Minulla on nyt siis kaksi bitcoin-lompakkoa, qt-bitcoin talouskoneessa ja aikaisemmin mainittu Schilbadin Bitcoin tabletissa. Mahdollisesti tulee vielä kolmas, pysyvämpään säilytykseen tarkoitettu, tyyliin qt-bitcoinin tyylinen thinstall-ratkaisu (saa ehdottaa) tikulla jossain pankkilokerossa missä sitten käy 0-2 kertaa kuukaudessa läppärin kanssa.
Tuntuu pässiltä maksaa siirtomaksuja kun siirtää rahaa tällä tavalla omien lompakoiden välillä. Tabletin bitcoin antaa vaihtoehdon olla maksamatta niitä, mutta varoittaa samalla että ilmaiset siirrot ei todennäköisesti tule koskaan vahvistetuksi ja qt ei ilmeisesti anna lainkaan mahdollisuutta jättää ne pois.
Niin että mitä nyt sitten keksitään?
Maksa ne transaktiomaksut, tai itke ja maksa ;D
Jos haluat block chainiin transaktioita, niin helpoiten se onnistuu maksamalla. Nyt vielä jotkut mainaajat hyväksyvät tiettyjä transaktioita block chainiin ilmaiseksi, mutta eivät luultavasti enää kauaa.
Yksi mahdollisuus on tietty se, ettet tee transaktiota vaan siirtelet vaan privaattiavaimia ympäriinsä. Siinä on taas tietoturvaongelmia ja/tai vaatii osaamista.
Googletin hieman tietoa koskien privaattiavaimia, mutta haluaisiko joku vielä vääntää vähän rautalankaa niihin liittyen?
kyllä se vissii menee läpi ilman tx maksua, kestää vain… jopa viikkoja
Juu mutta jos menee omien lompakoiden välillä eikä rahasummat ole kovin suuria (kuten BTC:n kanssa ei ole fiksua ollakaan) niin onko sillä ratkaisevaa merkitystä? Minunkin tapauksessa minulla on qt-lompakossa vain muutaman euron edestä bittikolikoita ja tuntuu pässiltä maksaa siirtomaksu kun haluaa siirtää noin pientä omien lompakoiden kesken.
4,5 senttiä on tällä hetkellä tuo siirtomaksu. Euroissa mitattuna. Eli ei siihen mahdottomasti menetä, vaikka siirtäisi vain muutaman euron verran.
Tuo vakiokulu eli 0.0005 pitäisi kyllä mielestäni laskea näillä kursseilla. Se on turhan suuri.
Juuri sain tietää, että Bitcoinin vakiokulu laskee seuraavassa versiossa (0.8.2), josta on jo RC1 testiversio, nykyisestä 0.0005:n kulusta viidesosaan eli 0.0001 bitcoiniin. Tuo on nykykurssilla alle eurosentin.
Minulla onkin aiheeseen liittyen ongelma… Käytän blockchain.info:n maksu-APIa (http://blockchain.info/api/api_receive) jossa siis asiakas maksaa blockchain.infon antamaan osoitteeseen, josta coinit sitten ohjataan minun osoitteeseeni. Mutta blockchain.info ei laita mitään siirtomaksua, joten maksu tulee äärimmäisen hitaasti minulle jos lainkaan, vaikkakin asiakkaan maksu meni sujuvasti blockchain.info:lle… Mikähän avuksi…? :-\