Laskevilla trendeillä rahastus, onnistuuko shorttaus jossain?

Lueskelen parhaillaan Alexander Elderin kirjaa “Trading for a living” opiskelumielessä. Onko olemassa sellaista bitcoin-pörssiä, jossa voisi shortata laskevia trendejä tai onko olemassa muita menetelmiä laskevien trendien hyödyntämiseksi?

Toinen kysymys: treidailen yhä Bitstampissa. Onko jotain luontevaa tapaa toteuttaa siellä “kill switch”, ts. mekanismi joka rajoittaisi romahtavan position tappion jollekin määrätylle tasolle jos en itse satu olemaan paikalla antamassa myyntimääräystä? Löytyisikö jotain esim. open source-roboa, jota voisi mahdollisesti viritellä omiin tarpeisiin?

Jossain toisessa ketjussa mainittiin jotain shorttisivustoja bitcoineilla leikkimiseen.
Minä en kyseisestä touhusta todellakaan tykkää, mutta ihmiset tekee niinkuin tykkää.

Mulle laskevat kurssit tarkoittavat vain ostotilaisuuksia.

Ainakin CampBX:lla näkyy olevan shorttimahdollisuus, mutta en päässyt kokeilemaan kun lelurahatoiminto ei ollut käytössä enkä viitsisi oikeilla vielä kokeilla. Joku sellainen shorttaus- ja johdannaislelutili harjoitteluun olisi tarpeen, lelukomissioineen.

Nyt on vaarallinen hetki shorttailla, sillä kolikon takaisinosto saattaa tulla hyvin kalliiksi. ::slight_smile: