Tuossa sen ehtikin joku jo sanoa. Difficultyt vaihtuu nopeasti ja sitten tietty poolit tarjoavat lisäarvoa siinnä, että ainakin itse tykkään kattoa graafeista onko ollut laskua tai nousua hashrateissa jne… ja hälytystäkin pidän päällä joka kertoo jos toi yksi hiukan epävakaampi rigi tippuu. Tärkein pointti lienee se, että poolissa mainaamisessa häviät enintään sen feen verran, eli esim. coinpoolin tapauksessa aika mitätön 2%, mutta saat yleensä vähän lisää vakautta ja työkaluja käyttöön.
[quote=“Cherenkov”]Esimerkiksi kohtuullisella 3600kh/s (6x7970) se on vielä aivan hyvin solona kannattavaa, “Probability of a Block in 24 hours 51.34%”
Otinpa tuon sitten koekäyttöön. Poolin nopeus taisi juuri nousta hieman aikaisempaan verrattuna ;D Isot poolit saa aika paljon ddosia nykyään niin koitetaan tällaista pienempää miten toimisi.[/quote]
Pool-X taitaa ottaa ja kuolla. Poolin ylläpitäjän perheessä oli jokin kuolintapaus tässä pari viikkoa sitten ja sen jälkeen pooli on viettänyt merkittävän osan ajastaan matalana, shareista 40% stallaa ja käyttäjät luonnollisesti lakoavat. Ylläpitäjää ei ole tuon jälkeen näkynyt.
Ikäviä tietty tuollaiset perhetragediat, mutta vaikutus alkoi näkyä myös poolissa välittömästi kun ylläpito / support katosi.
Eduksi tuolle Coinpoolille pitää laskea se, että se on hostattuna virossa johon pingit suomesta ovat aika tasan samat kuin maan sisällä (suora kaapeli). Mahdollisimman pienet pingit on mainatessa tärkeitä. Lisäksi itse palvelu on hajautettu useille palvelimille hakien vikasietoisuutta. En oo nähnyt minkään muun poolin kirjoittavan uutista 20 sekunnin downtimestä
Itse en osaa laittaa noita paremmuusjärjestykseen kun ensin pitäisi päättää sekin mistä rewardien jakomallista pitää eniten, mutta sen osaan sanoa ettei notrollia, pool-x:ää tai random p2pooleja kannata käyttää.
[quote=“AnttiLehtinen, post:45, topic:222”]Joo-o, nyt on litecoin-buumi.
Ärsyttää pool-x.eu:n yhteys-ongelmat.
Joku mainitsikin coinpool.net:n, osaakos kukaan laittaa pooleja paremmuus-järjestykseen, lähinnä toimintavarmuuden ja vakauden suhteen?
Itselläni on pool-x, mining-foreman ja litecoinpool käytössä, tuossa järjestyksessä ja olen huomannut varsinkin lähiaikoina ongelmia pool-x.eu:n kanssa.
Ärsyttää rekata moniin pooleihin ja sirotella mainaus-tulot sinne-tänne…[/quote]