Mahdollisuus osallistua 32 TH louhintafarmiin

[quote=“Q, post:40, topic:2464”][quote author=scryptolife link=topic=2761.msg22164#msg22164 date=1418812500]
Ajatus laitteiden maahantuonnista kaatui nyt osakkaiden vähyyteen.

En tiedä, kumpi riski painaa sijoittajien mieltä enemmän. Se, että laitteet eivät tuottaisi vai se, että toimittaja ei toimittaisi.
[/quote]

Ainakin minun osalta täysin yksiselitteisesti: Se, että laitteet eivät tuottaisi

Annan hyvän neuvon. Jos tavallisen taskulaskimen tai muun vastaavan käyttö on pilkun paikan suhteen epävarmaa suosittelen laskutikkua ja/tai kynää sekä ruutupaperia.

Huomautan lisäksi että laitteiden on käytävä vielä ensi kesänäkin ennen kuin edes sijoitettu pääoma on maksettu.

En ole nähnyt minkäänlaista edes alkeellisen tason toteutus suunnitelmaa jossa on mukana realistiset laskelmat. Mukaanlukien kaikki sähkönsyöttöön liittyvät asiat, vakuutukset, todellinen se sähkönkulutus ja muut kulut joka laskutetaan. Mahdollinen laitetilan jäähdytyksen järjeswtäminen ja kustannus. Laitteiden täsmällinen hinta kun ne ovat kädessä, tulleineen, alveineen rahteineen.

Mahdolliset investoinnit sähkönsyöttöön siten että ne ovat asianmukaisesti liityntätehoon nähden ja sen jakamiseen laitteille (nimittäin mä en ainakana ottaisi riskiä jollain bilteman sekundajatkojohdoilla… ja niinsanotulla “paimenpoika” virityksellä vaan ihan oikeat sähköasennukse). Laitteet käyvät 100% teholla 365/24/7. Ja ihan vaan ohimennen reunahuomautuksena, ukkossuojauskin on hyvä huomioida. Olkootkin että “koskaan ennen ei ole sattunut mitään”.

Onhan se toki huikea määrä kun 0.4BTC louhitaan joka päivä. Sehän on nykykurssilla 100 euroa.

Onkos ne laitehinnat edelleenkin nykykurssilla 3 BTC kappale nettona laite kädessä suomessa kaikkine kuluineen?

Mikä on käytännössä varma jatkuva louhintanopeus?

Mikä on käytännössä mitattu sähkönkulutus, (siis se kulutus joka on sähkölaskun perusteena) ei mainospaperista luettu?[/quote]
Arvon Q.

Se, että en ole kaikkea maininnut tässä ketjussa, ei tarkoita sitä, että en olisi esittämiäsi asioita miettinyt tai tehnyt laskelmia.

Rivien välistä ja osittain riveiltäkin havaitsen varsin vihamielisen asenteen projektiani kohtaan.

Otit nimimerkkisi Skyfall-elokuvasta, jossa hakkeri koodinimeltään Q toimii MI6:n agenttina. Hän koodailee ties mitä ja kannettavan tietokoneensa avulla torjuu koko Britti-imperiumia uhkaavan kyberiskun. Tunsit ehkä samaistuvasi henkilöön.

Tuntui varmasti hienolta, kun Tampereen teknillisessä yliopistossa tuli opittua vähän laitteistokuvauskieltä. Bitcoin oli valmistumisesi aikaan sopivasti nosteessa ja päätit perustaa asiceja valmistavan yrityksen. Omien piirien valmistus ei ilmeisesti ollut kustannustehokasta ja siksi päätitte käyttää CoinCraftin valmiita 28 nm piirejä.

Harmi, että energiatehokkaita laitteita tulikin markkinoille muilta yrityksiltä ja Noncetech ei pärjännyt tehokkuudessa.

Asiat eivät menneet aivan niin loistokkaasti kuin elokuvissa. Nyt purat närkästystäsi täällä.

[quote=“scryptolife, post:41, topic:2464”][quote author=Q link=topic=2761.msg22202#msg22202 date=1418892460]

Ainakin minun osalta täysin yksiselitteisesti: Se, että laitteet eivät tuottaisi

Annan hyvän neuvon. Jos tavallisen taskulaskimen tai muun vastaavan käyttö on pilkun paikan suhteen epävarmaa suosittelen laskutikkua ja/tai kynää sekä ruutupaperia.

Huomautan lisäksi että laitteiden on käytävä vielä ensi kesänäkin ennen kuin edes sijoitettu pääoma on maksettu.

En ole nähnyt minkäänlaista edes alkeellisen tason toteutus suunnitelmaa jossa on mukana realistiset laskelmat. Mukaanlukien kaikki sähkönsyöttöön liittyvät asiat, vakuutukset, todellinen se sähkönkulutus ja muut kulut joka laskutetaan. Mahdollinen laitetilan jäähdytyksen järjeswtäminen ja kustannus. Laitteiden täsmällinen hinta kun ne ovat kädessä, tulleineen, alveineen rahteineen.

Mahdolliset investoinnit sähkönsyöttöön siten että ne ovat asianmukaisesti liityntätehoon nähden ja sen jakamiseen laitteille (nimittäin mä en ainakana ottaisi riskiä jollain bilteman sekundajatkojohdoilla… ja niinsanotulla “paimenpoika” virityksellä vaan ihan oikeat sähköasennukse). Laitteet käyvät 100% teholla 365/24/7. Ja ihan vaan ohimennen reunahuomautuksena, ukkossuojauskin on hyvä huomioida. Olkootkin että “koskaan ennen ei ole sattunut mitään”.

Onhan se toki huikea määrä kun 0.4BTC louhitaan joka päivä. Sehän on nykykurssilla 100 euroa.

Onkos ne laitehinnat edelleenkin nykykurssilla 3 BTC kappale nettona laite kädessä suomessa kaikkine kuluineen?

Mikä on käytännössä varma jatkuva louhintanopeus?

Mikä on käytännössä mitattu sähkönkulutus, (siis se kulutus joka on sähkölaskun perusteena) ei mainospaperista luettu?
[/quote]
Arvon Q.

Se, että en ole kaikkea maininnut tässä ketjussa, ei tarkoita sitä, että en olisi esittämiäsi asioita miettinyt tai tehnyt laskelmia.

Rivien välistä ja osittain riveiltäkin havaitsen varsin vihamielisen asenteen projektiani kohtaan.

Otit nimimerkkisi Skyfall-elokuvasta, jossa hakkeri koodinimeltään Q toimii MI6:n agenttina. Hän koodailee ties mitä ja kannettavan tietokoneensa avulla torjuu koko Britti-imperiumia uhkaavan kyberiskun. Tunsit ehkä samaistuvasi henkilöön.

Tuntui varmasti hienolta, kun Tampereen teknillisessä yliopistossa tuli opittua vähän laitteistokuvauskieltä. Bitcoin oli valmistumisesi aikaan sopivasti nosteessa ja päätit perustaa asiceja valmistavan yrityksen. Omien piirien valmistus ei ilmeisesti ollut kustannustehokasta ja siksi päätitte käyttää CoinCraftin valmiita 28 nm piirejä.

Harmi, että energiatehokkaita laitteita tulikin markkinoille muilta yrityksiltä ja Noncetech ei pärjännyt tehokkuudessa.

Asiat eivät menneet aivan niin loistokkaasti kuin elokuvissa. Nyt purat närkästystäsi täällä.[/quote]

Osut jokaisessa kohdassasi väärään ja lisäksi kummeksun asian henkilöyttämistä.

En myöskään ole vähimmässäkään määrin vihamielinen. Olen vain realisti.

Tampereen teknillistä yliopistoa ei ollut siihen aikaan olemassakaan kun olin kouluikäinen enkä tunne mainitsemaasi Skyfall elokuvaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa enkä edes senvertaa nähnyt tämänkään jälkeen vaivaa googlatakseni mikä se on. Siihen aikaan kun minä kouluni kävin laskettiin laskutikulla. Se Faber Castell on edelleen tuossa muistuttamassa siitä kuinka arvioidaan pilkun paikka.

Mutta jätetäänpä nyt ihan oikeasti nämä henkilöön menevät seikat vaikka tekisi mieleni hiukan niitä Kiina-asioita kommentoidakin koska siellä on kakkoskotini ja maksan sielläkin syntyvät sähkölaskut.

Q nimimerkki minulla on ollut jo silloin kun internettiä ei ollut eikä edes BBS purkkeja.

Sinä kysyit ja minä vastasin julkiseen kysymykseen oman rehellisen kantani jonka voin toistaa:

[quote author=scryptolife link=topic=2761.msg22213#msg22213 date=1418900831] En tiedä, kumpi riski painaa sijoittajien mieltä enemmän. [u]Se, että laitteet eivät tuottaisi[/u] vai se, että toimittaja ei toimittaisi. [/quote]

Ainakin minun osalta täysin yksiselitteisesti: Se, että laitteet eivät tuottaisi!

Lisähuomautus:
Tämän viestin riveillä ei ole vähääkään vihamielisyyttä. Sitä ei ole myöskään rivien väleissä eikä sanaväleissä - ainakaan kirjoittajan toimesta omalta osaltaan.
Sille jos joku näkee olematonta en voi mitään. Minä vastaan ainoastaan siitä mitä olen latonut.
Silloin kun ei ollut vielä hymiöitä se oma tunnetila joka ei kirjainten mukana välity, esitettiin näin:
/ystävällinen hymy/
Q

Oma kommenttini on lähinnä yleisluontoinen eikä liity tasan juuri tähän kimppaostoon.

Useimmat tällä foorumilla näkemäni kimppaosto- ja hostausehdotukset ovat olleet ns. “day late and a dollar short” eli vanhentunutta ja tehotonta sähkösyöppöä rautaa hirveillä hinnoilla.

Antminer S4 on sentään lähes ilahduttava poikkeus tässä sarjassa, mutta vanhoja ne pian rupeavat olemaan ja kalliitahan ne ovat olleet koko ajan. Toisaalta kun diffi toistaiseksi laskee niin meno näyttää tällä hetkellä hyvältä, mutta, mutta, mutta…

Ilmeistä parhaimmistoa mutta raudat tuntuvat vanhenevan kovin nopeasti… (enkä nyt tarkoita yksinomaan tässä sanottua rautaa vaan kaikkia)

Myynnissähän on laitteita joilla ei saa edes sähkön hintaa, näillä sentään sähkön lisäksi sijoitettua pääomaakin saa lyhennettyä, ainakin juuri nyt.