Litecoin

[quote=“Ribalboa, post:39, topic:222”]Ja $2 yli mentiin että pölähti! Huiput kävi $2.44 @ btc-e, nyt laskenut siihe $2 tienoolle pyörimään.

Mielenkiinnosta kyselen, onkos täälä foorumilaisilla paljon litecoineja? Mistä olette ostaneet vai oletteko louhineet?[/quote]

BTC-e.com tullut pyöriteltyä noita litecoineija, bitcoineja, namecoineja ja muita…
Juuri ostin litecoineija muutaman ja voisi epäillä, että siitä tulee seuraava bitcoin. Saa nähdä.
2.63$/ltc taitaa olla nyt.

[quote=“Ribalboa, post:39, topic:222”]Ja $2 yli mentiin että pölähti! Huiput kävi $2.44 @ btc-e, nyt laskenut siihe $2 tienoolle pyörimään.

Mielenkiinnosta kyselen, onkos täälä foorumilaisilla paljon litecoineja? Mistä olette ostaneet vai oletteko louhineet?[/quote]

itse en ole ikinä ostanut, mutta oon mainannut niitä joku 8k. tuossa edellisessä hintapyrähdyksessä tuli myytyä viimeisetkin, mutta mainerit jauhaa aina lisää :slight_smile:

[quote=“mig91, post:42, topic:222”][quote author=Ribalboa link=topic=188.msg4005#msg4005 date=1364907232]
Ja $2 yli mentiin että pölähti! Huiput kävi $2.44 @ btc-e, nyt laskenut siihe $2 tienoolle pyörimään.

Mielenkiinnosta kyselen, onkos täälä foorumilaisilla paljon litecoineja? Mistä olette ostaneet vai oletteko louhineet?
[/quote]

itse en ole ikinä ostanut, mutta oon mainannut niitä joku 8k. tuossa edellisessä hintapyrähdyksessä tuli myytyä viimeisetkin, mutta mainerit jauhaa aina lisää :)[/quote]

Taitaa seuraava vaikeustason nousu olla luokkaa iso, toivottavasti pysyy hinta mukana. Minkäslaisella rigillä mainaat?

[quote=“Ribalboa, post:43, topic:222”][quote author=mig91 link=topic=188.msg4010#msg4010 date=1364911658]

itse en ole ikinä ostanut, mutta oon mainannut niitä joku 8k. tuossa edellisessä hintapyrähdyksessä tuli myytyä viimeisetkin, mutta mainerit jauhaa aina lisää :slight_smile:
[/quote]

Taitaa seuraava vaikeustason nousu olla luokkaa iso, toivottavasti pysyy hinta mukana. Minkäslaisella rigillä mainaat?[/quote]

mulla on pitkän aikaa mainannut 4x 6950, 6970 ja 5970 litecoineja. nyt aion laittaa vielä 4x 7950 rigin litecoinia jauhamaan kanssa. onhan noilla jauhettu lähes jokaista alttia, mutta enimmäkseen litecoinia :slight_smile:

sitten kun tuo ltc kupla pamahtaa, niin aion siirtää kaikki korttini jauhamaan jotain toista alttia (esim.nvc) siksi aikaa kunnes diff. laskeutuu taas järkeviin lukemiin suhteessa ltc:n arvoon

Joo-o, nyt on litecoin-buumi.
Ärsyttää pool-x.eu:n yhteys-ongelmat.
Joku mainitsikin coinpool.net:n, osaakos kukaan laittaa pooleja paremmuus-järjestykseen, lähinnä toimintavarmuuden ja vakauden suhteen?

Itselläni on pool-x, mining-foreman ja litecoinpool käytössä, tuossa järjestyksessä ja olen huomannut varsinkin lähiaikoina ongelmia pool-x.eu:n kanssa.
Ärsyttää rekata moniin pooleihin ja sirotella mainaus-tulot sinne-tänne…

notroll.in ja give-me-ltc.com ainakin aivan toivottoman hitaita, connection timeouttia puskee ja rejectettiä aivan tolkuttomasti, kai siellä on taas menossa massa ddos tapahtuma kaikkien iloksi.

itse suosin coinotron.comia koska siellä voi mainata useaa eri coinia.

Itellä ainakin viikon verran toiminut give-me-ltc aikalailla moitteettomasti.

mig91, itsekkin ajatellut myydä tämän 7870 pois ja laittaa 7950 tilalle ja luultavasti toisenkin jossain vaiheessa. tuota XFX 7950DD:tä sais nyt aika hyvään hintaan never settle- bundlen kanssa, mutta ei tiedä onko sen yt sitten uusi revisio jossa on se parempi cooleri joka jäähdyttää VRM paremmin.

Itse tilasin 7950:sen pixmaniasta 232€…

Missäs saa kätevimmin muutettua litecoinit euroiksi? BTC-E? Onko muita ja mitä eroa niillä on
keskenään?

Mikäli hintakehitys pysyy ltc:ssä suosiollisena niin saatanpa ajatella jopa vesijäähyjä näyttiksiin, tosin nyt on vielä 12kk
lisätakuu noissa päällä, että ilman ihmeempää syytä en ala muuttamaan. Ehkä sitten kun käytettävissä oleva tila alkaa
kuumeta liiaksi…

Tietääkös kukaan paikkaa mistä saisi käytettyjä 19" ja 23" räkki-kaapien osia?

Itseäkin hiukois tilata toinen 7950 tuolta Jimmsin Never Settle -tarjouksesta, sais todennäköisesti vielä ennen viikonloppua kun nyt tilaa. Mutta tosiaan miten kotiutus on onnistunut (BTC-e:n kautta), oisko Mig91 tai joku muu vielä paljon kotiuttanut?

Kotiutuksesta vielä:
Pitääkö vetää jonnekin paypaliin, vai voiko ohjata suoraan tilille? Entäs mastercard-tilille (sampo/danskebank credit)?
Siirtääkös sitten euroina vai dollareina? Vetääköhän pankki sitten valuutan vaihdosta välistä jotain kuluja?
Tuo btc-e:n FAQ ei paljastanut. Pitänee kuitenkin tuohon rekata.

Mitäs konsteja on pitää lompakko täysin turvassa? Step-by-step if you please…
Onko pool kuin pankki, vai voiko nuokin vaan kadota keräten ison potin?

Mikäs tuo “never settle”-tarjous on? koitin katsella Jimm’s:n sivuja ja löysinkin k.o tekstillä varustettuja näyttiksiä, mutta ei ne kyllä mitenkään halpoja olleet.
Onko ihan hys-hys -tietoa tai jotain muuta? :o

Eikös kotiutus olisi järkevin LTC --> BTC --> Kotiutus esim. Bitstampin kautta.

Itelläni on toi xfx 7950 ja todella tyytyväinen olen ollut näyttikseen :slight_smile:

Tos on vähän informaatioo ja esimerkkejä noista louhimis nopeuksist ja sähkön kulutuksest yms.
Tosi kätevä IMO. Saa vielä laitettua tiettyyn järjestykseenkin nuo (esim: Mhash/s/$).
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

ATI:n kortit näyttäis olevan parhaimpia kun vertaa muihin. (hinta/sähkönkulutus/laatu/jne)

[quote=“AnttiLehtinen, post:51, topic:222”]Kotiutuksesta vielä:
Pitääkö vetää jonnekin paypaliin, vai voiko ohjata suoraan tilille? Entäs mastercard-tilille (sampo/danskebank credit)?
Siirtääkös sitten euroina vai dollareina? Vetääköhän pankki sitten valuutan vaihdosta välistä jotain kuluja?
Tuo btc-e:n FAQ ei paljastanut. Pitänee kuitenkin tuohon rekata.

Mitäs konsteja on pitää lompakko täysin turvassa? Step-by-step if you please…
Onko pool kuin pankki, vai voiko nuokin vaan kadota keräten ison potin?

Mikäs tuo “never settle”-tarjous on? koitin katsella Jimm’s:n sivuja ja löysinkin k.o tekstillä varustettuja näyttiksiä, mutta ei ne kyllä mitenkään halpoja olleet.
Onko ihan hys-hys -tietoa tai jotain muuta? :o[/quote]
Myyt tosta noi mukana tulevat pelit, niin 45€ lähtee hinnasta pois (Crysis 3:sta 20€, BioShock Infinitestä 25€)
Eli jäis XFX:lle hintaa 255€.

[quote=“Energy+, post:54, topic:222”]Tos on vähän informaatioo ja esimerkkejä noista louhimis nopeuksist ja sähkön kulutuksest yms.
Tosi kätevä IMO. Saa vielä laitettua tiettyyn järjestykseenkin nuo (esim: Mhash/s/$).
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

ATI:n kortit näyttäis olevan parhaimpia kun vertaa muihin. (hinta/sähkönkulutus/laatu/jne)[/quote]

Ja nyt kun puhutaan litecoinien mainaamisesta, niin kannattaa mielummin tutustua tähän vertailuun: https://github.com/litecoin-project/litecoin/wiki/Mining-hardware-comparison

Eli Litecoin ja Bitcoin louhiminen perustuu eri algoritmeihin (SHA256 ja Scrypt)

Ja tosiaan vain AMD kortteja kannattaa mainaustarkoitukseen ostaa.

Oletko ostanut mistä ja milloin? entäs seurannut coren tai virransyötön lämpötiloja? Kellotus / voltit lukittu?

Mitäs konsteja on pitää lompakko täysin turvassa? Step-by-step if you please... Onko pool kuin pankki, vai voiko nuokin vaan kadota keräten ison potin?

En kyllä ite pitäis pooleissa yhtään ylimäärästä.

[quote=“Ribalboa, post:56, topic:222”][quote author=Energy+ link=topic=188.msg4033#msg4033 date=1364936248]
Tos on vähän informaatioo ja esimerkkejä noista louhimis nopeuksist ja sähkön kulutuksest yms.
Tosi kätevä IMO. Saa vielä laitettua tiettyyn järjestykseenkin nuo (esim: Mhash/s/$).
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

ATI:n kortit näyttäis olevan parhaimpia kun vertaa muihin. (hinta/sähkönkulutus/laatu/jne)
[/quote]

Ja nyt kun puhutaan litecoinien mainaamisesta, niin kannattaa mielummin tutustua tähän vertailuun: https://github.com/litecoin-project/litecoin/wiki/Mining-hardware-comparison

Eli Litecoin ja Bitcoin louhiminen perustuu eri algoritmeihin (SHA256 ja Scrypt)

Ja tosiaan vain AMD kortteja kannattaa mainaustarkoitukseen ostaa.[/quote]

Vähän väärään paikkaan tuli laitettua tämä teksti, täytyy myöntää ::slight_smile:

Olen yrittänyt etsiä, että löytyykö cgmineristä mahdollisuutta spesifioida poolin vaihtoherkkyyttä tai paremminkin disabloida pooli määräajaksi
kun ennalta määrätyt ehdot täyttyvät. En ole löytänyt vastausta, sattuuko kukaan täällä tietämään onko sellaista asetusta.
Syy tähän on se että pool-x on live aina silloin tällöin ja kuitenkaan cgminer ei saa kunnon yhteyttä. Tämä taas johtaa aivan turhaan yrittämiseen,
sen sijaan että louhittaisiin tehokkaasti. Muuten olen kyllä erittäin tyytyväinen pool-x:n toimimiseen (onkos tässä nyt sitten mitään syytä olla tyytyväinen?).

Onkos btc-e:ssä ihan ihmisten lähettämät vahvistus-viestit, kun ei ole mitään kuulunut? S-posti -osoite on kyllä oikein.

Lämmöt on tolla xfx 7950 kortilal maks 70astetta,tuulettimet pyörii jotai 66%
Ja mitä tuosta virransyötöstä?

Tuossa sen ehtikin joku jo sanoa. Difficultyt vaihtuu nopeasti ja sitten tietty poolit tarjoavat lisäarvoa siinnä, että ainakin itse tykkään kattoa graafeista onko ollut laskua tai nousua hashrateissa jne… ja hälytystäkin pidän päällä joka kertoo jos toi yksi hiukan epävakaampi rigi tippuu. Tärkein pointti lienee se, että poolissa mainaamisessa häviät enintään sen feen verran, eli esim. coinpoolin tapauksessa aika mitätön 2%, mutta saat yleensä vähän lisää vakautta ja työkaluja käyttöön.

[quote=“Cherenkov”]Esimerkiksi kohtuullisella 3600kh/s (6x7970) se on vielä aivan hyvin solona kannattavaa, “Probability of a Block in 24 hours 51.34%”

Otinpa tuon sitten koekäyttöön. Poolin nopeus taisi juuri nousta hieman aikaisempaan verrattuna ;D Isot poolit saa aika paljon ddosia nykyään niin koitetaan tällaista pienempää miten toimisi.[/quote]

Pool-X taitaa ottaa ja kuolla. Poolin ylläpitäjän perheessä oli jokin kuolintapaus tässä pari viikkoa sitten ja sen jälkeen pooli on viettänyt merkittävän osan ajastaan matalana, shareista 40% stallaa ja käyttäjät luonnollisesti lakoavat. Ylläpitäjää ei ole tuon jälkeen näkynyt.

Ikäviä tietty tuollaiset perhetragediat, mutta vaikutus alkoi näkyä myös poolissa välittömästi kun ylläpito / support katosi.

Eduksi tuolle Coinpoolille pitää laskea se, että se on hostattuna virossa johon pingit suomesta ovat aika tasan samat kuin maan sisällä (suora kaapeli). Mahdollisimman pienet pingit on mainatessa tärkeitä. Lisäksi itse palvelu on hajautettu useille palvelimille hakien vikasietoisuutta. En oo nähnyt minkään muun poolin kirjoittavan uutista 20 sekunnin downtimestä :wink:

Itse en osaa laittaa noita paremmuusjärjestykseen kun ensin pitäisi päättää sekin mistä rewardien jakomallista pitää eniten, mutta sen osaan sanoa ettei notrollia, pool-x:ää tai random p2pooleja kannata käyttää.

[quote=“AnttiLehtinen, post:45, topic:222”]Joo-o, nyt on litecoin-buumi.
Ärsyttää pool-x.eu:n yhteys-ongelmat.
Joku mainitsikin coinpool.net:n, osaakos kukaan laittaa pooleja paremmuus-järjestykseen, lähinnä toimintavarmuuden ja vakauden suhteen?

Itselläni on pool-x, mining-foreman ja litecoinpool käytössä, tuossa järjestyksessä ja olen huomannut varsinkin lähiaikoina ongelmia pool-x.eu:n kanssa.
Ärsyttää rekata moniin pooleihin ja sirotella mainaus-tulot sinne-tänne…[/quote]