paljon mennyt, mutta silloin se tuntui isolta… voi olla että olisi iso raha nykyäänkin, ellei olisi oppinut kelailemaan vähän isommin… opin paljon, ja tutustuin sitä kautta mielenkiintoisiin ihmisiin ja elämäni muuttui paljon… 100% varmuudella parempaan suuntaan. Suurin hyöty oli siitä poikivat jutut.
Ja sieltä alkunsa saaneelta polulta on lopulta tullut moninkertaiset rahalliset hyödyt, vaikkei itse verkostosta niitä saanutkaan.

Verkostomarkkinointi voi oikein markkinoituna ja tehtynä olla ihan toimivakin systeemi. Mikäli siis tuotot ei perustu pääasiassa uusiin jäseniin ja sitä ei markkinoida helppona keinona.

Helppo se ei ole.

Enkä tiedä onko jotain hyvää verkostomarkkinointia olemassa… tai ainakaan en osaa sellaista nimetä, mutta on siinä puolensa jos on oikeanlainen tuote ja oikeanlainen ihminen.

pointtina siis vaan siihen, että tuossahan ei sanota, että buffetit ja kiyosakit ym suosittelisi onecoinia, vaan verkostomarkkinointia.

Verkostomarkkinointi voi olla joihinkin asioihin ihan hyvä, tupperware taitaa toimia verkostomarkkinoinnilla, ja vissiin nykyään jotain seksilelujakin myydään sillä.

Ongelmana verkostomarkkinoinnissa että se toimii hemmetin hyvin myös kusetuksiin. Sen takia on näitä huijauksia, jossa pääasiassa on itse verkosto ja idioottien rekrytoiminen verkostoon, ja tuote on kusetus ja/tai sivuseikka. Onecoinissahan itse tuote on mielestäni selkeästi kusetus, koska keskitetty “pörssi” ja feikattu markkin-arvo kolikolle. Eikä oikeasti koko hommalla ole mitään tekemistä kryptovaluuttojen kanssa, vaan se kryptovaluutta tulee “sitten joskus”. Oikeasti varmaan koko onecoin-verkossa ei ole kellään kompetenssia tehdä sitä kryptovaluuttaa, kun ei edes ymmärretä mitä koko homma tarkoittaa.

Itse kyllä suosittelisin välttämään verkostomarkkinointia kuin ruttoa. On helpompiakin ja inhimillisempiä tapoja vaurastua. Suurimmaksi osaksi verkostomarkkinointi näyttää tuottavan lähinnä surullisia ihmiskohtaloita, kun homma liian helposti luisuu siihen äkkirikastumisen markkinoimiseen. Sitten tyrkytetään paskaa kavereille ja sukulaisille, ja siinä pilataan sosiaaliset suhteet rahan takia.

Varmaan kaikille ihmisille verkostomarkkinointi on tuttua, ja sanoisin että 80-90% ihmisistä pyrkii välttelemään näitä ihmisiä jotka kyseiseen hommaan ovat sotkeutuneet. Poislukien muutama vähän hyväksytympi verkostomarkkinointibrändi, niinkuin tupperware tms.

Korjasin vähän aik.viestin videon aloituskohtaa kun tuosta verkostomarkkinoinnista puhetta.

Varmaaan verkostomarkkinoinnissa oppii myymistä jne. Laitan kuitenkin yleensä verkostomarkkinoinnin ja puhelinmyynnin samaan kategoriaan.
Itse kokeilin joitain vuosia sitten puhelinmyyntiä ja näin vähän mitä se on vaikka en sitä pitkään tehnyt.
Vika on yleensä siinä että tarjotaan valmista pakettia asiakkaalle joka ei pysty vertaan hintaa sillä hetkellä tai pysty riittävästi muuten itse arvioimaan tuotteen/palvelun arvoa.

Onecoinin arvon määrittelee yksi taho joka ainoana myös myy sitä.
En ymmärrä myös miksi onecoinin kehittämiseen/ylläpitoon ym tarvitaan niin paljon rahaa kun suurimman pohjatyön on tehnyt bitcoin.

Johtuu siitä, että onecoinissa tuskin on missään vaiheessa ollutkaan tarkoituksena kehittää oikeasti mitään tuotetta, vaan ainoastaan viedä tyhmiltä rahat. Itse luulen että se on suunniteltu ponzi-huijauksena melko tietoisesti, alusta loppuun. Järjestelmiä ei oikeasti kehitetä, eikä kellään projektissa ole teknistä osaamista. Osaaminen löytyy kusettamisesta, joku voisi sanoa kutsua sitä tietty myynniksi ja markkinoinniksi. Saitti jota onecoin käyttää käyttäjätilien yms hallinnoimiseen, on jonkun ulkopuolisen tekemä “ponzi scammer starter pack 3.412 beta” softakikkare. Kuulemma samaa saittia ja leiskaa oli näkynyt muillakin scammerisivuilla.

1 tykkäys