Myydään 5kpl AntMiner S5, 1150 GH/s louhintalaitteita kellotettuna. S5:set toimivat vakaasti n.1,215 kelloilla, lämpotilan ollessa 53 asteen tietämillä. Tänään ostaa niin mahdollisesti ehtisi Perjantaiksi perille! Myydään bitcoineilla sis. toimituskulut, tullit, verot. Minerit suoraan omasta varastosta!
hinta: 1.98 BTC:tä ja myydään yksittäin tai kaikki kerralla. Myydään eniten tarjoavalle ja voidaan myydä myös euroilla jos ei omista vielä bitcoineja.
Tarjoukset YV:nä.
Huom! jokainen mineri on oma yksilönsä ja pieniä eroja nopeudensuhteen tulee. Arvio on yhden minerin keskiarvo.
[quote=“AVS Store Oy, post:4, topic:2627”]Hinnat ei sisällä Poweria. Löytyy uusia Corsairin RM550 - 550W powereita varastosta 2kpl. Voin myydä powerin pakettiin mukaan 2.55 BTC:llä.
AntMiner S5 - overclocked + Corsair RM550 virtalähde. Pakettihinta 2.65 btc[/quote]
Ostaisin mielelläni. En uskalla velkaa ottaa, sitten tulee hätä saada joku palkkatyö, kun ei pystykkään rahoittajalle maksamaan takaisin. Sitten sekin on huono homma, jos ne ei otakkaan hommiin, niin olen kusessa. Nyt olen työharjoittelussa…
[quote=“AVS Store Oy, post:7, topic:2627”][quote author=Hannu link=topic=2947.msg24098#msg24098 date=1428997810]
Mä arvasin, että olisin kusessa, jos olisin ottanut velkaa esim jonkun rahoitusjutun kautta. Tosi hankala saada hommia.
[/quote]
Mahdollinen osamaksukin käy? Voidaan laittaa muutamaan erään maksu.[/quote]
Mulla olisi kyllä kova hinku tilata tuommoinen yksikkö ja poweri. Mulla ei ole palkallista työtä, olen työharjoittelussa. Ne menee sitten ulosottoon (kuukauden tulot suurinpiirtein) ja kun mulla ei ole mitään semmoista, että “pappa betalar” tai vastaavaa omaisten rahoitusta. Ne rahat on revittävä omasta selkänahasta. Ei ole muuta mahdollisuutta. Nyt kerryytän tuota työkokemusta. Sitten olen lirissä, jos en saakkaan palkallista työtä mistään
[quote=“Hannu, post:8, topic:2627”][quote author=AVS Store Oy link=topic=2947.msg24099#msg24099 date=1429000679]
Mahdollinen osamaksukin käy? Voidaan laittaa muutamaan erään maksu.
[/quote]
Mulla olisi kyllä kova hinku tilata tuommoinen yksikkö ja poweri. Mulla ei ole palkallista työtä, olen työharjoittelussa. Ne menee sitten ulosottoon (kuukauden tulot suurinpiirtein) ja kun mulla ei ole mitään semmoista, että “pappa betalar” tai vastaavaa omaisten rahoitusta. Ne rahat on revittävä omasta selkänahasta. Ei ole muuta mahdollisuutta. Nyt kerryytän tuota työkokemusta. Sitten olen lirissä, jos en saakkaan palkallista työtä mistään :([/quote]
Alkaa olla vähän siinä ja siinä että tuottaako S5:setkaan enään. Lisäksi kun tulee kesä, niin ylimääräisille lämpöpattereille ei enää tarvetta kämpässä. Ja mitä olen kuullut, niin eivät laitteet aivan äänettömiäkään ole. Siinä 3 syytä miettiä tarkkaan onko ks. laitteita enää järkeä edes hankkia…
Vieläkö Hannu ajeluttaa Antminer S1:stä?
Hannun tapauksessa en lähtisi missään nimessä ostamaan - edes osamaksulla. Mietippä kauanko kestää tällä laitteella saada takaisin 2.3 BTC:tä ->Tuskin vuosikaan ajallisesti riittää. Mitkä on mahdolliset sähkökulut tässä ajassa ja miten paljon melua jaksat kuunnella, jos sinulla ei ole erillistä tilaa kotisi ulkopuolella louhijalle?
[quote=“aSaMiner, post:11, topic:2627”][quote author=Sami_Kero link=topic=2947.msg24111#msg24111 date=1429094700]
Aikamoinen optimisti saa tänä päivänä olla jos sijoittaa mainaus rautaan. Terasellakaan ei tienaa kun karkkirahat kuussa(n.60€) ;D
[/quote]
+1[/quote]
Saako tuota rautaa Suomessa kannattamaan millään muulla yhtälöllä kuin ilmaisella sähköllä? Jos oletettu louhintavoitto perustuu bitcoinin arvon nousuun niin silloin kai suora sijoitus kolikkoihin tuo sen tuoton nopeammin.
Saako tuota rautaa Suomessa kannattamaan millään muulla yhtälöllä kuin ilmaisella sähköllä? Jos oletettu louhintavoitto perustuu bitcoinin arvon nousuun niin silloin kai suora sijoitus kolikkoihin tuo sen tuoton nopeammin.[/quote]
Tällä hetkellä voisin veikata juuri tuota suoraa sijoitusta kolikoihin kannattavimmaksi. Omaan rautaan ei kannata hirveästi ruveta panostamaan. Uutta tulee varmasti vieläkin sitä tahtia että tappiota tuottaa pitää omaa louhimoa. Tämä on vaan monia juttuja kokeilleen konkarin oma mielipide - ei sen kummempaa.
[quote=“aSaMiner, post:13, topic:2627”][quote author=polarpanda link=topic=2947.msg24113#msg24113 date=1429103355]
Saako tuota rautaa Suomessa kannattamaan millään muulla yhtälöllä kuin ilmaisella sähköllä? Jos oletettu louhintavoitto perustuu bitcoinin arvon nousuun niin silloin kai suora sijoitus kolikkoihin tuo sen tuoton nopeammin.
[/quote]
Tällä hetkellä voisin veikata juuri tuota suoraa sijoitusta kolikoihin kannattavimmaksi. Omaan rautaan ei kannata hirveästi ruveta panostamaan. Uutta tulee varmasti vieläkin sitä tahtia että tappiota tuottaa pitää omaa louhimoa. Tämä on vaan monia juttuja kokeilleen konkarin oma mielipide - ei sen kummempaa. ;)[/quote]
Pelkästään louhintatarkoitukseen hankittavissa laitteissa tuottoisuus on tosiaan mennyt markkinolla käytävän kilpailun myötä melko mitättömiksi, tai niinkuin mainittu, ajan mittaan tappiolliseksi puuhaksi. Isoimmat pilvilouhintapalvelut jotka pysyttelevät raudankehityksen perässä ja päivittelevät toimintaa sen mukaisesti, näyttävät pysyvän vielä toistaiseksi varsin hyvin pinnalla
Kuitenkin louhimille voi kehittää louhimisen ohelle muita hyötykäyttöjä. Monestikin täällä foorumilla mainittu ja maalaisjärjellä yleensä se ensimmäinen hyötykäyttötarkoitus täällä kylmässä pohjolassa on tuo louhimen käyttö lämpöpatterin korvikkeena. Itsellänikin kun on sähkölämmitys tässä wanhassa pienessä asunnossani ja louhimet veivät juuri saman verran sähköä kuin sähköpatteri (ja tuntui myös lämmittävän kämpän yhtä tehkkaasti), niin tuo pienikin määrä bitcoineja louhinnan ohella on mahdollista (jos ne meinaa tuhlata) “alennusta” sähkölaskuun.
Jos laitteistoa innostuu hankkimaan enempi ja lämmöntuottoa on huomattavasti enemmän mitä kämppä tarvitsee, ylimääräisen lämmön voi käyttää tilan löytyessä vaikka kasvihuoneen lämmitykseen. Nykyään kun kirjanpito on Bitcoinin ja muiden järjestelmien myötä helposti automatisoitavissa ja täysin avointa, on moisten projektien perustaminen yhteisöissä melko vaivatonta. Mahdollistaa myös hyvinkin pienellä sijoituksella osallistumisen
Kasvihuone tuo tietenkin alkukustannuksen ja hitusen juoksevia kustannuksia, mutta myös sitten palauttaa ne moninkertaisesti tuoreen sapuskan tai niistä mahdollisesti saatavista myyntituloista
Muutama muu hyötykäyttöesimerkki lämmölle lyhyesti heitettyinä; taloyhtiöiden pesutupa / kuivaushuone, talon lämmityskeskus / ilmankiertojärjestelmä, rakennuksien yleiset tilat (valtion + kaupallisten), toimistot, vihertarhat / kasvitarhat / eläintarhat
[quote=“aSaMiner, post:11, topic:2627”][quote author=Sami_Kero link=topic=2947.msg24111#msg24111 date=1429094700]
Aikamoinen optimisti saa tänä päivänä olla jos sijoittaa mainaus rautaan. Terasellakaan ei tienaa kun karkkirahat kuussa(n.60€) ;D
[/quote]
Siitä miinus sähköt, niin jää 20e. Kun ei ole sähkölaskujakaan varaa maksaa :([/quote]
Mulla olisi kyllä kova hinku tilata tuommoinen yksikkö ja poweri. Mulla ei ole palkallista työtä, olen työharjoittelussa. Ne menee sitten ulosottoon (kuukauden tulot suurinpiirtein) ja kun mulla ei ole mitään semmoista, että “pappa betalar” tai vastaavaa omaisten rahoitusta. Ne rahat on revittävä omasta selkänahasta. Ei ole muuta mahdollisuutta. Nyt kerryytän tuota työkokemusta. Sitten olen lirissä, jos en saakkaan palkallista työtä mistään
[/quote]
Alkaa olla vähän siinä ja siinä että tuottaako S5:setkaan enään. Lisäksi kun tulee kesä, niin ylimääräisille lämpöpattereille ei enää tarvetta kämpässä. Ja mitä olen kuullut, niin eivät laitteet aivan äänettömiäkään ole. Siinä 3 syytä miettiä tarkkaan onko ks. laitteita enää järkeä edes hankkia…
Vieläkö Hannu ajeluttaa Antminer S1:stä?
Hannun tapauksessa en lähtisi missään nimessä ostamaan - edes osamaksulla. Mietippä kauanko kestää tällä laitteella saada takaisin 2.3 BTC:tä ->Tuskin vuosikaan ajallisesti riittää. Mitkä on mahdolliset sähkökulut tässä ajassa ja miten paljon melua jaksat kuunnella, jos sinulla ei ole erillistä tilaa kotisi ulkopuolella louhijalle?[/quote]
Juu tossa se on 24h/7 päällä. =I Full nodea ajattelin pistää uusimpaan rasperryn piirikoneeseen tukemaan Bitcoin verkkoa. Aika suolainen hinta tuo 50 e, ainakin mun budjetilla =(