Litecoin mainaus ohje linux (ubuntu,xubuntu etc) koneelle

Haluaisin laittaan tuon minun käyttö koneen mainaamaan litecoinia,siinä on siis xubuntu käyttis,jolloin Bamt ei käy.
Minulla on koneessa 2kpl 5870 kortteja. Voisiko joku tehdä ohjeen,pientä korvausta vastaa LTC/btc?

minun tietääkseni niin amd ajureiden asennus on todella helppoa ubuntussa eri kuin debianissa niin jos sinulla on Ubuntu 12.10 tai uudempi niin siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa. ohjeitten mukaan ( http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst131ProprietaryLinuxGraphicsDriverReleaseNotes.aspx )
niin sinulla pitää myös olla nämä asennettu:

XFree86-Mesa-libGL
libstdc++
libgcc
XFree86-libs
fontconfig
freetype
zlib
gcc

sitten pitää asentaa:

Accelerated Parallel Processing (APP) SDK ( AMD-APP-SDK-v2.8 )

http://developer.amd.com/wordpress/media/files/AMD-APP-SDK-v2.8-lnx32.tgz

ja cgminer + (ADL) SDK 5.0:

http://ck.kolivas.org/apps/cgminer/3.1/cgminer-3.1.0.tar.bz2

AMD Display Library (ADL) SDK 5.0

http://developer.amd.com/wordpress/media/files/ADL_SDK_5.0.zip

toi ajuri ja cgminer yhistelmä toimii hyvin mun koneessa missä on 3x5870 + 1x5830

voit varmaan soveltaa noitten asennus ohjeita tosta Bamt 0.5c asennus ohjeesta ( https://forum.bittiraha.fi/index.php?topic=921.0 ) muuttamaalla asennus hakemistoja. amd ajurit + ehkä toi AMD-APP-SDK-v2.8 asennus toimii varmaan suoraan synaptic package managerin kautta jos sitä nytten käytetään ubuntussa.

tarkempia ohjeita on vaikea antaa ilman että asenan saman ubuntun mitä sinä käytät ja käyn asennus prosessin läpi. että miten iso se palkkio on? :wink:

voin myös 0.35 BTC:n palkkiota vastaan laittaa kirjekuoreen usb 3 tikun missä on valmiksi asenettu ja confattu Bamtti niin että kuin olet nukkumassa/töissä/juhlimassa tai et muuten vaan tarvii tietokonetta niin voit buuttaa kone tikulla ja se louhii LTC/FTC sinulle. tarvit vain luoda tilin http://www.wemineltc.com/ sivulle ja muuttaa käyttäjä tiedot cgminer.conf tiedostossa minkä minä laitan bamtin työpöydälle.
sitten tarviin tietää sinun verkko asetukset ( ip osoite gateway ja dns serverin ip:t ) että voin confata verkkoasetuksia niin että kone toimii.
kone aloittaa louhimisen automaattisesti kuin laitat virrat päälle ja cgminer ajaa kortit vakio kelloilla ja I=18 esim. niin saat itse sitten ylikellottaa jos niin haluat

Koitin kerran tuota bamttia mut en saanu toimimaa7950 koneessa,emkä myöskää 5870.
Onko tuota tikkua helppo kopioija useammalle tikulle?

valmiiksi asenettu ja confattu tikku on helppo kopioida linuxissa dd komenolla esim:

“sudo dd if=/dev/sdb of=/dev/sdc bs=1M”

jos “lähde” tikku on toi /dev/sdb ja haluat kirjoittaa sen /dev/sdc tikulle.

tikkujen polkuja on helppo selvittää “sudo fdisk -ls” komenolla joka näyttää sinulle kaikkien “kovalevyjen” polkuja

laita ensin lähde tikku koneseen ja käytä “sudo fdisk -ls” komentoa ja sitten kuin olet selvittännyt lähdetikun polkua niin laita kohde tikku koneeseen ja käytä “sudo fdisk -ls” komentoa uudelleen niin tiedät mikä on kohdetikun polku elikkä se mikä ei ollut äsken listassa

[quote=“virtualspade, post:3, topic:1093”]voin myös 0.35 BTC:n palkkiota vastaan laittaa kirjekuoreen usb 3 tikun missä on valmiksi asenettu ja confattu Bamtti niin että kuin olet nukkumassa/töissä/juhlimassa tai et muuten vaan tarvii tietokonetta niin voit buuttaa kone tikulla ja se louhii LTC/FTC sinulle. tarvit vain luoda tilin http://www.wemineltc.com/ sivulle ja muuttaa käyttäjä tiedot cgminer.conf tiedostossa minkä minä laitan bamtin työpöydälle.
sitten tarviin tietää sinun verkko asetukset ( ip osoite gateway ja dns serverin ip:t ) että voin confata verkkoasetuksia niin että kone toimii.
kone aloittaa louhimisen automaattisesti kuin laitat virrat päälle ja cgminer ajaa kortit vakio kelloilla ja I=18 esim. niin saat itse sitten ylikellottaa jos niin haluat[/quote]

Onko verkkoasetukset välttämättömiä?
Jos ostaisin sinulta confdatum ja kopioisin kaikkii neljään konesee mitkä on kaverin luona. Joten en tiiä verkkoasetuksia

voi olla että bamtti ei toimi noilla 7950 korteilla ennen ajuri päivitystä, niin sinun pitäisi ensin asentaa uudemmat ajurit tolla 5870 koneella ja sitten se toimii myös tossa 7950 koneessa.

itse olen ostannut 8 eri mekkistä/typpistä usb tikkua ennen kuin minä löysin sellaiset tikut jotka toimivat bamtin kanssa ja jotkut intelin ja msi:n emot eivät osaa buuttaa bamttia

[quote=“sampsi, post:6, topic:1093”]Onko verkkoasetukset välttämättömiä?
Jos ostaisin sinulta confdatum ja kopioisin kaikkii neljään konesee mitkä on kaverin luona. Joten en tiiä verkkoasetuksia[/quote]

eivät ole pakollisia mutta sitten sinun/teidän pitää itse vaihtaa verkkoasetuksia ennen kuin voitte alkaa louhimaan koneilla koska

-bamtin dhcp clientti on buginen ja siksi pitää manuaalisesti määrittää verkkoasetukset muuten verkko häviää aina välillä ja louhinta pysähtyy kunnes joku manuaalisesti hakee uuden ip osoiteen

-kuin kopioitte tikut kaikilla koneilla on sama ip osoite koska ette voi käyttää dhcp palvelinta ip osoiteen hakemiseen automaattisesti

sitten kanattaa ostaa näitä tikkuja Kingston 8 GB DataTraveler 100 G3 USB 3.0 ( 8.90 € verkkokaupassa ) ne minä olen todennut että toimii

Kuinka BAMT toimii jos yhteys wlanilla mokkulaan ja siitä 3G verkkoon? Yhteydellä on taipumus pätkiä, joten osaako BAMT sen itse yhdistää?

Minkälaiseen LTC/kk tulokseen BAMT yltää jos sen tökkää Raspberry PI:n B-malliin? Ja kannattaisko BAMT asentaa PI:n SD-kortille vai sitten erikseen USB-tikulle? Osaakohan PI edes buutata usb-tikulta?

Minkälainen LTC/kk tulos olis odotettavissa BAMTilla kolme vuotta vanhassa miniläpärissä?

[quote=“kesämies, post:9, topic:1093”]Kuinka BAMT toimii jos yhteys wlanilla mokkulaan ja siitä 3G verkkoon? Yhteydellä on taipumus pätkiä, joten osaako BAMT sen itse yhdistää?

Minkälaiseen LTC/kk tulokseen BAMT yltää jos sen tökkää Raspberry PI:n B-malliin? Ja kannattaisko BAMT asentaa PI:n SD-kortille vai sitten erikseen USB-tikulle? Osaakohan PI edes buutata usb-tikulta?

Minkälainen LTC/kk tulos olis odotettavissa BAMTilla kolme vuotta vanhassa miniläpärissä?[/quote]

jos bamtti on wlanilla yhdistetty mokkulaan niin silloin bamttilla ei ole mitään tekemistä 3g yhteyden kanssa vaan se hoitaa ton wlan yhteyden mokkulaan ja jos netti pätkii niin cgminerissa on paketti puskuri joka tallentaa lasketut paketit ja lähettää ne palvelimelle sitten kuin netti tulee takaisin.

Raspberry PI jos saisit bamtin toimimaan siinä tuottaisi n. 0.0158 LTC/kk

miniläppäri esim. ( Intel Atom N450 cpu ) jos saisit bamtin toimimaan siinä ja se kestäisi louhia kuukauden tuottaisi n. 0.0824 LTC/kk vähän enempi jos siinä on joku näytöinohjain mitä voisi käyttää mutta se lyhentäisi kuukauden elinikää huomauttavasti.

[quote=“virtualspade, post:10, topic:1093”]Raspberry PI jos saisit bamtin toimimaan siinä tuottaisi n. 0.0158 LTC/kk…

…miniläppäri esim. ( Intel Atom N450 cpu ) jos saisit bamtin toimimaan siinä ja se kestäisi louhia kuukauden tuottaisi n. 0.0824 LTC/kk[/quote]

Okei. Melko surkeaa. Minkälaiseen järkevään tulokseen on mahdollista päästä ja minkälaisella laitteistolla ja menetelmällä?

[quote=“kesämies, post:11, topic:1093”][quote author=virtualspade link=topic=1168.msg8840#msg8840 date=1377616442]
Raspberry PI jos saisit bamtin toimimaan siinä tuottaisi n. 0.0158 LTC/kk…

…miniläppäri esim. ( Intel Atom N450 cpu ) jos saisit bamtin toimimaan siinä ja se kestäisi louhia kuukauden tuottaisi n. 0.0824 LTC/kk
[/quote]

Okei. Melko surkeaa. Minkälaiseen järkevään tulokseen on mahdollista päästä ja minkälaisella laitteistolla ja menetelmällä?[/quote]

Radeonin näytönohjaimilla takaisinmaksuaika jotain 3kk luokkaa, JOS louhinta pystyy yhtä kannattavana kuin nytkin.

[quote=“Rider, post:12, topic:1093”][quote author=kesämies link=topic=1168.msg8847#msg8847 date=1377631533]

Okei. Melko surkeaa. Minkälaiseen järkevään tulokseen on mahdollista päästä ja minkälaisella laitteistolla ja menetelmällä?
[/quote]

Radeonin näytönohjaimilla takaisinmaksuaika jotain 3kk luokkaa, JOS louhinta pystyy yhtä kannattavana kuin nytkin.[/quote]
Millä todennäkösyydellä pysyy yhtä kannattavana?

0%

Vaikeustaso on pysynyt aika hyvin paikallaan viimeisen pari viikkoa. Varmaankin siksi, että kaikki GPU-louhijat ovat jo siirtyneet scrypt coinien (litecoin, feathercoin, novacoin, bbqcoin) pariin. Noiden kaikkien kannattavuus luulisi pysyttelevän aika samalla tasolla keskenään. Uutta mainausrautaa en usko tulevan scrypt coineja varten.

Suurin tekijä kannattavuuden kannalta on noiden coinien vaihtokurssit. Valitettavasti esim. litecoinin kurssi on ollut hieman laskussa. Uskoisin kuitenkin jonkun 4-5kk takaisinmaksuajan olevan ihan realistinen ja myöskin huonoin mahdollinen. Kannattaa myös muistaa, että näytönohjaimet on aina helppo myydä pois, jos louhinta ei enää kannata. Melkoisen riskitöntä touhua scrypt coinien louhiminen tällä hetkellä.

Itse valitsisin litecoinin, koska sitä kehitetään aktiivisesti ja taustalla on hyvä tiimi. Nuo muut tuntuu olevan vaan nyt muodissa ilman mitään oikeaa käyttötarkoitusta.