Mahdollisuus osallistua 32 TH louhintafarmiin

Tarjoan mahdollisuutta louhintafarmin osakkuuteen. Maksan itse sähköt, sillä louhinnan myötä säästetään sähkölämmitteisen omakotitalon lämmityskustannuksissa. Pidän itselläni 50 % louhintatuotoista.

Minulla on jo tarvittavat verkkolaitteet ja kiinteän laajakaistaliittymän lisäksi 4G sen varalta, että kiinteä yhteys on alhaalla.

Tarkoituksenani on tilata 16 kpl Antminer S4 -louhintalaitteita. Laitteilla louhitaan Bitcoinia tai Bitcoin-louhinnan kannattavuuden laskiessa esimerkiksi Peercoinia. Louhintalaitteet konfiguroidaan louhimaan Eligiuksessa, jossa minulla toimii tällä hetkellä testausta varten 2 TH louhija. Louhinta Eligiuksessa on julkista ja kukin osakas voi seurata sitä osoitteen perusteella. Mikäli louhinnan kohdetta muutetaan kannattavuussyistä, äänestetään uudesta kryptovaluuasta osakkaiden kesken.

Eligius louhii Bitcoinin yhteydessä samanaikaisesti myös Namecoinia. Namecointuotot ovat arvoltaan noin 1 % Bitcoinin vastaavasta. Kukin osakas saa halutessaan myös osuutensa namecoineista.

Tämän hetkinen louhintaoaosite: http://eligius.st/~wizkid057/newstats/userstats.php/1vbtbShkgVtWd7iJZbnPccZb2r4H57qWb

Tilaan laitteet luotettavalta toimittajalta, jolta olen aiemminkin tilannut. Veroineen ja maahantuontikuluineen louhintalaitteiden hinnaksi muodostuisi tämänhetkisen kurssin mukaan 48 BTC.

Louhintaa jatketaan kunnes sähkökulut ylittävät saamani louhintatuoton arvon. Kukin osakas omistaa laitteensa ja voi halutessaan noutaa sen milloin tahansa. Louhinnan käytyä kannattamattomaksi laitteet myydään ja myyntitulot jaetaan osakkaille bitcoineina tai vaihtoehtoisesti voin lähettää osakkaan omistamat laitteet osakkaalle postituskuluja vastaan.

Yhtiötä ei tarvitse perustaa, sillä osakkaiden välillä liikkuu ainoastaan bitcoineja, joilla ei katsota olevan reaaliarvoa.

Osakkaat kantavat veron louhintatuloista itsenäisesti ja oman päätöksensä mukaan.

Osoitteena, johon osakkaat siirtävät bitcoinit laitehankintaa varten voidaan pitää samaa, johon louhintatulot kerätään:
1vbtbShkgVtWd7iJZbnPccZb2r4H57qWb

Mikäli edellä osoittamaani osoitteeseen on lähetetty bitcoineja, eikä laitehankinta toteudu tai ylimääräisiä bitcoineja on lähetetty, palautetaan bitcoinit lähetysosoitteisiin.

Osakkaan osuus louhintatuotosta lähetetään siihen osoitteeseen, josta hän on lähettänyt bitcoinit laitehankintaa varten. Osakas voi vaihtoehtoisesti ilmoittaa enintään 10 osoitetta, joihin tuotot lähetetään.

Louhintatuoton jako tapahtuu viikoittain yhdessä siirrossa. Siirtomaksu on 0.0001 BTC/KB ja se vähennetään louhintatuotoista. Kaikki siirrot tehdään neljän desimaalin tarkkuudella.

Osakas saa nähtäväkseen kiinteistön rasitustodistukset ym. muut paperit toiminnan oikeellisuudesta osoitettuaan, että hänellä on hallussaan osallistumiseen tarvittavat varat. Pienin summa, jolla toimintaan voi osallistua on 3 BTC.

Farmin sijainti: Turku.

Tekemällä Bitcoin-siirron osakas hyväksyy nämä ehdot. :slight_smile:

Tulevaisuudessa toimintaa on tietysti myös mahdollisuus laajentaa. Mitä mieltä olette liiketoiminnasta? Onko ideoita tai parannusehdotuksia?

Haluaisin yleisluontoiset kommentit esitettävän tässä ketjussa. Osakkuuteen liittyvä henkilökohtainen keskustelu voidaan käydä yksityisviestitse tai sähköpostitse:
scryptolife(ät)yandex.com

Moi!

Tässä on paljon samaa mitä itsekkin monesti suunnitellut ja voisin lähteä tähän mukaan? Informoi tästä ja miten asiat menee osoitteeseen [email protected]

Kiinnostusta myös. Asun myös itse Turussa, joten voin varmaan olla avuksi muutenkin…
Laitoin yv…

Toi kiinteistön rasitustodistuksen jakelu on vähän turvallisuussyistä huono, mainausrautaa on ennenkin murtauduttu varastamaan. Foliota hattuun myös reaalimaailmassa :slight_smile:

Tarkoitatko sitä, että rasitustodistuksesta käy ilmi osoite ja osoitteen julkaiseminen on huono ajatus. Annan osoitteen tietysti vain niille, jotka arvioin luotettaviksi ja jotka ovat valmiita lähtemään oikeasti mukaan. Asunto ei lisäksi ole juuri koskaan tyhjillään, ei ainakaan yöaikaan. Määrittelin tämän 3 BTC minimisijoituksen juuri siksi, että piiri saataisiin pidettyä pienenä. Foliohattu on aina hyvä olla :wink:

Vastattu AVS Storelle ja Juho.K:lle!

Moi, ihan tiedustelisin millaiset pääsulakkeet talostasi löytyy? ideana hyvä ja herättää kiinnostusta, mutta ettei ihan alkumetreillä tyssää niin kannattaa toi selvittää.

Samaa aloin kans miettimään.
16kpl S4:sta onnistuu jos 335A mutta normi 325A niin ei
ja jos on 3*35A niin jää ~2kW tehoa muuhu käyttöön (jaettuna kolmelle vaiheelle jos tasapainottaa kuorman tasan vaiheiden kesken)

Moi,

Itsekin vaikutan Turun seudulla, niin aiheeseen voisi olla kiinnostusta.

Minkätasoista tuottoa enää nykyään saa edes tuolla 32THlla? Millainen tuotto on odotettavissa esim. tuon 3BTCn sijoitukselle?

Minulla on myös mahdollisuus hajasijoittaa muutama laite, juurikin tuon sulakeasian ratkaisimeksi, jos se tulee ongelmaksi. Ja muutenkin, ainakin talveksi…=)

-y

Koitan yrittää jos saataisiin vielä paremmaksi tuota hinta/tehosuhdetta ja kysyin vielä laitteiden asentamisesta uudestaa Kiinaan mistä olen foorumillakin monesti maininnyt ja kustannuksista siellä nyt. Voin kans mahdollisesti ottaa tiloihin minereita. Katsotaan tässä illanmittaan selkiytyykö asiat.

Seuraavista olen kysellyt ja kustannuksista.

20 x 2.3TH/s mainausteho: 46 TH/s

12 x 3.2 TH/s Mainausteho: 38.4 TH/s

Mahdollinen tuotto 46 TH/s tehoilla.

Next difficulty retarget occurs at block 334655.0 (eta 1.8 days): 39538234238.6 / -1.2% [est.]

Difficulty Factor
Hash Rate 46 TH/s
Exchange Rate ($/BTC) [user]
BTC / Block 25.00000000

This Difficulty

Coins	Dollars

per Day 0.57823450 BTC $202.76
per Week 4.04764153 BTC $1419.35
per Month 17.60001274 BTC $6171.62
this diff (est) 1.04376013 BTC $366.00

Next Difficulty [estimated]
Coins Dollars
per Day 0.58509694 BTC $205.17
per Week 4.09567856 BTC $1436.19
per Month 17.80888803 BTC $6244.86

Tuollaisen arsenaalin laittamiseksi voisi ajatella hallitilaa jossa laitteet olisi jos siis Suomessa ovat. Ylläpito maksetaan louhitusta coineista. Voisiko joku kysyä Turusta hallien vuokrahintaa ja jos löytyisi sellainen joka tarvitsisi lämmitystä voisi olla mukana. Olisi hyvä kysyä sähköntoimittajalta tämmöiseen hyvää sähkösopimusta.

Olen selvitellyt noita halleja. Onglemana on se, että joko ovat liian kallitta tai sitten ei ole sähkönsyöttö kunnossa. Ainoa mahdollisuus louhia kannattavasti on omissa tiloissa.

[quote=“jseppeli, post:8, topic:2464”][quote author=Gamla link=topic=2761.msg22063#msg22063 date=1418581923]
Moi, ihan tiedustelisin millaiset pääsulakkeet talostasi löytyy? ideana hyvä ja herättää kiinnostusta, mutta ettei ihan alkumetreillä tyssää niin kannattaa toi selvittää.
[/quote]

Samaa aloin kans miettimään.
16kpl S4:sta onnistuu jos 335A mutta normi 325A niin ei
ja jos on 3*35A niin jää ~2kW tehoa muuhu käyttöön (jaettuna kolmelle vaiheelle jos tasapainottaa kuorman tasan vaiheiden kesken)[/quote]
3 * 25 A löytyy. Tässä olisi hyvä jos nimimerkki ylo voisi ottaa osan laitteista. Olen huomannut, että sulakkeet kyllä kestävät ilmoitettua enemmän kunhan kaikkia laitteita ei käynnistä samaan aikaan. Tietysti voisi myös pyytää sähköasentajaa tekemään muutoksia sulakekaappiin.

[quote=“ylo, post:9, topic:2464”]Moi,

Itsekin vaikutan Turun seudulla, niin aiheeseen voisi olla kiinnostusta.

Minkätasoista tuottoa enää nykyään saa edes tuolla 32THlla? Millainen tuotto on odotettavissa esim. tuon 3BTCn sijoitukselle?

Minulla on myös mahdollisuus hajasijoittaa muutama laite, juurikin tuon sulakeasian ratkaisimeksi, jos se tulee ongelmaksi. Ja muutenkin, ainakin talveksi…=)

-y[/quote]
Emme voi ennustaa difficultyn nousua. Viimeaikoina difficulty ei ole noussut. Jos se ei nouse tulevaisuudessakaan 3 BTC:lla saisit omaksi 2 TH louhintatehoa, joka tuottaisi vuodessa 9 BTC.

Tämä tarkoittaa sitä, että laitetta voi hostata myös itse. Jos osallistut 3 BTC:llä tilaukseen, saat omaksi yhden laitteen.Tarvittava summa saattaa myös pienentyä, mikäli AVS Store saa laitteet edullisemmin. Osallistujia on minun lisäkseni jo neljä. Lähetä yv:tä tai postaa tässä ketjussa jos olet kiinnostunut.

Voin osallistua mukaan 3 BTC:llä.
t. Aries

[quote=“scryptolife, post:15, topic:2464”][quote author=jseppeli link=topic=2761.msg22064#msg22064 date=1418584894]

Samaa aloin kans miettimään.
16kpl S4:sta onnistuu jos 335A mutta normi 325A niin ei
ja jos on 3*35A niin jää ~2kW tehoa muuhu käyttöön (jaettuna kolmelle vaiheelle jos tasapainottaa kuorman tasan vaiheiden kesken)
[/quote]
3 * 25 A löytyy. Tässä olisi hyvä jos nimimerkki ylo voisi ottaa osan laitteista. Olen huomannut, että sulakkeet kyllä kestävät ilmoitettua enemmän kunhan kaikkia laitteita ei käynnistä samaan aikaan. Tietysti voisi myös pyytää sähköasentajaa tekemään muutoksia sulakekaappiin.[/quote]

Kyllä sähköasentaja asentaa 3*35A kunhan vaan pyytää mutta sitä ennen pitää varmistaa sähköyhtiöltä että sinne voi pistää isommat sulakkeet. Kun vaihtaa suurempiin pääsulakkeisiin niin sähkönsiirron kuukausimaksu nousee mutta täällä paikallisella sähköyhtiöllä hintaero on 3,20€/kk.
Samalla pitää myös miettiä sitä että jää tarpeeksi marginaalia että voi käyttää muitakin sähkölaitteita. Jos esim talossa on sähkölämmitteinen sauna niin pitää olla ~10-16A pelivaraa pääsulaketta kohti

Sulakkeet voi tosiaan kestää vähän enemmän kuin mitä niissä on leimausarvo mutta se ei ole suositeltavaa. Sulakkeethan suojelee myös kaapeleita. Jos kaapelit lämpenee liikaa niin voi ilmetä tulipalon vaara ja mitä vanhemmat kaapelit talossa on niin sitä suurempi riski.

[quote=“jseppeli, post:19, topic:2464”][quote author=scryptolife link=topic=2761.msg22087#msg22087 date=1418643330]

3 * 25 A löytyy. Tässä olisi hyvä jos nimimerkki ylo voisi ottaa osan laitteista. Olen huomannut, että sulakkeet kyllä kestävät ilmoitettua enemmän kunhan kaikkia laitteita ei käynnistä samaan aikaan. Tietysti voisi myös pyytää sähköasentajaa tekemään muutoksia sulakekaappiin.
[/quote]

Kyllä sähköasentaja asentaa 3*35A kunhan vaan pyytää mutta sitä ennen pitää varmistaa sähköyhtiöltä että sinne voi pistää isommat sulakkeet. Kun vaihtaa suurempiin pääsulakkeisiin niin sähkönsiirron kuukausimaksu nousee mutta täällä paikallisella sähköyhtiöllä hintaero on 3,20€/kk.
Samalla pitää myös miettiä sitä että jää tarpeeksi marginaalia että voi käyttää muitakin sähkölaitteita. Jos esim talossa on sähkölämmitteinen sauna niin pitää olla ~10-16A pelivaraa pääsulaketta kohti

Sulakkeet voi tosiaan kestää vähän enemmän kuin mitä niissä on leimausarvo mutta se ei ole suositeltavaa. Sulakkeethan suojelee myös kaapeleita. Jos kaapelit lämpenee liikaa niin voi ilmetä tulipalon vaara ja mitä vanhemmat kaapelit talossa on niin sitä suurempi riski.[/quote]

On hyvä varmistaa että kaapelit on oikeinmitoitettu sulakkeille ja ettei niissä ole käytetty esim. väärän neliön kaapeleita, koska tällöin ne ylikuumenee.