Minaus rigejä 9x7950, 4x5850

kasasin kaverille rigin missä on 9 kpl 7950 kortteja ja sitten olen kasannut ittelleen vähän koneita niin ajattelin jakaa mun kokemuksia näistä.
otsikon mukaan rigissä on 9 korttia mutta tällä hetkellä siinä pyörii 8 korttia kuin yksi gigabyte kortti oli buginen suoraan laatikosta ja se selvisi n. 8 tunnin virhe etsinnän jälkeen. kortti toimi jos emossa oli kiinni yksi kortti sen lisäksi mutta kuin laiton kaksi korttia sen kaveriksi niin kone tilttasi n. 2 min minauksen jälkeen että oli tosi työläs löytää vika. emo, virtalähde ja riseri piuhat piti kaikki vaihtaa ja sitten kokeilla neljänellä kortilla ja todeta että kaikki toimi paitsi toi yksi kortti kolmen kokoonpanossa.
rigiä pyöritää bamtti ja kaikki koneet käynnistyy uudestaan kerran vuorokaudessa ja automaattisesti virta katkoksen jälkeen.

9x7950 kasaus ja testaus autotallissa

kokoon panossa ylhältä alas:

Asus P8Z77-V LX2, Intel Celeron G1610, 4 GB DDR3 1600MHz, CHIEFTEC PSU 1200W ( tässä kuvassa toi emo mutta virhe etsinässä vaihtoi paikkaa AMD X4 emon kanssa )

3 kpl Gigabyte GV-R795WF3-3GB 7950 REV 2.0

AMD X4 AM3 945, 4Gb DDR3, CHIEFTEC PSU 850W

2 kpl Asus HD7950-DC2T-3GBD5-V2

Asus P8Z68-V PRO, Intel Celeron G1610, 4 GB DDR3 1600MHz, CHIEFTEC PSU 1200W

4 kpl XFX FX-795A-TDFC

huom. jos haluaa laittaa 4 korttia samalle emolle niin pcie paikat pitää olla tarpeeksi etällä toisistaan että saat tarpeeksi ilma rakoa korttien väliin, myös korttien korkeuutta emosta on hyvä olla säädettävissä niin että riserien pituus on riittävä.

minun 4x 5850 kokoon panossa pcie paikat eivät olleet niin etällään toisistaan niin jouduin laskea kortit lähempään emoa

data ssh kautta n. 5 tunnin ajon jälkeen 8:lla kortilla

komponentit pakattu siirtoa varten

ja sitten käynnistys uudessa kodissa :slight_smile:

sitten vielä vähän sähkön kulutuksesta noi 8x7950 korttia tekevät n. 4.4 MH/s ja kuluttaa 2.1 kw minun 4x 5850 tekevät n. 1.2 MH/s ja kuluttaa 670w, että uusilla korteilla saa vähän enemmän KH/s wateilla mutta hankinta hinta on korkeampi.

minun 4x 5850 rigi, ylemmän koneen emo menee vaihtoon kuin sai rikottua 3 pcie paikkaa kytkemällä 2 virtalähdettä riseri piuhoihin virtaliittimeen. elikkä voi kyllä käyttää 2 virta lähdettä mutta toisesta virtaa vain korttien pcie virta liittimeen ja yhdestä virtalähteestä emolle ja riseri piuhoille muuten sanoo poks :frowning:

ja sitten vielä mun 5x6950 + 1x6970 proto rigi joka louhii FTC:tä 2.4 MH/s tällähetkellä

ja sitten vielä 2x 6950 joka on nytten louhinnut LTC:tä yli 2 vikkoa putkeen, että ei bamttia tarvii käynnistää joka päivä uudestaan mutta aina joskus se menee jumiin ja kaverin rigi on suunnitelltu niin että sitä vain käydään kattomassa huoneen lämpöä kerran kuussa muuten seurataan vain netistä kuin lompakko täyttyy coineilla.

jos on jotain kysyttävää niin vastaan mielellään jos pystyn :slight_smile:

Mistä olet hommanut nuo raiserit ja onko vaikutusta mainaukseen tuolla pci-e 1x —> pci-e 16x liitännällä?

Ei ole.

piuhat on ostettu täältä bittriraha forumin markkinapaikasta käyttäjälltä eryngi, ja kuten Rider mainitsi niin louhinta tarvii vain 1xpcie väylä nopeuutta. mutta jos laitat 4 korttia samaan emoon kiinni niin pitää käyttää just noita powered risereitä missä on molex virtaliitin muuten kortit ottavat 75w/kpl emosta ja sun ATX liitin tulee sulaamaan tai emo hajoaa ellei ole joku super kallis quad sli/crossfire emo.

Hattua miehelle, hienoa settiä pukkaa.

maksoiko “isi”?

Mikä kysymys tuo…siis mitä tuo tarkoittaa, isi lainausmerkeissä?

[quote=“Vanderi, post:7, topic:949”][quote author=jokuvaan link=topic=1012.msg7257#msg7257 date=1371862661]
maksoiko “isi”?
[/quote]

Mikä kysymys tuo…siis mitä tuo tarkoittaa, isi lainausmerkeissä?[/quote]

isi = isä

En tiedä mikse se on lainausmerkeissä. Kirjoittaja kuitenkin viittaa, että vanhemmat olisivat maksaneet. Pappa Betalar

kiitos, olen ittekin aika tyytyväinen rigien toimivuuteen vaikka olevat vielä prototyyppejä. seuraavasta tulee vielä paremmpi :slight_smile:

kyllähän “isi” tässä on maksu miehenä tai ainakin omissa rigeissä, saa poika odotella ensi kesään ennen kuin se saa sen uuden polkupyörän kuin “isi” tuhlasi kaikki rahat näytöinohjaimiin :frowning: no toivottavasti toi muistitikku täynnä cryptocoineja mikä menee sen säästöpossuun lohduuttaa sitten 15 vuoden kuluttua kun se saa sen.