Louhintaprojekti - smaltime

Mietin kiinnostaako ketään ilmaisen sähkön takia tulla mukaan/perustaa pieni farmi tai louhimo.
Koska sähkö kuulu vuokraan ja bitcoin louhinta kiinnostaa niin saisiko tällä yhtälöllä jotain toimintaa aikaiseksi :smiley: …ajatushan lähti ahneudesta kun katselin joitakin kuvia ja juttuja sähkön hinnasta / 1Th:n tuotannosta.
En tiedä saako joku jutun juuren vertaaselvää näin lyhyestä esittelystä, katsotaan

Jotain selvää sain. Lyhyistä kokemuksista voin sanoa kimppaprojekteista että vaatii aika paljon kiinnostusta ja pitkäjännitteisyyttä jokaiselta osallistujalta. Tällä hetkellä ei kiinnosta mutta toivon onnea matkaan jos porukka löyty kasaan !

Pari vinkkiä:
Kannattaa sopia tärkeimmistä asioista face to face ja jotain raapustaa paperillekin.
Miettikää myös yksityiskohdat jos joku haluaa lähteä kesken projektin pois, miten voitot/tappiot jaetaan ?
Onko kaikki todella valmiita olemaan mukana esim vähintään vuoden , mielellään pidempään ?
Selkeät päivämäärät sovittuna milloin tilitetään mahd voitot ( ja miten ne lasketaan ) vai käytetäänkö jotain automaattitoimintoa maksuihin.

Olen huomannut saman - joskin nuorten keskuudessa. jonkinmoista projektinveto osaamista ja tietotaitoa löytyy mutta kuten sanoit - sitoutuminen ja innostuksen säilyttäminen on tärkeitä ja myös hankalia asioita toteuttaa ryhmässä.
sain ajatuksen samaan aikaan kuin kirjoitin sen - haen haasteita noproblem ja tiedän miten hankalaa on koota yhteistyöprojektiin osallistujia varsinkin kun aihe on vieläkin suht marginaalissa - ja eipä tästä kuitenkaan mitään isoa projektia voi toteuttaa - pitää tutkia asiaa ja säästää itse jos separi teraa hashhia vielä tovin riittäisi… olen kyllä innokas kaikille ajatuksille aihetta koskien kun kiinnostaa

Pitäisi painaa duunia niin perhanasti, kun rahat ei riitä mihinkään. Aina alkaa siinä lounaan jälkeen painamaan väsy (ei auta kahvi eikä energiajuomat) =( Nyt jo puhutaan TH/s, ei tuu tehot riittämään. Uudemmassa tekniikassa on tietysti se, että vie vähemmän sähköä.

totta :slight_smile: katsoin juuri jollakin laskurilla vuoden louhintaa terahashilla - ei siitä vieläkään oikein mitään tule
pitäisi olla ilmeisesti ainakin 10 teraa että saisi pari-kolme bitcoinia palkaksi - mietin myös että mitä näiulle laitteille tapahtuu kohtapuolin kun kaikki bitcoinit on louhittu ja sitten on enää käyttöä bitcoin verkon pyörittämisessä - mitäköhän silloin tapahtuu? rulettaako isot kiinalaiset edelleen?

itsehavaitsen myös sen että järjellä ajateltuna oma louhintani on ihan jees… kun pysyn 1.2Th tienoilla - tai vaikka ostaisin joka kuukausi yhden lisä teran?? olisiko väärin kysyä mielipiteitä - ajatuksen kantamoisia niin ajatuksesta kiinnostuneilta kuin ammattimaisestikin louhintaa harrastaneilta foorumilaisilta? :slight_smile:

tottahan toki - sopimuspaperit ihan jo senkin vuoksi ettei kukaan unohda tai ymmärrä omiaan :slight_smile: jaon jotakin mihin tukeutua jos tulee ongelmia

Altcoineissa se tulevaisuus on ja siihen liittyvässä louhintakapasiteetissa, kattelee esim youtubesta noita opetusvideoita jossa neuvotaan miten louhinta rigi kasataan. Usein optimoitu rigi esim litecoinille :slight_smile:

Jotkut pistänyt 10 000 dollaria(kin) kiinni laitteisiin!

se olisikin kiva louhia litecoineja näillä bitcoinlouhintaresursseilla :smiley: —itse en ole vielä saanut litecoinlouhintaa pyörimään mutta laitteisto on hakusessa - tuota 300kh/s joka yhdessä dualminerissani on, en ole vielä saanut pyörimään :slight_smile:
Itse en ole ihmeempiä sijoittamassa - vain kaikki ylimääräiset - harrastus muiden ohella

809 e kappale oli nää uusimmat näytönohjaimet verkkokauppa.com. Siis onko sulla noita näyttiksiä kaksi rigissä? Mihin sä RJ-45 kytket ja verkkovirran? Onko siinä emolevy? o.O Näitähän on ihan pelkkään louhintaan suunniteltuja emolevyjä, ainakin minun käsityksen mukaan…

1 tykkäys

niimpä - kai se sgminer tms softa osaa etsiä oikeat prossut koneelta… voiskin tämän viikon aikana selvitellä enemmän tuota litecoinia kun bitcoin rupeaa olee perusteiltaan hallinnassa jo näin +2 kk opiskelun jälkeen :slight_smile:

Ennen kuin alat hankkimaan kalliita laitteita niin muistutan, että tässä maailmassa ei mikään ole ilmaista. Ei edes sähkö, joka kuuluu vuokraan. Olen jonkin verran hämmentänyt vuokrakiinteistöpuolella ja oikeissa töissä teen sähköhommia.

Heti kun louhintavehkeesi alkaa tuottaa, vuokraisäntäsi alkaa seurata kohonnutta sähkönkulutusta ja nostaa vuokraa sen mukaan. Jos sähkönkulutus vaan jatkaa nousuaan, nostetaan vuokraa sitä mukaa. Vuokranantaja ei suostu maksamaan kenenkään louhintabisneksiä. Jos huoneistossa ei ole omaa sähkönmittausta, sellainen on hyvin yksinkertaista järjestää. Näin saadaan kohdennettua kasvanut sähkönkuluttaja tarkemmin.
En halua torpata hyvää ideaa, mutta ilmaisen lounaan perässä turha juosta. :slight_smile:

Luultavasti vuokraisäntä ei ole edes kuullut Bitcoinin luohimisesta, joten ei millään arvaa minne kaikki sähkö kuluu. Ajattelee varmaan, että polttelet hehkulamppuje siellä 24/7.

Ei muutama tuhat wattia 24h juurikaan edes näy missään - täällä on sähkölämmityskin eli periaatteessa siitä olisi jopa hieman hyötyä? ainoa on että kesällä tulee kyllä jäähdytyskuluja! onneksi tosin puutarhan olen ehtinyt päivittämään toimimaan ledeillä entisten suurpainenatrium ja monimetallipolttimoidenja virtalähteiden tilalle :wink: Tänä kesänä on kai ilmastointilaitteen päivitys tosin edessä mutta luotan itseeni

Kuulin juuri että jokainen vuokranantaja voi ‘‘nostaa vuokraa kolme vuotta takautuvasti’’ että mikäs siinä.