Otsikko sen jo kertookin, eli milloin/mihin olet tarvinnut proxyja käyttää? Minkälaiseen netinkäyttöön tarvitset anonyymiä surffailua? Oletko ikinä tarvinnut kirjoittaa esim. foorumeille anonyymisti? Asiallista keskustelua, kiitos.
Aloitan itse kertomalla, että ainakin Helsingin Sanomien “olet lukenut viisi artikkelia, osta rajatonta lukuaikaa” oli mielestäni ärsyttävä, joten sen onnistuu helposti ohittamaan.
Kokeilin kerran myös kirjautua Facebookiin proxyn kautta katsoakseni, ilmoittaako se minulle että sinne on kirjauduttu eri puolelta maailmaa kuin missä itse olen.
En tarvitse varsinaisesti anonyymiä surffailua, mutta käyn silloin tällöin esim. kirjastoissa tai kahviloissa tekemässä töitä. Tällöin on kiva, että yhteys menee salattuna, niin muut samassa wifi-verkossa eivät pääse nuuskimaan liikennettäsi.
Lisäksi myös esim. stadinetti kirjastoissa blokkaa jotkut tärkeät portit, kuten ssh:n. VPN ratkaisee kätevästi tuon ongelman.
Viimeksi tarvitsin proxyä kun halusin veljen kanssa pelata netissä yatsya useamman muun pelaajan kanssa. Sivustolla oli päätetty, että samasta ip osoitteesta ei sallita kuin yksi pelaaja kerrallaan.
Sitten on näitä muita maantieteellisesti tehtyjä estoja jotka olen halunnut kiertää.
Nettipokeria reissun päältä pelatessa on usein ollut hyvä jättää kertomatta sivustolle, missä fyysisesti sillä hetkellä istun. Tällöin kaiken liikenteen kierrättävä VPN on ollut kätevä.
Joistakin maista voi olla heidän käyttösääntöjensä vastaista pelata ja muutenkin lukitsevat tilejä ihan käyttäjän oman turvallisuuden takia herkästi ulkomailta sisään logatessa.
Yhdelle ruotsalaisnaiselle tosin kävi köpelösti hänen osallistuessaan turnaukseen jenkeistä ja hänellä katkesi VPN-yhteys hänen ollessaan kirjautuneena sisään pokerisaitille. Hänen $25 000 sivustollaan on vieläkin jäässä laillisuusjuttujen selvityksen ajaksi. Jenkeistä on siis tiukasti kielletty netissä pelaaminen, tai oikeastaan vain rahansiirrot sivustoille. Mutta ei tainnut saitti silti tykätä.
VPN:n kanssa saakin olla tarkkana sillä nettiyhteyden katkesessa se ei heti yhdistä itseään takaisin, toisin kuin esimerkiksi softat joita sinulla on päällä. Jäin kerran lukkoon muutamasta tuhannen pelajaan turnauksesta sen takia että pelasin samassa paikkaa kaverin kanssa ja olin kiertänyt yksi IP yksi pelaaja rajoituksen VPN:llä. Tuhannen pelajaan turnauksessa ei pelaaja saa etua istumalla kaverin kanssa vierekkäin, joten koin moraaliseksi oikeudekseni kiertää rajoitus. Noh, sinne meni muutama satanen sisäänostoina
[quote=“rontus, post:5, topic:489”]Nettipokeria reissun päältä pelatessa on usein ollut hyvä jättää kertomatta sivustolle, missä fyysisesti sillä hetkellä istun. Tällöin kaiken liikenteen kierrättävä VPN on ollut kätevä.
Joistakin maista voi olla heidän käyttösääntöjensä vastaista pelata ja muutenkin lukitsevat tilejä ihan käyttäjän oman turvallisuuden takia herkästi ulkomailta sisään logatessa.
Yhdelle ruotsalaisnaiselle tosin kävi köpelösti hänen osallistuessaan turnaukseen jenkeistä ja hänellä katkesi VPN-yhteys hänen ollessaan kirjautuneena sisään pokerisaitille. Hänen $25 000 sivustollaan on vieläkin jäässä laillisuusjuttujen selvityksen ajaksi. Jenkeistä on siis tiukasti kielletty netissä pelaaminen, tai oikeastaan vain rahansiirrot sivustoille. Mutta ei tainnut saitti silti tykätä.
VPN:n kanssa saakin olla tarkkana sillä nettiyhteyden katkesessa se ei heti yhdistä itseään takaisin, toisin kuin esimerkiksi softat joita sinulla on päällä. Jäin kerran lukkoon muutamasta tuhannen pelajaan turnauksesta sen takia että pelasin samassa paikkaa kaverin kanssa ja olin kiertänyt yksi IP yksi pelaaja rajoituksen VPN:llä. Tuhannen pelajaan turnauksessa ei pelaaja saa etua istumalla kaverin kanssa vierekkäin, joten koin moraaliseksi oikeudekseni kiertää rajoitus. Noh, sinne meni muutama satanen sisäänostoina :([/quote]
Minulla jos VPN yhteys katkeaa niin ei se yhdistä sille “normaalille” ip-osoitteelle vaan yhteys pysyy kiinni kunnes joko yhdistän VPN-yhteyden uudestaan tai katkaisen luodun VPN-tunnelin jonka läpi kaikki liikenne kiertää. Käytössäni on iPredator jonka pystyi maksamaan bitcoineilla