Mihin tasoon bitcoinien arvo laskee ennen uutta kestävämpää nousua?

Mt.Goxin, Bitcoin-24:n, yms. ongelmat ovat varmaan olleet bitcoinin maineeseen haitaksi vaikka romahdus ei mitenkään liittynyt ongelmaan itse bitcoin-teknologiassa. Ainakin DDoS-ongelmia nähdään todennäköisesti jatkossakin. Ripplen p2p pörssi voisi tarjota tähän ratkaisua, mutta se on vielä beta-vaiheessa. Miltä lähitulevaisuus näyttää?

En voi osallistua tähän äänestykseen koska skaala on liian suppea :wink:

Kirjoitushetkessä taso oli 60€, eli jos uskotte ettei enää tule sille tasolle niin äänestä 50-60€.

Ja jos tästä ei mitään äänestystä tule, niin jutellaan pikkuanalyysistäni. DDoS-ongelmat jatkossa ja niiden ratkaisu (Ripple?), jne. :slight_smile: Nyt tosin rupesi näyttämään paremmalta, toivottavasti kyseessä ei ole toinen “härkäansa” (bulltrap).

Löysin muuten äskein samantyyppinen äänestys mutta pari päivää vanha: https://bitcointalk.org/index.php?topic=172686.20

Tarkoitan että kaikki äänestysmahdollisuudet ovat liian alhaisella tasolla, satasen hujakoille pitäisi myös voida äänestää.

En äänestänyt, koska kirjoitushetken taso on jo ylitetty selvällä marginaalilla.

Päivässä on noustu 50%, ja ainakin minä olen käyttänyt tämän päivän ostamiseen, kiitos vaan!

Jos tällä on tarkoitus haarukoida sopivaa ostopaikkaa, niin minusta seuraava strategia toimii hyvin, koska tänäänkin sain sillä kiinni goxin minicrashin $54 tasolle iltapäivällä suomen aikaa (luvut muutettu vastaamaan sitä, mitä tekisin nyt):

  • Laita ostotoimeksianto sisään $2 välein $54-$72 haarukkaan, yhteensä 10 yhtä suurta toimeksiantoa
  • Aina 4 tunnin välein poista alin toimeksiannoista, ja lisää (sillä hetkellä) korkeimman toimeksiannon päälle $2 korkeampi toimeksianto
  • Jatka kunnes kaikki toimeksiannot ovat toteutuneet, tai hinta on karannut niin ylös ettet enää halua ostaa.

Joo, en olisi odottanut että se noin paljon jo viikonlopun aiknana ehtisi nousta. Odotin itse pientä laskua viikonlopun aikana. Laitan tulokset nyt näkyviin ilmankin äänsetämistä.

[quote=“Moneybooker”]Tässä on jo ihan selkeasti kysymys spekulatiivisesta treidauksesta. Oletko esim treidannut kultaa tai hopeaa plus500 -alustalla? Treidaus tuttua entuudestaan?

Kulta putosi eilen yli 5%, hopea vielä enemmän. Näissä voi käyttää vipua 1:13, eli karkeasti 5x13= maksimivoitto noin 65%,
erittäin poikkeukkellista, mutta onneksi olin mukana.

Bitcoinien treidaus on siinä mielessä hasardia hommaa, että alustan kaatuminen voi maksaa paljon rahaa
kun et saa positioita kiinni tai auki.

Esittelemäsi low/high tekniikka on yleisesti tunnettu. On paljon kikkoja mitä voisit oppia treidaajilta,
jos haluat hyödyntää niitä bitcoinien kanssa.[/quote]

Hei, en harrasta spekulatiivista treidausta. Olen tosin äskettäin palkannut bitcoin-meklarin, joka alkaa tehdä sitäkin, jos kiireellisimmiltä toimiltaan ehtii. Taustani on diilauksessa, eli kohde-etuuden välittämisessä palkkiota vastaan.

Esimerkiksi hopeassa minulla on 10,000+ oz fyysinen positio, mutta en ole uhrannut eiliselle 5% laskulle puolikasta ajatustakaan. Hopeassa päivän kuumin ongelma on se, että tavara alkaa loppua välittäjiltä. Se tekee minun työni vaikeaksi, koska asiakkaat haluavat ostaa, mutta omaa varastoaan ei saa täydennettyä myyjiltä. Vuonna 2008 tilanne meni niin pahaksi, että paperihopeaa myytiin jopa 60% alennuksella fyysiseen nähden. Nyt alennus on noin 10%.

Bitcoinien finanssi-infrastruktuuri on tosiaan vielä hyvin puutteellinen, olin varta vasten hereillä Mt.Goxin avautumisen aikaan eilen aamulla, mutta uskalsin laittaa toimeksiannot sisään vasta kun se oli jo suljettu ja avautunut uudestaankin välillä. Käytin yllä olevan kaltaista viuhkaa, joka tuotti minulle n. 670,000 mBTC keskihintaan 0.062 USD. Jälkeenpäin katsoen se meni aika optimaalisesti. Voisin nyt jo myydä ne lähes tuplahinnalla, ja saatankin keventää positiota jos hinta viikonlopun aikana nousee yli 0.130.

Käsitykseni ensi viikon käyvästä hinnasta on 0.100-0.120, eli suhtaudun tämän ylittäviin paikkoihin tilaisuuksina myydä ja ostaa myöhemmin takaisin halvemmalla. Ellette ole ammattilaisia, älkää kuitenkaan leikkikö yli 20%:lla positiosta. Minäkin treidasin vain n. 3%:lla omastani, myyden yli 0.200:lla ja ostaen takaisin 0.055-0.094 haarukassa. Tässäkin 0.094 osto oli typerä, koska goxlag esti arbitraasin toisen puoliskon toteuttamisen (tarkoitus oli myydä ne saman tien 0.115:llä goxissa - oh well, nyt voisin tehdä sen mutta en jaksa).

Kiva nähdä, että palstoille (ja bitcoiniin yleensä) tulee kaltaisiasi finanssipuolen osaajia. Täällä on paljon tehtävää! :slight_smile:

Bitcoinien arvo on nyt alle 50€. Julkaisen nykyiset äänestystulokset ja nollaan äänestystä ja otetaan uusiksi tämän hetken tunnelmien mittaamiseksi:

50-60€ (kirjoitushetken taso) tai korkeampi 12 (52.2%)
40-50€ 6 (26.1%)
30-40€ 2 (8.7%)
20-30€ 0 (0%)
10-20€0 (0%)
Alle 10€ mutta toipuu 1 (4.3%)
Bitcoin kuolee pois 2 (8.7%)

[quote=“Simon, post:8, topic:689”]Bitcoinien arvo on nyt alle 50€. Julkaisen nykyiset äänestystulokset ja nollaan äänestystä ja otetaan uusiksi tämän hetken tunnelmien mittaamiseksi:

50-60€ (kirjoitushetken taso) tai korkeampi 12 (52.2%)
40-50€ 6 (26.1%)
30-40€ 2 (8.7%)
20-30€ 0 (0%)
10-20€0 (0%)
Alle 10€ mutta toipuu 1 (4.3%)
Bitcoin kuolee pois 2 (8.7%)[/quote]

Vahvat kädet ovat viime tunteina aloittaneet teurastuksen. Coinit menee nyt pois vahvoilta käsiltä heikoille käsille. Koska heikoissa käsissä ei ole vääntövoimaa, niin he joutuvat myymään Coininsa takaisin vahvoille käsille. Ainoa ongelma on se, että Coinien hinnan pitäisi vielä laskea nykytasoltaan, että vahvat ostajat uskaltavat aloittaa ostoksensa heikoilta. Nyt siis heikot ostaa vahvoilta.
Oma veikkaukseni on, että Coinien arvo tipahtaa vielä merkittävästi ennen kestävämpää nousua. Coineja voi saada vielä 50-60 USD:n kappalehintaan tai sitten kurssi lähtee nousuun johtuen vahvojen mielenmuutoksesta.

Huomautus: minulla itselläni on nyt Coineja, joita en viitsi myydä vaikka saisinkin myöhemmin halvemmalla takaisin. Spekulaatio-Coinit on myyty heikoille ostajille, mutta ydinpositio on edelleen jemmassa sitä hetkeä varten, kun hinta nousee 300 000 USD/BTC.
Spekulaatiokassa on dollareina odottelemassa, mikäli hinta romahtaa ja kääntyy nousuun uudelleen (eli ollaan saatu vipu käännettyä nousevaksi). Strategiana siis olla mukana nousuissa, mutta poissa laskun tieltä, ettei meiti tule ihan jyrätyksi. Riskinä tietenkin tässä on se, että kurssi lähteekin nousuun ja joudun ostamaan spekulaatiokassaan lisää Coineja kalliimmalla, kuin möin, muttei se haittaa - kyse on spekulaatiosta. ;D 8)

Vaikka aika paljon saa BTC-taloudessa tapahtua ennen kuin tuo voisi olla mahdollista, on 300k:n vaihtokurssi periaatteessa ihan mahdollinen pitkällä tähtäimellä. Ja kun puhutaan pitkällä, niin tarkoitetaan 10+ vuotta.

Vaikka aika paljon saa BTC-taloudessa tapahtua ennen kuin tuo voisi olla mahdollista, on 300k:n vaihtokurssi periaatteessa ihan mahdollinen pitkällä tähtäimellä. Ja kun puhutaan pitkällä, niin tarkoitetaan 10+ vuotta.[/quote]

Hypoteettinen yläraja hinnalle saadaan laskemalla laajimman mahdollisen rahan (M3) koko maailmassa suhde BitCoinien lopulliseen määrään 21 000 000 BTC:hen.

Tämä siis sillä oletuksella, että koko maailma siirtyy kaikista fiat-valuutoista BTC:n käyttäjiksi, mutta toisaalta BTC:t ovat kaikki louhittuja eikä mikään kolikoista ole kadonnut - nyt varmaan on jo moni kolikko “kadoksissa”.
Kun huomioidaan, että pelkästään Kiinan kansantasavallan keskuspankilla on holveissaan 2 triljoonaa Yhdysvaltojen dollaria, niin kuinka paljon enemmän kaikkia fiat-valuuttoja on liikenteessä.

Tehdään huvikseen ajatusleikki. BTC:n kokonaismäärä 21 000 000 kpl
Kiinan keskuspankin dollarivaranto 2 000 000 000 000 USD.

2 000 000 000 000 USD/21 000 000 BTC = 95 238 USD/BTC. Tämä siis pelkästään sillä oletuksella, että Kiinan keskuspankki vaihtaisi kaikki dollarit BitCoineiksi. Yhdysvaltojen dollareita on vähän joka puolella läjäpäin, eli jos koko USA:n dollarikanta muutettaisiin BTC:ksi luku on varmasti lähellä tuota 300 000 USD/BTC. Luultavasti skenaariossa, jossa BTC lyö itsensä läpi kunnolla (vrt. Visa) myös muiden valtioiden fiatit siirtyvät Coineihin jolloin Coineilla ei ole kuin yksi suunta ja se on todella korkealle.
Tuskin ihan huomenna ollaan koko vaihdantaa siirtämässä maailmassa Coineiksi, mutta kehitys on uskomattoman nopeaa. Kehitys kasvaa itseasiassa eksponentiaalisesti, koska jokainen uusi BTC-käyttäjä levittää deflaatio-rahan ilosanomaa leskille ja orvoille.

[quote=“Lansing”][quote author=Jarmo Viikki link=topic=724.msg5473#msg5473 date=1366979539]

Hypoteettinen yläraja hinnalle saadaan laskemalla laajimman mahdollisen rahan (M3) koko maailmassa suhde BitCoinien lopulliseen määrään 21 000 000 BTC:hen.

Tämä siis sillä oletuksella, että koko maailma siirtyy kaikista fiat-valuutoista BTC:n käyttäjiksi, mutta toisaalta BTC:t ovat kaikki louhittuja eikä mikään kolikoista ole kadonnut - nyt varmaan on jo moni kolikko “kadoksissa”.
Kun huomioidaan, että pelkästään Kiinan kansantasavallan keskuspankilla on holveissaan 2 triljoonaa Yhdysvaltojen dollaria, niin kuinka paljon enemmän kaikkia fiat-valuuttoja on liikenteessä.

Tehdään huvikseen ajatusleikki. BTC:n kokonaismäärä 21 000 000 kpl
Kiinan keskuspankin dollarivaranto 2 000 000 000 000 USD.

2 000 000 000 000 USD/21 000 000 BTC = 95 238 USD/BTC. Tämä siis pelkästään sillä oletuksella, että Kiinan keskuspankki vaihtaisi kaikki dollarit BitCoineiksi. Yhdysvaltojen dollareita on vähän joka puolella läjäpäin, eli jos koko USA:n dollarikanta muutettaisiin BTC:ksi luku on varmasti lähellä tuota 300 000 USD/BTC. Luultavasti skenaariossa, jossa BTC lyö itsensä läpi kunnolla (vrt. Visa) myös muiden valtioiden fiatit siirtyvät Coineihin jolloin Coineilla ei ole kuin yksi suunta ja se on todella korkealle.
Tuskin ihan huomenna ollaan koko vaihdantaa siirtämässä maailmassa Coineiksi, mutta kehitys on uskomattoman nopeaa. Kehitys kasvaa itseasiassa eksponentiaalisesti, koska jokainen uusi BTC-käyttäjä levittää deflaatio-rahan ilosanomaa leskille ja orvoille.
[/quote]

Monellako luennolla kävit tervahovin “putkessa”? Olen samasta putkesta itsekin. Ajalta, kun V.Puttonen oli siellä vielä proffana.

Sanoisin, että olet psykoosissa, älä ota tätä nyt mitenkään pahalla? Oikeesti, olet niin väärässä tässä asiassa. :slight_smile:

NOT GOING TO HAPPEN![/quote]

Tämä kommenttisi minun psykoosistani aiheutti sen, että jouduin nostamaan pelikassani alinta myyntitoimaria 10 USD/BTC. Sorry, ei näin halvalla pojat! ;D 8)

Mun proffana oli Juuso Vataja. Nyt hän ei liene Vaasassa enää.

Ai niin, ostinhan minä myös lisää Coineja - ihan sinun kiusaksesi. :wink:

Muistakaa aina pitää mitä tahansa, edes $100, pelikassasta fiatina. Ihan vaan siltä varalta, että joku rekisteröityy foorumille, varta vasten nolatakseen itsensä yhtymällä keskusteluun, josta ei ymmärrä mitään. Myötähäpeästä ja ehkä omankin verenpaineen pienestä noususta johtuen on hyvä rauhoittaa itseään sillä tavalla, joka toimii, ja tuottaa vieläpä sijoitetulle pääomalle 0.08% tuntikoron:

Bitstamp -> Buy bitcoins with market order -> [Buying bitcoins…] -> Bought 0.XXXXXXXX BTC - - making a new All Time High in the process.

[quote=“Lansing”]Miksi ihmeessa Mannerheim sviitti? Miksi haluat liiketilan 4000€/VRK?

Oletko ajatellut, että menisit lääkäriin? Tunnen sinut,
olen myynyt sinulle kultaa pari kolme vuotta sitten.

Nää viime aikojen touhut vaikuttaa ihan, että sulla saattaa
olla kaksisuuntainen mielialahäiriö, siis ihan vakavasti!

Tähän tilaan kuuluu nimenomaan tuollaiset maaniset vaiheet, joissa
toiminta menettää kaiken järkevyyden rajat.

Saattaahan olla että kauppa käy hyvin, mutta on mahdollista,
että keität sopan mistä, ei selviä kuin pakkopaidalla
tai 3-5 vuoden sörkän reissulla![/quote]
Viittaaminen siihen että toisen postaajan tekemiset eivät ehkä ole suunnattoman järkeviä on luonnollisesti ok, toisen mielenterveyden kyseenalaistaminen menee jo vähän pitkälle. Sensijaan suoranainen väite siitä että Risto tekisi jotain laitonta esittelemällään toiminnalla on täysin perusteeton.

Jotenkin haiskahtaa siltä, että Ristoa kohtaan hyökkäilyt kumpuavat jostain perussuomalaisesta kateuskompleksista. Tämä siis oma mutu-arvioni asiasta. Ihmeellistä touhua.

Huolehtikaa omista asioistanne, hyvät ihmiset.

En tuhlaa tämän päivän tienestejä vaan investoin 25% eilisen voitoista uudelle kierrokselle.

Mistä asti markkinointi on ollut rikos, lol trolls??? Kai te nyt näette mun minimeistä ja katteista, että joka jätkä joka täällä on tuottaa mulle ainakin 1000 eur. … Henryä lainaten (jolla on siis enemmän BTC kun mulla mutta se ei vaan tienaa niillä yhtä hyvin) , huolehtikaa omista asioistanne jos ette halua käyttää mun palveluja niin SE ON IHAN FINE, kyllä mulla on varaa palvella hyviä asiakkaita hyvin. Ja taidan mennä jatkamaan.

Vinkki: Ei tämä mitään rakettitiedettä ole, järkkäät vain hyvät bileet sviitissä, jonka palvelusväen makuuhuone on erotettu Justin Bieberille, tarjoat kaikille, ja kerrot bitcoinista. Vaikka ne ostais Bittiraha.fi:stä, ko. ostot nostaa bitcoinin hintaa niin paljon että jäät voitolle no matter what.

Menee mielestäni aivan naurettavaksi tämä säästöjen vertailu kenellä on mitäkin :smiley: Muistakaa, että moni on aivan hiljaa omistuksistaan, moni suomalainenkin.

[quote=“Technomage, post:16, topic:689”]Jotenkin haiskahtaa siltä, että Ristoa kohtaan hyökkäilyt kumpuavat jostain perussuomalaisesta kateuskompleksista. Tämä siis oma mutu-arvioni asiasta. Ihmeellistä touhua.

Huolehtikaa omista asioistanne, hyvät ihmiset.[/quote]

Kateuttahan tuo nyt selkeästi on. Risto tekee rahaa, koska on yrittäjä. Suomessahan yrittäjä ei saa menestyä.
Olen ehdottomasti itse sitä mieltä, että raha pitää tehdä kovan työn kautta, mutta minulle kova työ ei aina tarkoita astioiden tiskausta - tai kyllä se sitäkin on jos siitä maksetaan riittävästi. ;D 8)

Itse olen ainakin onnellinen ihmisten puolesta, jotka kykenevät tahkoamaan miljoonia euroja fiattia tällaisena aikana.

Oman (kokemattoman) näkemykseni mukaan bitcoinin arvosta yli 95% on pelkkää spekulaatiota odotetun tulevan kurssinousun toivossa. Okei samaa voidaan sanoa muistakin maksuvälineistä, mutta niitä sentään käytetään vaihdon välineenä. Bitcoineista hyvin pieni osaa vaihtelee omistajaa muualla kuin pörsseissä.

Hinta on kohta jossa kysyntä ja tarjonta kohtaa. Tarjonta on nouseva käyrä ( suurempi määrä tarjolla jos hinta on korkeampi) Kysyntä taas on laskeva käyrä ( pienempi määrä jos hinta on korkea.)
Kohta jossa kysyntä ja tarjonta käyrät kohtaavat toisensa on markkina hinta. Hinta nousee (kysyntä ja tarjonta kohtaavat korkeammalla hinnalla) jos kysyntä lisäntyy. Eli koko käyrä liikkuu ylös/ulos päin. Tai jos tarjonta vähenee ( kysyntä ja tarjonta kohtaavat taas korkeammalla hinnalla.)
Mielestäni bitcoin markkinoilla tapahtuu tällä hetkellä molempia yhtä aikaa. Ja hinta nousee /on noussut siksi.
Nämä kuplat jotka ovat puhjenneet 2011 ja 04. 2012 ovat vain pieniä häiriöitä tässä kurssinousussa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kurssi nousisi jatkossa ( vaikka epäilen sen +6kk päästä olevankin jälleen hiljaisessa nousussa. Huom siihen en ota kantaa ollaankon silloin tämän kurssin ylä vai ala puolella. Se mikä minua mietityttää on se milloin oikea kupla puhkeaa. Se kupla kun ihmiset kyllästyvät spekuloimaan bitcoinilla. Okei se ei koskaan puhkea jos bitcoinille keksitään käyttöä, mutta comeon hei, missä muualla on volyymia kuin deepnetin marketeissa?

Se mitä haluan tällä kaikella sanoa on se, että vaikka bitcoinin edistys askelista uutisoidaan jatkuvasti, ei sille mitään lisääntyvää käyttöä näy. Ja vaikka käyttöä läytyisikin eikö se jo ole huomioitu tämän hetkisessä kurssissa? Ollaan kuitenkin silkroadinkin aikana tultu jostain 0.0jotain dollaria tänne 100 dollaariin. Vaikka nämä deepnet marketit on ainoa merkittävä käyttö.

Ja sr sun muut on jo niin yleisessä tiedossa, että tuskin niidenkään käyttö voi rajattomasti kasvaa.

Anteeksi. Tässä oli paljon tekstiä, vähän asiaa. Minua ei ole kirjoittamisen eikä muutenkaan älyn lahjoilla suotu.

Siksi olisik kiva kuulla asiantunteva lyhyt ytimekäs vastaus siitä mistä bitcoini arvo syntyy.