Lentolippuja bitcoineilla: Vaihtoehdot

Olen suunnittelemassa pientä matkaa japaniin kohtapuoliin ja lentoliput kun tarvii ostaa, niin minulla vihjattiin lentolippupalveluista, jotka ottavat vastaan bitcoin maksuja.

Sain tietää seuraavista kolmesta:
http://www.cheapair.com/
https://btctrip.com/
http://www.travelforcoins.com/

Kävinkin sitten samantien tutkimasa minkälaisia ovat. En ole vielä ostanut itse lippua, mutta ajattelin aloittaa ketjun aiheesta ja kertoa mitä sain selville.

Hain matkaa Rovaniemeltä Tokioon, ekonomia luokassa. Finnairin sivuilta haettuna löytyy parhaimmillaan 809€ menopaluu. Lisäksi, mikäli oikein ymmärsin, niin Finnair veloittaa luottokorttimaksuista 1% vielä hinnan päälle.

CheapAir.com

Tein haun ja systeemi kertoi, että heidän kauttaan voi ostaa lippuja vain sellaisille matkoille joissa on joko kohde, lähtö tai välipysähdys kaupunki yhdysvalloissa tai kanadassa. Valitettavasti matkani ei ole tällainen. Sivut olivat ok-näköiset ja helppokäyttöiset, mutta eivät myy mitä haluan. Joten seuraava.

btctrip.com

Sivusto on hyvän näköinen ja yksinkertainen käyttää. Hakulomakkeen täyttämiseen ei mennyt edes minuuttia. Itse haku kesti tosin yli kymmenen sekuntia.
Parhaimmillaan sivusto tarjosi lentoa (täysin finnairin lentämänä) hintaan $1148. Tämän hetken vaihtokurssilla tämä on noin 850€. Tämä on noin 5% enemmän kuin ostaa suoraan Finnairilta. Hinnoittelun vaihtokurssi oli tekohetkellä 850 USD/BTC, joten lippu olisi maksanut 1.35 BTC. Veikkaisin, että käyttävät bitpayn palveluita maksujen käsittelyyn käytetyn kurssin perusteella.

travelforcoins.com

Etusivu on kohtalaisen hyvän näköinen, joten aloin hyvällä mielellä tutkimaan. Ilmoittavat etusivullaan käyttävänsä vaihtokurssina kurssia 765 USD/BTC. Olin lähellä jättää tähän, mutta avasin kuitenkin vielä tilauslomakkeen, että näkisin mitä hintoja tarjoavat. Katsoin sitä pari minuuttia ja annoin olla. Heillä ei ole omaa systeemiä joka hakis hinnat vaan he avaavat sinulla lomakkeen ja iframeen sivun jossa olisi ilmeisesti tarkoitus hakea lento ja sen jälkeen kirjoittaa heidän lomakkeeseensa sen tarkat tiedot, mukaan lukien hinta. Yritin katsoa jos saisin iframessa olevalta sivulta hintoja esille, mutta turhaan. Sieltä pystyi hakemaan ainoastaan hotelleja. En taida olla käymässä heidän sivuillaan uudestaan.

Loppusanat

btctrip.com jätti hyvän vaikutelman. Hinta on vähän yli mitä Finnair haluaa, mutta toisaalta luin jostain, että jos löytyy joltain toiselta tarjoajalta halvemmalla, niin täsmäävät tarjouksen. Täytyy kokeilla pitääkö paikkansa.

Jos tiedätte muita vaihtoehtoja tai on kokemuksia näiden käytöstä, jakakaa muutkin kokemuksenne.

Päivitystä aiheeseen!

CheapAir on parantanut palveluaan merkittävästi. Sieltä on nyt mahdollista ostaa bitcoineilla lentoja myös Euroopassa. Jos maksaa bitcoineilla niin vaatimuksena ei ole se, että lennon täytyisi mennä Pohjois-Amerikan kautta.

Varasin tuossa siis lentoja Bittirahan tiimille Bitcoin 2014 konferenssiin Amsterdamiin. Hienosti onnistui CheapAirin kautta ja hinta oli hyvä.

Hotellejakin näköjään saa varattua tuolta, ja sekin palvelu vaikutti kätevältä vaikka en sitä kautta hankkinutkaan majoitusta.

Anyway, on todella hienoa että esimerkiksi lentolippujen hankinta coineilla on aika helppoa ja näppärää nykyään. Sekä CheapAir että btctrip ovat hyviä vaihtoehtoja.

Vau. Kuulostaa upealta. Pitääpä joskus viedä äiti matkoille.

Äiti: “Paljonko tämä maksoi”

Mie: “2 Bitcoinia”

Ja keskustelu voi alkaa ^^