Laivanupotuspeli: koodari-kumppani hakusessa

Etsin luotettavaa, taitavaa ja motivoitunutta koodaria/partneria kehittämään kanssani pelisivustoa, jonka tuotot jaetaan xx/xx% keskenämme for life time. Palkkaa ei siis heru ennen kuin sivusto poikii käyttäjien myötä kassavirtaa (…toivottavasti :)…)

Laivanupotus; Idea on ikivanha ja yksinkertainen, mutta sitä ei ole ainakaan Bitcoinin ympärille vielä toteutettu. Idean varastamista en pelkää, sillä konsepti on jo valmiiksi niin pitkälle suunniteltu että hyvän koodarin avulla sivustosta tulee murskaava.

Oma osuuteni liittyy kaikkeen muuhun paitsi koodaamiseen ja grafiikan luontiin.

Sinulta tulisi löytyä skillsit luoda sivusto alusta loppuun myös server side. Jos ja kun graafinen puoli ei ole hanskassa, niin olen varautunut tätä varten palkkaamaan graafikon kertaluontoista korvausta vastaan. Itse pelin toteutukseen käytettävä kieli on vielä kysymysmerkki. Tavoite on olla audio-visuaalisesti jouheva, drag&drop ominaisuudella.

Joitain ominaisuuksia:

  • Turvallisuus ja luotettavuus
  • Sivusto toteutetaan aluksi fin & eng
  • Käyttäjärekisteröinti (email varmistuksella)
  • Käyttäjien bitcoinien turvallinen siirto ja säilytys sekä konvertointi bitcoin <–> pelimerkit
  • Pelityypin ja panoksen valinta, laivojen asettelu 10x10 gridille
  • Pelaajien kannalta ongelmatilanteiden pomminvarma ratkominen

Aikataulu:

  • 2013 kuluessa “toimiva raakile”, jolloin etsintäkuulutetaan graafikko ja jatketaan samalla raakileen hiomista ja beta-testausta.
  • 2014 helmi/maalis ready to launch

Meidän tulisi kyetä pitämään tiiviisti yhteyttä, sillä haluan seurata ja ohjeistaa etenemistä. Itselleni luontevin väline tähän on IRC, mutta mikä tahansa muukin kelpaa. Aluksi livepalaveri olisi paikallaan.

Omaa taustaa: Jani Tossavainen, 33v, Jyväskylä, yksi Prasos Oy / Bittiraha.fi perustajaosakkaista. Nimim. strike @IRCnet

Ilmoita innokkuutesi vapaamuotoisesti [email protected] tai nykäse hihasta ircissä!

Jos saatte jonkun hyvän porukan kasaan, mulla olis yks bitcoineihin liittyvän pelin idea, jota oon pantannut, kun en oo löytänyt itseltä aikaa viedä sitä eteenpäin.

Sanotaanko että skillsit millä pystyy bitcoin-palveluita rakentamaan on markkinoilla tällä hetkellä erittäin kovaa valuuttaa. Itse en lähtisi tällaiseen diiliin, enkä suosittele sitä kenellekkään muullekkaan osaavalle kaverille. Tosin ne joilta osaamista löytyy luultavasti muutenkin ovat tietoisia tilanteesta…

Toivottavasti ketjun aloittaja ei ota tätä vittuiluna, vaan tervehenkisenä “reality check” neuvona. Ei tuollaisella diilillä saa ketään ammattitaitoista kaveria lähtemään messiin. Toki voi löytää nuoren jampan, jolla on taitoa mutta huono ymmärrys markkinoista. Se on kuitenkin melkoinen onnenpotku jos sellaisen löytää. Ja bitcoin-projektien kanssa kun vielä luottamuskin on äärimmäisen tärkeää.

Joka tapauksessa toivotan onnea projektiin.

Eli ajattelit että peliä pelattaisiin bitcoineista. Oletko ottanut selvää mitä kaikkea byrokratiaa yms. tämä vaatii tai onko edes Suomen lakien mukaan mahdollista? Laivanupotushan ei perustu pelkästään tuuriin vaan myös taitoon, eli tästä tulee varmaan jotain helpotusta…

Kangasbro: Aika surullinen lähtökohta jos bitcoin-ympäristöön ei kannata järjestelmää koodata kun money involved. Ehkä en sitten itse ole tietoinen, eli mikä siinä on kynnyskysymys? Tietoturva tietenkin on oleellinen seikka, mutta en mitenkään usko että ylitsepääsemättömiä esteitä toteutuksen suhteen syntyy. Sivuston toteutussuunnitelmaa dokumentoidessa tulin tulokseen, että Hotwalletia ei luultavasti tulla tarvitsemaan.

Ehkä painotin liikaa haussa olevan koodarin ammattitaitoa :slight_smile: Siinähän ne taidot kehittyy, kun hyvin motivoituneena yhteistuumin lähdetään projektia kehittämään. Lähipiiristä löytyy jo myös vanhoja konkareita, joilta varmasti viimepeleissä saa hyviä vinkkejä.

henu: Sinällänsä tosiaan ihan hyvä lähtökohta kuten itsekin sanoit, että Suomen lakipykälienkin puitteissa tämmöistä peliä ei varmaankaan leimattaisi arpapelien lainsäädännön piiriin. Tästä huolimatta ajattelin turvata selustan, ja käyttöön otettava(t) serveri(t) sijaitsisi muulla kuin Suomen maaperällä.

Kyseessä mukava pieni projekti, ei liian kunnianhimoinen, mutta hyvin onnistuessa potentiaalisesti saa huomattavan käyttäjäkunnan.

Ensilukemalta tuntuu hieman tylsänoloiselta pelilta mutta tietty jos sitä voi uhkapelata niin varmaan tuollekin jokin oma alakulttuurinsa ajan oloon kehkeytyisi. Joku teksupokerikin on pirun tylsä pelinä ellei sitä pelattaisi rahapanoksin. Laittakaa tarpeeksi pieni buy-in niin kynnys kokeiluun madaltuu. Softa on tietty sitten ihan yhtä “rigged” kuin useimmilla pokkasaiteilla.

Jokainen pelin luoja itse määrää panoksen väliltä 0-500mBTC (yläraja vielä päättämättä). Aulasta sitten muut pelaajat voi valita itselleen sopivan pelin. Palautusprosentin olen tähdännyt worst case 99.85%, best case scenario 99.93%. Sitten jokerina sattumanvaraisesti mikä tahansa luotu peli voi saada lisäkertoimen aina väliltä 0.25x - 8.28x eli parhaassa tapauksessa voittaja voi brutota “panos x 8.28”.

Njoo, en oikeastaan tarkoittanut että bitcoin-sovellukset sinällään olisivat mitään rakettitiedettä. Mutta toki tietoturva yms kannattaa miettiä kuntoon huolella, se jos ei tarvi hot wallettia vähentää toki riskejä.

Itse olen aivan toista mieltä. Kyllä noita koodareita on maailma täynnä, eikä Bitcoin projektit ole yhtään vaikeampia kuin muut työt. Se mikä vie bisnestä eteenpäin on myynti. Niiden asiakkaiden ja käyttäjien saaminen on kaikkein vaikeinta, jotta palvelusta tulee oikeasti suosittu. Tän sanon ihan kokemuksesta, mullakin on kasa koodareita odottamassa töitä, mutta sitten kun puhataan myymisestä, tai ylipäänsä tuloksellisesta markkinoinnista, niin hyvää tyyppiä on vaikeaa saada.

Joten jos jollain on bisnesidea ja tarvitsee teknistä toteutusta, niin viestiä vaan mulle. Kunhan olet valmis allekirjoittamaan sopimuksen että hoidat sen myynnin ja markkinoinnin oikein kunnolla, ettei projekti kaadu siihen.

Olen nähnyt Bitcoin-laivanupotuspelin vuosi pari sitten. En seurannut asiaa tarkemmin, mutta saitti ilmeisesti kuihtui kiinnostuksen puutteeseen kuten useimmat niin loistavat ideat ilman todella ammattitaitoista markkinointia tai muunlaista julkisuusbonanzaa.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=46509.0

Kangasbrosia kompaten minulla on myös runsaasti (tusinoittain) kokemuksia mönkään menneistä yhteistyöprojekteista, sekä rahan kanssa että ilman ja itseni ollessa sekä teknisen toteutuksen että markkinoinnin puolella ja hoitaessa osuuteni moitteettomasti.

Tosin tekopyhyyden välttämiseksi täytyy myöntää, että useammin kuin yhden kerran on oma tekninen panokseni venynyt kohtuuttomasti juuri ns. 50-50 no money -tilanteissa, joissa minulle on tullut kuva ettei partneri ehkä ole kovin kyvykäs markkinoimaan lopputuotetta. Olen kuitenkin tällöinkin puristanut setin kasaan lopulta vain huomatakseni, ettei markkinoinnin puoli vedä yhtään.

Jostain syystä ihmisen on vaikea sitoutua asioihin, joihin hän ei panosta taloudellisesti etukäteen. Näissä tilanteissa projektin loppuun vieminen ja sanansa pitäminen vaatii erityistä henkistä integriteettiä, jota kokemukseni mukaan löytyy vain murto-osalta ihmisiä.

Oletko miettinyt että skaalaisit ideaasi hieman isommalle pelivalikoimalle? Tyyliin suomalainen Aapeli -pelisivusto. Pelkkä laivanupotus pelinä kuulostaa pidemmän päälle HIEMAN yksitoikkoiselta. Jos tarjoaisitkin useita erilaisia man vs man -tyylisiä pikkupelejä, joita pelaajat voivat pelata toisiaan vastaan haluamillaan panoksilla.

Toki laivanupotuksella on hyvä aloittaa ja kokeilla ideaa, mutta pelivalikoiman laajentaminen on varmasti pidemmän päälle erittäin kannattava juttu. Itse ainakin kokisin jännittäväksi esim. aapelissa tarjottavien pelien pelaamisen pienellä rahapanoksella.