Meneillään oleva romahdus?

http://bitcoinity.org/markets

bitfloorUSD50 37 -26 %
GoxUSD 49 34 -31 %
btceUSD 45 34 -24 %
bitstamp 49 34 -31 %

Yön aikana oli 24-31% dippi alaspäin, joka tällä hetkellä on korjaantunut enimmäkseen. Tämä saattaa olla nykyisen nousujalan päätös, jossa ensin heilutaan hermostuneesti muutama päivä all time highn (49-50 USD/BTC pörssistä riippuen) alla sitä kuitenkaan rikkomatta, aina välillä dippaillen, ja sitten jyrätään alemmalle tukitasolle, jossa kurssi tasaantuu vähintään useita viikkoja, jopa kuukausia, ennen seuraavaa nousujalkaa.

MIKÄLI $50 pian ylitetään, nousu voi jatkua. Nyt tapahtunut dippi on silloin auttanut vahvistamaan nousua, koska ne coinit on nyt myyty vahvoihin käsiin, ja myyjät eivät ole ehtineet tankata niitä takaisin. Mitä palstoilla lukee, myyjät toivovat kurssin putoamista $20:een.

Jos taas romahdus-skenaario ottaa vallan, pitäisin tukitasoina $35:ta, $32:ta, $30:ta, $27 ja $13-15. Nämä ovat 13->49 nousun ensimmäinen Fibonacci retracement (heikko tuki), entinen All-time-high (keskivahva tuki), kiva pyöreä luku (keskivahva tuki), toinen Fibonacci retracement (keskivahva tuki) ja nousua edeltänyt hintataso (vahva tuki).

En nyt jaksa laskea moving average -tukitasoja, mutta ne on jossain siellä $20 kohdalla, jossa nämä treidarit meinaa ostaa takaisin. Itse en usko, että alle $25 saa kiinni kuin tuurilla, ja aion jatkaa osto-ohjelmaani kaikessa rauhassa $25-$35 haarukassa, ja mikäli ennusteeni menee mönkään, tarvittaessa kalliimmallakin.

Bitcoinin kurssikehitystä kannattaa tarkastella kuusta käsin, jonne se on menossa, eikä maasta. Maasta katsoen 30% pudotus on dramaattinen, mutta kuusta sitä tuskin huomaa.

Happy trading! Jos jollain on ostaa tai myydä bitcoineja, minuun voi olla yhteydessä.

Ilman sen kummemmin analysoimatta pidän 20 dollarin hintaa vahvana pohjahintana. Perustuu lähinnä pidemmän tähtäimen keskiarvohintaan, 3 kuukauden keskiarvo on siinä tienoilla tällä hetkellä. En kuitenkaan usko hinnan menevän noin alas, koska tuo on jo niin hyvä ostopaikka. 25 dollaria on ehkä paras mitä voi toivoa, joten aikalailla samoilla linjoilla olen.

Olen alkanut kannattaa tätä alkuperäistä ennustettani. ATH:ta ei ole päästy rikkomaan eikä siihen ole ollut mitään pontta. Toinen dippikin nähtiin. Dippejä voi tulla lisää mutta ne ovat ostopaikkoja. Pitkän tähtäimen sijoittajan kannattaa ostaa nyt kun saatavilla on volyymiä. Spekulatiivisesti kannattaa jättää ostamatta. Myymiseen en usko, sillä mahdollisuus saada coinit takaisin merkittävästi halvemmalla on pieni. Muutaman dollarin tähden taas ei kannata ottaa riskiä, että käännytään taas nousuun.

Koska ATH ylitettiin reippaalla volyymillä, korjaus/konsolidaatioliike on virallisesti ohi. Nyt jos harkitsee pistää kiinni, se kannattaa tehdä mahdollisimman pian, koska kurssi voi olla aika elastinen ylöspäin.

Ostovolyymi tulee niin monesta lähteestä, mutta myyjinä voi toimia ainoastaan nykyiset bitcoinien omistajat (+pieni uustuotanto). Myyjistä monet eivät ole myymässä, samat kolikot kiertävät kädestä toiseen kun melko pieni pooli coineista on aktiivisesti kierrossa.

Onhan se hurjaa menoa, mutta niin oli sekin kun mentiin $0.06 -> $32 alle vuodessa. Jos tuohon vertaa niin me ollaan juuri ylitetty nousujalan merkittävä rajapyykki, $1. Olemme siis puolessa siitä, mihin kurssi romahti piikin jälkeisessä epätoivossa.

Go Bitcoin!

Mikä on ATH?

Uskotteko muuten yhä $25 ostotilaisuuksiin? Luulisi jo uhkapeli- ja huumebisneksen käyttävän niin paljon coineja, ettei noin alas voi mennä.

All Time High

En usko, valitettavasti.

[size=10pt]http://youtu.be/R-_-pX7bIO0[/size]

En usko, että Bitcoin enää <30 dollariin tippuu, paitsi erittäin vakavan vian ilmetessä. Käyttäjien, holdaajien ja tietoisuuden määrä on niin paljon kasvanut.

Aivan aivan, oli tietysti liian ilmeinen niin en tajunnut xP

Kiinnostaisi tietää rpietilan ja Technomagen vastaukset tuohon kysymykseen halvasta hinnasta :slight_smile:

Bitcoin voi tippua paljonkin nykykurssista. Ei olla välttämättä kestävällä pohjalla. $10-$30:n kurssit ovat tosin haihattelua, ainakin minun mielestäni. Niin alas en usko tippuvan millään.

Tietysti jos jokin megakatastrofi Bitcoinin parissa sattuu, niin se voi pudota, mutta sitten on eri asia haluaako enää ostaa noillakaan hinnoilla.

Uskon seuraaviin skenaarioihin seuraavilla todennäköisyyksillä 3kk:

Vakava tekninen vika, tai maailmanhallitus kaataa bitcoinin, arvo putoaa <50€ -> P=0,03

Kurssi putoaa alle 50€ pelkän spekulaation johdosta -> P=0,02

Kurssi jää 50-100€ tasolle ko. ajaksi -> P=0,03

Kurssi jää 100-200€ haarukkaan ko. ajaksi -> P=0,20

Kurssi putoaa hetkeksi 100-200€, mutta on 3kk päästä 200-500€ -> P=0,25

Kurssi putoaa hetkeksi 100-200€, mutta on 3kk päästä yli 500€ -> P=0,15

Kurssi ei pyöri 200€:ssä kuin tämän viikon, jatkaa nousuaan ja ehtii taas jo “romahtaakin” n. 500€ tasolle -> P=0,16

Kurssi nousee yli 1000€ pomppien tällaisia harva se viikko -> P=0,16.


Skenaarioiden painotettu keskiarvo 533€/BTC
Ostohinta nyt 200€/BTC

Suositus: osta kaikilla niillä rahoilla, jotka sinulla on varaa hävitä.

[quote=“Stonen”]Onko nyt hetki jolloin todistamme ensimmäistä
Kryptovaluutta-kuplaa?
Itse en aio osallistua, seuraan vierestä sivusilmällä.

Deal, hustle, pimp, do what you have to[/quote]

Ensimmäistä?

[quote=“Stonen”]Varallisuus on hyvä hajauttaa eri omaisuusluokkiin.
Onko nyt hetki jolloin todistamme ensimmäistä
Kryptovaluutta-kuplaa?
Itse en aio osallistua, seuraan vierestä sivusilmällä.

Deal, hustle, pimp, do what you have to[/quote]

Bitcoinien kurssi on heilahdellut aina erittäin rajusti, eikä tämä kupla ole todellakaan ensimmäinen. Keväällä 2011 oli samantapainen.

Tietysti summat olivat erit, mutta prosenteissa mitattuna heilahtelu kyllä oli samaa luokkaa.

[quote=“Stonen”][quote author=rpietila link=topic=521.msg4459#msg4459 date=1365631661]
Uskon seuraaviin skenaarioihin seuraavilla todennäköisyyksillä 3kk:

Vakava tekninen…

Suositus: osta kaikilla niillä rahoilla, jotka sinulla on varaa hävitä.
[/quote]

Paljonko uskallat laittaa pöytään peliin, yksi kolikonheitto, voittaja saa koko potin? 1000€, 5000€, 50 000. €

Eli rahat pöydään ja heitetään kerran kolikkoa? Vaikka jotakin vanhaa hopeakolikkoa, saat itse valita kolikon. Tuon pari kaveria mukaan, että tilanne pysyy “rauhallisena”[/quote]

Kyllä vedonlyönti kiinnostaa, mutta kertoimien pitää olla hyvät. Esim. bitcoinia olen useasti verrannut rulettiin, jossa mustalla häviää, mutta punainen palauttaa 10-kertaisena. Näinhän on jo tapahtunut kolmesti, (syksy 2010, kevät 2011, kevät 2013). Minusta nyt on hyvä ottaa omat ulos tuplana ja jättää 80% seuraavalle kierrokselle.

Jos sinua kiehtoo bitcoinin kurssi, niin voit lyödä vetoa yllä kertomieni todennäköisyyksien pohjalta. Esim. jos minun mielestäni 1/20 todennäköisyydellä kurssi on alle 50$ 10.7.2013, niin veto syntyy esim. seuraavasti:

  • Maksat Rontukselle/Technomagelle escrowiin valitsemasi summan, esim. 1000€.
  • 10.7. jos kurssi on alle 50$, saat 7000€ <- kerroin sovitaan tapauskohtaisesti
  • Muussa tapauksessa panoksesi siirtyy minulle.

Minun osuuttani ei sidota vedon ajaksi, ainoastaan sinun.

Ja poliisille tiedoksi, että tämä ei ole julkinen kehotus vedonlyöntiin vaan ihan poikien välistä uhittelua, joka on täysin lain mukaista eikä uhkaa kummankaan toimeentuloa.

En pelaa uhkapeliä, jossa odotusarvo on negatiivinen (esim. ruletti) enkä sellaista mitä en osaa (blackjack). Pokeria voin joskus pelata huvikseen vaikka tietäisinkin jääväni tappiolle.

11.4 flashcrash

Jos 139 dollarin taso menee puhki alas, seuraava pysäkki on @ 53 missä pitkän aikavälin aikaismpi tukilinja. Jos menee läpi, kannattaa friikata.
Kuitenkin nätti tiputus koska syynä oli törmäys jurkälle nousevalle linjalle. Ei siis näytä hakkeroinnin aiheuttamalta.
Muutoinkin graafi on geometrisesti säännönmukainen, ei vispaava ja trendilinjoja seuraava.

Tänään onkin sitten ostajien markkinat. Vaikee vaan ostaa kun Mtgox ja Bitstamp on taas kyykyssä :slight_smile:

Bitcoinit liikkuu nopeasti pörsseihin mutta fiat-raha ei. Varmaan moni olisi ostamassa muuten jo näillä hinnoilla…

“Max Keiser (30 min): Satoshi is a genius, but whoever runs MtGox got dropped on their head as a baby.”