Minkälainen nettiliittymä vaaditaan louhintaan?

Mikä on minimivaatimus internet liittymälle, jotta bitcoineja voi louhia?Haaveissa olisi hankkia tuommoinen louhija, ja pistää se työpaikalle tekemään töitä.Eipähän näy omassa sähkölaskussa.Työpaikan nettiliittymä on vaan muistaakseni 1 megainen.

Luotettava yhteys ja alhainen latenssi. Nopeudella ei ole mitään väliä. Jopa tuo muuten niin nuhainen meganen riittää.

Itse kutsuisin tuota varastamiseksi. Otat varmaan työpaikan kahvikassastakin ylimääräiset kolikot pois kuleksimasta ettei baarissa omaa tuoppia tarvi maksaa omasta pussista?

[quote=“kangasbros, post:3, topic:1514”][quote author=Juhannus link=topic=1627.msg12784#msg12784 date=1388335212]
Mikä on minimivaatimus internet liittymälle, jotta bitcoineja voi louhia?Haaveissa olisi hankkia tuommoinen louhija, ja pistää se työpaikalle tekemään töitä.Eipähän näy omassa sähkölaskussa.Työpaikan nettiliittymä on vaan muistaakseni 1 megainen.
[/quote]

Itse kutsuisin tuota varastamiseksi. Otat varmaan työpaikan kahvikassastakin ylimääräiset kolikot pois kuleksimasta ettei baarissa omaa tuoppia tarvi maksaa omasta pussista?[/quote]

Ei kait sentään, jos sopii työnantajalle. Sosialismia lähinnä. Kun ottaa huomioon että Eu ja EKP varastaa laillisesti säätösi pankkitililtä niin toihan on lähinnä sankaruutta taistelussa pahaa maailmaa vastaan. Monessa duunissa ole nähnyt duunareiden tekevän myös omia töitä .

[quote=“mikasika, post:4, topic:1514”][quote author=kangasbros link=topic=1627.msg12786#msg12786 date=1388336387]

Itse kutsuisin tuota varastamiseksi. Otat varmaan työpaikan kahvikassastakin ylimääräiset kolikot pois kuleksimasta ettei baarissa omaa tuoppia tarvi maksaa omasta pussista?
[/quote]

Ei kait sentään, jos sopii työnantajalle. Sosialismia lähinnä. Kun ottaa huomioon että Eu ja EKP varastaa laillisesti säätösi pankkitililtä niin toihan on lähinnä sankaruutta taistelussa pahaa maailmaa vastaan. Monessa duunissa ole nähnyt duunareiden tekevän myös omia töitä .[/quote]

Ööh, no en usko että kovin monelle työnantajalle sopii, sähkö kun maksaa rahaa ja pienempi sähkölasku on varmaan toivottavaa. Enkä usko että tuollaiseen toimintaan juuri yleensä lupia kysellään.

[quote=“kangasbros, post:5, topic:1514”][quote author=mikasika link=topic=1627.msg12787#msg12787 date=1388341986]

Ei kait sentään, jos sopii työnantajalle. Sosialismia lähinnä. Kun ottaa huomioon että Eu ja EKP varastaa laillisesti säätösi pankkitililtä niin toihan on lähinnä sankaruutta taistelussa pahaa maailmaa vastaan. Monessa duunissa ole nähnyt duunareiden tekevän myös omia töitä .
[/quote]

Ööh, no en usko että kovin monelle työnantajalle sopii, sähkö kun maksaa rahaa ja pienempi sähkölasku on varmaan toivottavaa. Enkä usko että tuollaiseen toimintaan juuri yleensä lupia kysellään.[/quote]

Täysin vaikea sanoa miten hyvät suhteet kenelläkin on työnantajiin ellei ole osakas firmassa. Yhden paperimiehen tiedän joka varasti vuosia wc- paperit paperitehtaalta ja sai potkut kun jäi kiinni.

Olen pohtinut tuota louhinnan sähkönkulutusta vähän yleisemminkin.
Monissa opiskelija-asunnoissa sähkö kuuluu vuokraan, joten varastamisesta ei suoranaisesti ole kysymys.
Mietityttää kuitenkin moraalinen puoli, ilmaista sähköähan ei ole vaan seuraavana vuonna kaikilla on hiukan suurempi vuokra.
Onko oikein maksattaa muilla (köyhillä opiskelijoilla) louhinnan kustannuksia ?

[quote=“katlisa5963, post:7, topic:1514”]Olen pohtinut tuota louhinnan sähkönkulutusta vähän yleisemminkin.
Monissa opiskelija-asunnoissa sähkö kuuluu vuokraan, joten varastamisesta ei suoranaisesti ole kysymys.
Mietityttää kuitenkin moraalinen puoli, ilmaista sähköähan ei ole vaan seuraavana vuonna kaikilla on hiukan suurempi vuokra.
Onko oikein maksattaa muilla (köyhillä opiskelijoilla) louhinnan kustannuksia ?[/quote]

Opiskelijat on niin huonossa asemassa yhteiskunnassa , että hyvä vaan että joku louhii vähän lisätuloja itselleen. Kyllä Suomessa sähköä riittää, kun ydinvoimaloita rakennetaan lisää (onneksi en ole vihreä). Opiskelijat on yhteiskunnan sijoitus tulevaisuuteen. Nykyään lähes jokaisella opiskelijalla on tietokone ja nettiyhteys.

Kreikassa on ihmisiä joilla ei ole ollut varaa sähköön yli kahteen vuoteen. :’(

[quote=“mikasika, post:8, topic:1514”]Opiskelijat on niin huonossa asemassa yhteiskunnassa , että hyvä vaan että joku louhii vähän lisätuloja itselleen. Kyllä Suomessa sähköä riittää, kun ydinvoimaloita rakennetaan lisää (onneksi en ole vihreä). Opiskelijat on yhteiskunnan sijoitus tulevaisuuteen. Nykyään lähes jokaisella opiskelijalla on tietokone ja nettiyhteys.

Kreikassa on ihmisiä joilla ei ole ollut varaa sähköön yli kahteen vuoteen. :’([/quote]

Opiskelijat tuossa mallissa varastavat toisiltaan eikä miltään isoilta, pahoilta firmoilta. Jos muutama louhii ja nostaa sähkölaskua, se sähkölasku näkyy kyllä vuokrankorotuksina kaikilla. Turha yrittää maalailla tuota isoilta firmoilta pöllimiseksi :slight_smile:

Muutenkin jos nyt yrityksiltä pöllimisestä puhutaan, niin firmojenkin takana on ihan normaaleja ihmisiä. En nyt tiedä millaisessa firmassa aloittaja on töissä, mutta mitä jos se on joku sinnittelevä pienyrittäjä jolla on valtavat lainat että pystyy maksamaan työntekijöille palkkoja? Kuulostaako silloin homma yhtä reilulta?

Opiskeluaikoina mulla oli yksi puolituttu, joka oli kleptomaani. Perusteli että varastaa vain “isoilta ja pahoilta” niinkuin esimerkiksi merkkiliikkeistä tms. Tiedä sitten, ilmeisesti ihmisten moraali on tuohon suuntaan kehittynyt että mitä “isompi” toimija sitä enemmän OK siltä on pölliä. Mutta itse jos kelaisin, niin eihän se yrityksen kokokaan siinä ratkaise, isoja firmoja kaatuu talousvaikeuksiin siinä missä pienempiäkin, siinä on vaan useamman duuni sitten kirveen alla jos homma kosahtaa.

Joku opiskelija haluaa talveksi ostaa jonkun lämmittimen kotiinsa, niin ilmeisesti tämäkin raukka leimataan yhteiskunnassa varkaaksi.

Jottei karkaisi ihan offtopiciksi, niin:

Jos mainaat jotain kolikkoa, jossa blokkiajat on pienet, esim. joku uusi kolikko, jolla pienet diffit yms, niin silloin netillä on jonkun verran merkitystä. Monissa mainausohjelmissa täytyy laittaa scan-timeksi 30x pienempi luku kuin normaalissa mainauksessa, jotta kaikki sharet ei olis rejected. Ja tämä pienempi scan-time tosiaan vaatii, että latenssi on pieni. Toki latenssiin vaikuttaa sitten myös se missä päin maailmaa node sijaitsee, johon olet yhdistänyt.

[quote=“kangasbros, post:9, topic:1514”][quote author=mikasika link=topic=1627.msg12806#msg12806 date=1388426789]
Opiskelijat on niin huonossa asemassa yhteiskunnassa , että hyvä vaan että joku louhii vähän lisätuloja itselleen. Kyllä Suomessa sähköä riittää, kun ydinvoimaloita rakennetaan lisää (onneksi en ole vihreä). Opiskelijat on yhteiskunnan sijoitus tulevaisuuteen. Nykyään lähes jokaisella opiskelijalla on tietokone ja nettiyhteys.

Kreikassa on ihmisiä joilla ei ole ollut varaa sähköön yli kahteen vuoteen. :’(
[/quote]

Opiskelijat tuossa mallissa varastavat toisiltaan eikä miltään isoilta, pahoilta firmoilta. Jos muutama louhii ja nostaa sähkölaskua, se sähkölasku näkyy kyllä vuokrankorotuksina kaikilla. Turha yrittää maalailla tuota isoilta firmoilta pöllimiseksi :slight_smile:

Muutenkin jos nyt yrityksiltä pöllimisestä puhutaan, niin firmojenkin takana on ihan normaaleja ihmisiä. En nyt tiedä millaisessa firmassa aloittaja on töissä, mutta mitä jos se on joku sinnittelevä pienyrittäjä jolla on valtavat lainat että pystyy maksamaan työntekijöille palkkoja? Kuulostaako silloin homma yhtä reilulta?

Opiskeluaikoina mulla oli yksi puolituttu, joka oli kleptomaani. Perusteli että varastaa vain “isoilta ja pahoilta” niinkuin esimerkiksi merkkiliikkeistä tms. Tiedä sitten, ilmeisesti ihmisten moraali on tuohon suuntaan kehittynyt että mitä “isompi” toimija sitä enemmän OK siltä on pölliä. Mutta itse jos kelaisin, niin eihän se yrityksen kokokaan siinä ratkaise, isoja firmoja kaatuu talousvaikeuksiin siinä missä pienempiäkin, siinä on vaan useamman duuni sitten kirveen alla jos homma kosahtaa.[/quote]

Opiskelijat mitään sähköä varasta vaan yhteiskunta maksaa opiskelijoiden asumistuen ja opintotuen. Tietääkseni tietokoneen käyttöä ja Bitcoin louhintaa ei ole Kataisen petturihallitus vielä keksinyt kieltää, mutta eiköhän ne tule viemään sähköt opiskelijakämpistä ja antaa nekin rahat kansainvälisille liikepankkiireille.

Silloin kun mä kävin koulua, niin opiskelijat rahoitti elämäänsä kasvattamalla kannabista, tiputtamalla pontikkaa ja myymällä sieniä osa kävi jopa töissä.

Onhan tämä nyt aivan uskomaton että opiskelijoilta vaaditaan moraalia, vaikka he ovat kaikista huonoimmassa osassa oleva ryhmä Suomessa, mutta ministerit saa valehdella ja teettää pimeitä oviremontteja ja hyväveli tutkimuksia kansalaisten rahoilla. EU puhuu veroparatiisien tukkimisesta vaikka EU on itse veroparatiisi. Vaikea on vaatia yhteiskunna alakerrokselta kuria ja järjestystä, kun yläkerros sikailee kuin viimistä päivää eikä nouda edes itse laatimiaan lakeja.

[quote=“mikasika, post:11, topic:1514”][quote author=kangasbros link=topic=1627.msg12809#msg12809 date=1388430439]

Opiskeluaikoina mulla oli yksi puolituttu, joka oli kleptomaani. Perusteli että varastaa vain “isoilta ja pahoilta” niinkuin esimerkiksi merkkiliikkeistä tms. Tiedä sitten, ilmeisesti ihmisten moraali on tuohon suuntaan kehittynyt että mitä “isompi” toimija sitä enemmän OK siltä on pölliä. Mutta itse jos kelaisin, niin eihän se yrityksen kokokaan siinä ratkaise, isoja firmoja kaatuu talousvaikeuksiin siinä missä pienempiäkin, siinä on vaan useamman duuni sitten kirveen alla jos homma kosahtaa.
[/quote]

Opiskelijat mitään sähköä varasta vaan yhteiskunta maksaa opiskelijoiden asumistuen ja opintotuen. Tietääkseni tietokoneen käyttöä ja Bitcoin louhintaa ei ole Kataisen petturihallitus vielä keksinyt kieltää, mutta eiköhän ne tule viemään sähköt opiskelijakämpistä ja antaa nekin rahat kansainvälisille liikepankkiireille.

Silloin kun mä kävin koulua, niin opiskelijat rahoitti elämäänsä kasvattamalla kannabista, tiputtamalla pontikkaa ja myymällä sieniä osa kävi jopa töissä.

Onhan tämä nyt aivan uskomaton että opiskelijoilta vaaditaan moraalia, vaikka he ovat kaikista huonoimmassa osassa oleva ryhmä Suomessa, mutta ministerit saa valehdella ja teettää pimeitä oviremontteja ja hyväveli tutkimuksia kansalaisten rahoilla. EU puhuu veroparatiisien tukkimisesta vaikka EU on itse veroparatiisi. Vaikea on vaatia yhteiskunna alakerrokselta kuria ja järjestystä, kun yläkerros sikailee kuin viimistä päivää eikä nouda edes itse laatimiaan lakeja.[/quote]

Minä opiskelijoilta mitään moraalia vaadi (sen enempää kuin muiltakaan), ihan yksi hailee minulle missä mainaavat minulle koska ei tunnu minun lompakossa mitenkään. Pointti oli vaan että välittömin taloudellinen tappio kyllä tuosta toiminnasta tulee kyllä muille opiskelijoille, siitä ei pääse puusta pitkään vaikka kuinka paskaa jauhat. Ei se “kataisen petturihallitus” oo niitä opintotukia nostamassa joten veronmaksajillehan se kustannus ei koidu.

Eli tilanne on vähän se, että spurgu varastaa toiselta spurgulta pontikkapullon. Mutta hienosti vedetty tämäkin asia luokkataistelueepokseksi ;D

[quote=“kangasbros, post:12, topic:1514”][quote author=mikasika link=topic=1627.msg12821#msg12821 date=1388462384]

Onhan tämä nyt aivan uskomaton että opiskelijoilta vaaditaan moraalia, vaikka he ovat kaikista huonoimmassa osassa oleva ryhmä Suomessa, mutta ministerit saa valehdella ja teettää pimeitä oviremontteja ja hyväveli tutkimuksia kansalaisten rahoilla. EU puhuu veroparatiisien tukkimisesta vaikka EU on itse veroparatiisi. Vaikea on vaatia yhteiskunna alakerrokselta kuria ja järjestystä, kun yläkerros sikailee kuin viimistä päivää eikä nouda edes itse laatimiaan lakeja.
[/quote]

Minä opiskelijoilta mitään moraalia vaadi (sen enempää kuin muiltakaan), ihan yksi hailee minulle missä mainaavat minulle koska ei tunnu minun lompakossa mitenkään. Pointti oli vaan että välittömin taloudellinen tappio kyllä tuosta toiminnasta tulee kyllä muille opiskelijoille, siitä ei pääse puusta pitkään vaikka kuinka paskaa jauhat. Ei se “kataisen petturihallitus” oo niitä opintotukia nostamassa joten veronmaksajillehan se kustannus ei koidu.

Eli tilanne on vähän se, että spurgu varastaa toiselta spurgulta pontikkapullon. Mutta hienosti vedetty tämäkin asia luokkataistelueepokseksi ;D[/quote]

Vaikea sitä on luokkataisteluksi vetään, kun Suomessa äärivasemmisto on äärioikeiston kanssa samassa hallituksessa (toistaiseksi). Asumistuki määräytyy prosenteissa, niin en usko että nämä sähkölaskut vuokria nostaa. Veronmaksajat rahoittaa opiskelijoiden elämisen.

En tiedä millaisia sähkökuluttajia nämä mainauslaitteet ovat, mutta ei niistä tulevaa sähkölaskua opiskelijoilta tulla vuokria korottamalla maksattamaan. Yhteiskunta ampuisi itseään jalkaa jos veisi opiskelijoita opintorahat vuokranmaksussa.

Opiskelija-asuntoloiden sähkönkulutus on kuin pieru Saharassa, kun vertaa sitä yhden paperitehtaan sähkönkulutukseen vuodessa. Paperitehtaissa on tuhansia massiivisia sähkömoottoreita jotka pyörii 24h vuorokaudessa 7 päivää viikossa. Suomi ei opiskelijaboksien sähkönkulutukseen kaadu vaan siihen ettei meillä ole enään teollisuutta.

"…politiikka keskittyy tällä hetkellä pääasiassa vain akuutteihin kysymyksiin ja typistyy semantiikaksi. Tärkeämpää olisi pohtia ratkaisuja suuremman mittaluokan ongelmiin.
– Keskitymme pienten asioiden säätämiseen, kuten vaikkapa alv-prosentista, opintotuesta tai yritysveroasteesta kiistelemiseen, että ovatko ne nyt euron tai prosentin sinne tai tänne. "

[quote=“mikasika, post:13, topic:1514”]Vaikea sitä on luokkataisteluksi vetään, kun Suomessa äärivasemmisto on äärioikeiston kanssa samassa hallituksessa (toistaiseksi). Asumistuki määräytyy prosenteissa, niin en usko että nämä sähkölaskut vuokria nostaa. Veronmaksajat rahoittaa opiskelijoiden elämisen.

En tiedä millaisia sähkökuluttajia nämä mainauslaitteet ovat, mutta ei niistä tulevaa sähkölaskua opiskelijoilta tulla vuokria korottamalla maksattamaan. Yhteiskunta ampuisi itseään jalkaa jos veisi opiskelijoita opintorahat vuokranmaksussa.

Opiskelija-asuntoloiden sähkönkulutus on kuin pieru Saharassa, kun vertaa sitä yhden paperitehtaan sähkönkulutukseen vuodessa. Paperitehtaissa on tuhansia massiivisia sähkömoottoreita jotka pyörii 24h vuorokaudessa 7 päivää viikossa. Suomi ei opiskelijaboksien sähkönkulutukseen kaadu vaan siihen ettei meillä ole enään teollisuutta.

"…politiikka keskittyy tällä hetkellä pääasiassa vain akuutteihin kysymyksiin ja typistyy semantiikaksi. Tärkeämpää olisi pohtia ratkaisuja suuremman mittaluokan ongelmiin.
– Keskitymme pienten asioiden säätämiseen, kuten vaikkapa alv-prosentista, opintotuesta tai yritysveroasteesta kiistelemiseen, että ovatko ne nyt euron tai prosentin sinne tai tänne. "

http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2013/12/31/suomella-meni-pitkaan-liian-hyvin-enta-nyt/201317759/12[/quote]

Opiskelijoiden asumistuessa on aika matala katto, ei ainakaan minun opiskeluaikana käytännössä minkään kämpän vuokraa maksettu kokonaan sillä vaan jäi omavastuuosuutta. Eli saarnaamisesi siitä kuinka köyhää pannaan kaktuksella persiiseen menee edelleen aiheen ohi :stuck_out_tongue:

Varkaus = ottaa jotain, mikä yleisen omistuskäsityksen mukaan kuuluu jollekkin toiselle. Pitää olla puusilmä jos menee tuon käsitteen yksiselitteisyyden tässä tilanteessa kiistämään :stuck_out_tongue:

Eri asia sitten, onko varkaus sitten moraalisesti oikein vai väärin. Esim. lukion filosofian oppitunneilla käytiin läpi erilaisia esimerkkejä varkaudesta, ja jotkut ovat yleisen moraalikäsityksen mukaan väärin, jotkut oikein. Itseäni ei tämä moraali-näkökulma kiinnosta. Haluan vaan nussia pilkkua käsitteistä, koska se on oma pikku fetissini ja tykkään kun keskusteluissa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.

Joka tapauksessa löisin vaikka oikean kivekseni* vetoa että täällä muiden rahoilla mainaavat eivät mainaa bitcoineja nälkäänsä, tai sen vuoksi että asunnossa on niin perhanan kylmä ;D

(*Oikeaa kivestäni en ole vielä hävinnyt vanhoissa vedonlyönneissä, joten tässä on ainutkertainen opportunity, only for you my friend)

[quote=“kangasbros, post:15, topic:1514”]Varkaus = ottaa jotain, mikä yleisen omistuskäsityksen mukaan kuuluu jollekkin toiselle. Pitää olla puusilmä jos menee tuon käsitteen yksiselitteisyyden tässä tilanteessa kiistämään :stuck_out_tongue:

Eri asia sitten, onko varkaus sitten moraalisesti oikein vai väärin. Esim. lukion filosofian oppitunneilla käytiin läpi erilaisia esimerkkejä varkaudesta, ja jotkut ovat yleisen moraalikäsityksen mukaan väärin, jotkut oikein. Itseäni ei tämä moraali-näkökulma kiinnosta. Haluan vaan nussia pilkkua käsitteistä, koska se on oma pikku fetissini ja tykkään kun keskusteluissa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.

Joka tapauksessa löisin vaikka oikean kivekseni* vetoa että täällä muiden rahoilla mainaavat eivät mainaa bitcoineja nälkäänsä, tai sen vuoksi että asunnossa on niin perhanan kylmä ;D

(*Oikeaa kivestäni en ole vielä hävinnyt vanhoissa vedonlyönneissä, joten tässä on ainutkertainen opportunity, only for you my friend)[/quote]

Tässä asuntosäätiössä säästetään lämmityskuluissa ainakin sen verran, että ‘olen kuullut’ usean pitävän jopa uunia talvisin päällä, jotta ei aivan paskat housuissa palelisi. :wink:

Viimesen noin n-vuoden aikana vuokrat ovat joka vuosi nousseet saman prosentin verran. Tuskin ne harvat louhijat sitä prosenttia tulee kasvattamaan.

Mitenkäs sun moraalisi käsittelee sellaista henkilöä joka ei tee voittoa sähköllä, jolla nyt sattuu oleen muuta elektroniikka enemmän kuin normijanarilla ja täten sun mielestä saattaa kasvattaa muiden vuokria?

ps. mistä voin kiveksesi lunastaa jos todistan molemmat väitteet todeksi? :stuck_out_tongue:

Enkö jo tehnyt tarpeeksi selväksi, ettei minua tämä moraalikeskustelu kiinnosta, vaan pelkkä pilkunnussiminen käsitteistä. Tässä tapauksessa vaan halusin täsmentää että ketjun aloittaja on yleismaailmallisen käsitteistön mukaan varas. Tämä siis ei ole moraalikysymys vaan määritelmäkysymys.

Ja tämä toinen sivujuonne eli opiskelijahuoneistossa sähkönkuluttamisen kustannusten aiheuttamisen pointti oli, että kustannukset tulevat muille saman huoneiston asukkaille jotka kuluttavat vähemmän sähköä, oli ne sitten pieniä tai suuria kustannuksia, ihan sama. Ja sama käyttikö sitä sähköä mainaukseen tai sitten animen katsomiseen viideltä ruudulta yhtäaikaa.

[quote=“kangasbros, post:17, topic:1514”][quote author=EDickx link=topic=1627.msg12843#msg12843 date=1388504012]
Mitenkäs sun moraalisi käsittelee sellaista henkilöä joka ei tee voittoa sähköllä, jolla nyt sattuu oleen muuta elektroniikka enemmän kuin normijanarilla ja täten sun mielestä saattaa kasvattaa muiden vuokria?
[/quote]

Enkö jo tehnyt tarpeeksi selväksi, ettei minua tämä moraalikeskustelu kiinnosta, vaan pelkkä pilkunnussiminen käsitteistä. Tässä tapauksessa vaan halusin täsmentää että ketjun aloittaja on yleismaailmallisen käsitteistön mukaan varas. Tämä siis ei ole moraalikysymys vaan määritelmäkysymys.

Ja tämä toinen sivujuonne eli opiskelijahuoneistossa sähkönkuluttamisen kustannusten aiheuttamisen pointti oli, että kustannukset tulevat muille saman huoneiston asukkaille jotka kuluttavat vähemmän sähköä, oli ne sitten pieniä tai suuria kustannuksia, ihan sama. Ja sama käyttikö sitä sähköä mainaukseen tai sitten animen katsomiseen viideltä ruudulta yhtäaikaa.[/quote]

Joo, täysin turhaa pohdintaa ja energian tuhlausta. Kertoo vaan miten pihalla riistäjä kapitalistit on Suomen tilanteesta ja opiskelijoiden arjesta. Itsekin tiedän opiskelijakämppiä jossa uunia pidettiin päällä koko talvi lämmitykseen . Varkaat on jossain ihan muualla kuin siellä opiskelijabokseissa.

Aarresaaret - Miehet jotka ryöstivät maailman
http://www.mtv.fi/kirjat/index.shtml/2012/10/1631587/lontoon-city---veroparatiisisaariston-keskus

[quote=“kangasbros, post:14, topic:1514”][quote author=mikasika link=topic=1627.msg12824#msg12824 date=1388465028]
Vaikea sitä on luokkataisteluksi vetään, kun Suomessa äärivasemmisto on äärioikeiston kanssa samassa hallituksessa (toistaiseksi). Asumistuki määräytyy prosenteissa, niin en usko että nämä sähkölaskut vuokria nostaa. Veronmaksajat rahoittaa opiskelijoiden elämisen.

[/quote]

Opiskelijoiden asumistuessa on aika matala katto, ei ainakaan minun opiskeluaikana käytännössä minkään kämpän vuokraa maksettu kokonaan sillä vaan jäi omavastuuosuutta. Eli saarnaamisesi siitä kuinka köyhää pannaan kaktuksella persiiseen menee edelleen aiheen ohi :P[/quote]

Suomi tuhoutuisi täysin parissa vuodessa, jos opiskelijoilta otettaisiin olematon opintoraha pois vuokranmaksun yhteydessä. Vuokrat nousee joka vuosi , koska inflaatio ja euro ja tarpeen vaatiessa opintotukea nostetaan, että opiskelijat pysyy hengissä ja jaksaa opiskella.

(palkkoja ei ole enään varaa nostaa (koska euro) ,mutta hinnat tulee nousemaan joten keskiluokan ostovoima pienenee ja köyhyys lisääntyy) Tästä eteenpäin rahasi riittävät entistä vähempään http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288637967866.html

Jos opiskelet Suomessa, asumislisäsi määrä on 80 prosenttia vuokrasopimuksessa mainituista hyväksyttävistä asumismenoistasi. http://www.kela.fi/asumislisa_maara

Köyhää pannaan perssiissen nyt oikeen kunnolla, koska liikepankit pelaa kasinopelejä luottojohdannaisilla. On ihan sama ovatko opiskelijat puhtaita pulmusia ja määkivää lammaslaumaa (mää mää), jos he eivät tule saamaan töitä valmistuttua.

[quote=“mikasika, post:19, topic:1514”][quote author=kangasbros link=topic=1627.msg12825#msg12825 date=1388466651]
Opiskelijoiden asumistuessa on aika matala katto, ei ainakaan minun opiskeluaikana käytännössä minkään kämpän vuokraa maksettu kokonaan sillä vaan jäi omavastuuosuutta. Eli saarnaamisesi siitä kuinka köyhää pannaan kaktuksella persiiseen menee edelleen aiheen ohi :stuck_out_tongue:
[/quote]

Suomi tuhoutuisi täysin parissa vuodessa, jos opiskelijoilta otettaisiin olematon opintoraha pois vuokranmaksun yhteydessä. Vuokrat nousee joka vuosi , koska inflaatio ja euro ja tarpeen vaatiessa opintotukea nostetaan, että opiskelijat pysyy hengissä ja jaksaa opiskella.[/quote]

En nyt edes ehdottanut mitään tuonsuuntaista. Mutta opintoraha on aika harvinainen ilmiö noin maailmanlaajuisesti, ja näyttää se maailma toimivan suomen ulkopuolellakin :stuck_out_tongue: