Louhinta kahdella koneella

Mulla on kaksi huipputietsikkaa käytössä. Kuinka voin ottaa molempiin “saman” louhinnan käyttöön ja saisin tulokset samalle. “tilille”.

Poolissa voi olla samalla tilillä ns. workereita. Workerit tekee duunia samalle tilille, ja yleensä poolin sivulla on grafiikat joissa näkyy eri workerien tilastot.

Kiitos vastauksesta.
Kuinkas tuo workkeri tehdään? Sama sähköpostiosoite ei näköjään käy. Osaatko aika yksityiskohtaisesti vastata?
Onnistuuko louhiminen, jos laittaa koneet yöksi lepotilaan tai horrostilaan?

Poolin sivulla yleensä voipi tehdä workereita. Workerin käyttäjätunnus on yleensä esim [email protected] taikka [email protected] tms. mutta se riippuu ihan poolista. Mitä poolia käytät?

Jos kone on yöllä nukkumassa, ei se tietenkään louhi.

50btc.com:iin tein kirjautumisen? Kuinkas siellä tuo worker asennetaan?

Mitä muuta louhintaohjelmaa suosittelette kuin Guimineriä? Tuo ei tahdo toimia ja yhteys katkeaa usein. Olen kyllä lukenut ohjeet kuinka tuo uudelleenkäynnistetään jne. mutta en jaksaisi olla jatkuvasti säätämässä.

50btc:ssä voi “mining”-välilehdellä hallinnoida noita workereita.

GUIminerista ei ole kokemusta, olen ihan cgmineria itse käyttänyt.

Bitminter on tosi helppo, eikä tarvitse paljoa säätöä.

Millaiset “huipputietsikat” sulla on käytössä? Melkeen voisin luvata, että nyt puhutaan korkeintaan 1€/pv tuotoista. Oletko varma, että on kannattavaa?

Sähkö ei maksa mitään.
Laskin laskureilla että koneeni tuottaisivat nyk. kurssilla noin 340 euroa/kk. Mielestäni ihan hyvä kurssi harrastukselle.

[quote=“Roope1, post:9, topic:1090”]Sähkö ei maksa mitään.
Laskin laskureilla että koneeni tuottaisivat nyk. kurssilla noin 340 euroa/kk. Mielestäni ihan hyvä kurssi harrastukselle.[/quote]

Joo onhan noita huonompiakin. Kiinnostaa edelleen tietää mitkä kaksi tietokonetta sulla oikein on käytössä? Edes kahdeksalla (neljä per kone) 7990 kortilla ei pääse noihin tuottolukemiin.

Epäilyttäviä laskutoimituksia. 300e näyttäis tarviivan 20Gh ja jos parhaasta 7990x2 lähtee 2Gh niin tosi kovaa viritystä pitäisi olla jos aikoo kahdella koneella tehdä tuon.

Litecoinissa 6x7970 pääsis just just noihin lukemiin. Noh, odotellaan AP:n vastausta. Pahoin pelkään, että tullut yksikkövirhe jossain kohtaa.

Voisko mennä dollarit ja eurot sekasi? Nii on käyny itelläni pari kertaa :smiley:

Kaksi “ylimääräistä” konetta pyörii itsekseen ja tähän on luonnollisesti lisättävä vielä käytössäni oleva kone.
En nyt ihan laitekokoonpanoistani tänne tullu keskustelemaan, vaan odottammaan vastauksia kysymyksiini.

Virheitä ei tuossa laskutoimituksessani ole, koska tuo “noin lukema” on nyt nähtävissä myös louhintaohjelmassakin.

[quote=“Roope1, post:14, topic:1090”]Kaksi “ylimääräistä” konetta pyörii itsekseen ja tähän on luonnollisesti lisättävä vielä käytössäni oleva kone.
En nyt ihan laitekokoonpanoistani tänne tullu keskustelemaan, vaan odottammaan vastauksia kysymyksiini.

Virheitä ei tuossa laskutoimituksessani ole, koska tuo “noin lukema” on nyt nähtävissä myös louhintaohjelmassakin.[/quote]

Anteeksi, että kysyin. Tulit siis vaan hakemaan ilmaiset neuvot, kun et itse viitsi lukea ohjeita esim. poolin sivuilta.

Nyt onkin yhtäkkiä käytössä kolmaskin kone. Kohta on neljäs ja hetken päästä koko koulun atk-luokka.

Kovasti jäi mietityttämään tämä salaperäisyys. Spekuloin siis itse.

Bitcoin:
17 GH/s tuottaa tällä hetkellä 331€ kuukaudessa. Yhdessä koneessa tulisi siis olla 5,7 GH/s. Ainoat järkevät kokoonpanot ovat mielestäni 8x7970 tai 4x7990 yhdessä tietokoneessa. Näytönohjainten hyötysuhteella yksi tietokone kuluttaa 2kW. Oletan yhdessä tietokoneessa olevan siis kaksi 1200W virtalähdettä. Kaikkineen osineen tietokoneen hinnaksi tulee sellainen 3500€. Näitä koneita on siis kolme eli 10 000€ yhteensä. Et voi mitenkään mainata bitcoineja kolmella huipputietokoneella tienaten yli 300€ kuukaudessa.

Litecoin:
6000 kH/s tuottaa tällä hetkellä 330€ kuukaudessa. Yhdessä koneessa tulisi siis olla 2000 kH/s eli 3x7970. Tämä on sähkönkulutuksen ja hinnan puolesta paljon todellisempi ratkaisu. Yksi kone siis maksaa suunnilleen 1700€, eikä kotelo sula ympäriltä lämmön takia. Koko kaluston arvo siis 5100€.

Etkä pysty edes kymmentä minuuttia pysty uhraamaan louhinnasta lukemiseen? WTF?!

Roope sinuna jättäisin asian sikseen. Sulla taitaa mennä kilo ja mega sekaisin ja oikeat kuukausituotot olisivat 30 sentin luokkaa. Luultavasti vanhempasi myös joutuvat kuitenkin maksamaan sähköstä.

Älkää nyt liikaa lannistako kaimaa. Ainakin hänelle on siunaantunut hyvä nimi :smiley:

:slight_smile:

[quote=“Rider, post:15, topic:1090”][quote author=Roope1 link=topic=1165.msg8775#msg8775 date=1377436993]
Kaksi “ylimääräistä” konetta pyörii itsekseen ja tähän on luonnollisesti lisättävä vielä käytössäni oleva kone.

Virheitä ei tuossa laskutoimituksessani ole, koska tuo “noin lukema” on nyt nähtävissä myös louhintaohjelmassakin.
[/quote]

Anteeksi, että kysyin. Tulit siis vaan hakemaan ilmaiset neuvot, kun et itse viitsi lukea ohjeita esim. poolin sivuilta.

Nyt onkin yhtäkkiä käytössä kolmaskin kone. Kohta on neljäs ja hetken päästä koko koulun atk-luokka.[/quote]

Kaksi konetta, jotka ovat ylimääräisinä ja siksi valmiina louhintaan. Luonnollisesti oma käytössä oleva konee louhii silloin kun en tee muuta. Näin yksinkertaista.
Kiitos ilmaisista neuvoista.