M: 12hp perämoottori

Laitetaanpas ihan testiksi tällainen myyntiin…

Eli perämoottori Terhi 12hp, vuosimalli jotain 50 luvulta? Moottoriin on istutettu viime kesänä 20hp Yamahan kaasutin, alkuperäistä kaasutinta ei ole. Moottoriin on myös viime kesänä uusittu sisälle tulpat, bensaletkuja, liittimiä, tiivisteitä, ym. pientä, sekä laitettu uusi vesipumpun juoksupyörä ja uudet öljyt sekä koppa on maalattu ja laitettu uudet tarrat. Moottori on kesällä koekäytetty ja se lähtee käyntiin, käy tyhjäkäyntiä ja ottaa hyvin kierroksia sekä vaihteisto pelaa eteen ja taakse. (Tässähän on muuten vaihteet kahvassa, jotka ovat erittäin näppärät esim. rantautuessa kun ei tarvitse kahta kättä :wink: ) Täysin ajokuntoinen siis. Ainoa ongelma on, että suuremmasta kaasuttimesta johtuen se savuttaa, eli tarvitsisi pientä säätöä, eli luultavasti pienemmän suuttimen.

Moottoriin saa myös rattiohjauksen, jos sellaisen veneen sattuu omistamaan ja tätä moottoriahan on aikoinaan (-60 -jotain) käytetty kovasti vesimäkärä-nuorisovenesarjassa.

Moottorin mukaan tulee kuvassa näkyvä (20-25 litrainen?) polttoainetankki bensamittarilla ja uusi polttoaineletku/pumppuyhdistelmä. (Myös liittimet tässä uudet) Mukaan saa myös Terhi - kaksisylinteriset moottorit -korjausoppaan, sekä magneton ulosvetäjän.

Perämoottori on ollut minulla vähän niinkuin harrastuksena, mutta nyt loppui kiinnostus ja mulla on näitä perämoottoreita jo enemmän kuin tarpeeksi omaan käyttöön, joten tästä saa joku kivan pienen projektin.

Kone on siis toimiva, mutta koska en ole nyt talvella nykäissyt käyntiin eikä ole paikkaa, missä testata niin en voi sanoa mitään 100% varmaksi, joten myydään “as-is” siinä kunnossa kuin on ja ilman palautus/valitusoikeutta.

Mukaan tulee myös itsetehty moottoriteline renkailla, mutta sen voin myös pitää itse, jolloin hinnasta 50€ pois.

Ja hintaa paketilla 300€ (bitcoinit käy myös erittäin hyvin), kone sijaitsee Jyväskylässä.

Vaihtoehtoisesti voisin ostaa tälle moottorille sopivan projektikuntoisen lasikuitu/lujitemuovi junior -kilpaveneen tms. hintaluokkaa satanen-pari.

Ohessa suuntaa antava kuva.

Hinta tiputettu 300 euroon. 250€ ilman telinettä. Ei pitäs päätä huimata!