Laitoin saman “mainoksen” isollekin bitcoin-foorumille, mutta mikäs sen mukavampaa kuin turista suomalaisella palstalla samasta aiheesta
Ohjasin tänään 24 gigaa (7970 + 4xJalapeno) TripleMining-pooliin, kun siinä tuntui olevan hauskoja ominaisuuksia minipoolien ja jackpotin osalta. Jos siis kiinnostaa liittyä vaikkapa vain yhdellä näytönohjaimella, niin tervetuloa “sampo”-tiimiin käyttämällä “http://kuumakoira.triplemining.com” (ilmeisesti minerisofta ohjataan tuonne urliin). Pitäisi samalla kertaa tiimin lennähtää poolin top 5:een mitä olen muiden hash-kertoimia tiiraillut.
Jos joku on kokeillut ko poolia, niin millaiset kokemukset?
Jos joku on kokeillut ko poolia, niin millaiset kokemukset?
Kiva pooli muuten, mutta laskentateho jäänyt viime aikoina niin pahasti jälkeen, että lohkopalkkiota / maksua shareista saa venailla viikkotolkulla. Tämänhetkistäkin blokkia on tripleminingissä mainattu 178 tuntia putkeen. Pakko antaa jauhaa vaan, jos nyt lopetan, ja vuorokausi ehtii kulumaan ennen blockin löytymistä, olen turhaan mainannut viikon putkeen uusilla asiceillani. Viime kuussa kesti näköjään 353 tuntia löytää block. Ts. sitä voi mainata pari viikkoa putkeen eikä tienata yhtikäs mitään.
Toisaalta, kun se block sitten joskus ja jouluna löytyy, siitä saa myös isomman siivun itselleen, kuin suurissa pooleissa.
“Mainostaminen” poolin nimessä/descriptionissa stats-sivulla on ihan kiva feature myös.
Jackpotti tuntuu kuihtuvan pikkuhiljaa kasaan. Kerta kerran jälkeen pienenee, en tiedä miksi.
Pool väittää, ettei ota välistä mitään. Herää kysymys: mikä motivoi poolin pyörittäjää sen ylläpitoon?
Yhteys lagasi ennenvanhaan pahasti. Viime aikoina (kun stratum tuli) toiminut siedettävästi.
Sama kidutus jatkuu: nykyistä blockia mainattu 229 tuntia. Jos nyt lopetan, olen mainannut 229 tuntia putkeen tienaamatta penniäkään.
Kirjoitan tästä varmaan vielä oman juttunsa, mutta olettekos miettineet, mihin tämä johtaa? Siihen, että porukka kypsyy siihen että mainaavat viikkotolkulla tulojen ollessa 0.00000000. Porukka siirtyy isoihin pooleihin, joista saa rahaa 10 minuutin välein, ja vanhat poolit kuolevat pois, samoin kuin solo mainaus. Uusia pooleja ei enää ole järkeä perustaa, ellet sitten saa heti kättelyssä tuhansia asic-käyttäjiä. Kun uutta poolia kokeillaan, jengi toteaa: “mainasin kuukauden ja sain 0.00000000, siirrynpäs btcguildiin”
Lopulta 99% mainaajista on btcguildissa, joku hakkeroi btcguildin, verkon hash rate putoaa biljoonasosaan ja bitcoini on tullut tiensä päähän. (Bitcoin suunniteltiin alunperin siten, että jokainen käyttäjä solo mainaa, eikös?)
352 tuntia jo kulunut, kun on viimeksi maksettu mainaajille shareista jotain.
Eiköhän tämä pooli ollut tässä. Sama kuin solo mainaisi; todennäköisyys saada mitään ikinä on käytännössä 0.
Tuli huomattua, että Bittiraha.fi ei lähetä mailia mikäli joku kommentoinut threadia SysOP: saiskos tähän muutoksen?
Rummutin Sammolla 130 tuntia ja laitoin pilllit pussiin. Pahoittelut niille, jotka hukkasivat ko minipoolilla aikansa.
Kuten JaPek sanoo, niin BTC:n sentralisaatio on käynnissä. Kakun jakaa ne, joilla on kolikkoja ts “osakkeita kakusta” ja ne, joilla on killpailukyky laskentatehossa ts “osakkeita laskentatehosta”. Tämä lienee se kohta missä todetaan BTC:n olleen kokeiluvaluutta ja tällaiseen kehitysoikkuun törmättiin.
Mitä itse ajattelin on laittaa firma pystyyn, hommata räkkejä sekä konesali. Ensi vuonna kotipolttoinen btc on ohi ja homma jää ammattilaisille vrt ennen oli kultamainareita vaskooleineen ja nykyään isot kaivosjätit hoitaa homman (economies of scale).
Sun täytyy itse klikata tuota “Muistutus”. Löytyy ketjun yläpuolelta oikealta.
Jos omaa louhintafarmia laittaa pystyyn ja mainaa soolona niin pitäis melkeen olla se 600 000€ rahaa sijoittaa. Muutenhan p2p pooli on käytössä hashratesta riippumatta.
En tiedä onko tämä haihattelua, mutta järkeilin mainausyhtiötä näin: olennaisinta on aloittaa jollakin laskentateholla ja osallistua pooliin. Tasaisella kassavirralla ja fiat-valuuttaan konvertoinnilla saisi hoidettua kiinteistön kiinteät kulut, sähkön ja investoinnit uuteen rautaan.
Vaikka difficulty ja verkon kokonaisteho nousee, niin yhtiön käyttämän poolin (vaikka btcguild) kokonaislaskentatehon kasvu auttaa ratkomaan silti blokkeja samaa tahtia ja kassavirta pysyy suht ennallaan. Poolien olisi siis teoriassa kilpailtava tällaisten yhtiöiden/käyttäjien suosiosta mikäli haluavat pitää ne asiakkainaan. Tämä antanee vipuvartta neuvotella pool fee alemmas.
Miksi sitten yhtiö eikä yksityisenä? Yhtiönä voi nostaa mielestäni helpommin rahoitusta osakeantina/lainana (myös btc yksityisiltä), ohittaa alv hankinnoissa, vähentää kulut verotuksessa ja junailla pakolliset pahat, kuten kirjanpitäjä.
En siis näe pakollisena massiivista isoa rahaa aloittaa toiminta, mutta jonkin verran heppiä se vaatii mielipiteitä?
Minun olisi kannattanut mainata soolona, kun Eligius.st poolissa olen jo pari bloggia löytäny. Nyt varmaan jos lähtisin sooloilemaan en löytäisi ikinä enää.
Edellisten blockien ajat:
510 h,
54 h,
13 h,
7 h -> menossa nyt
Kaipa tuo silti tavallaan kannattaa mainata tuolla. Ehkä. PPS on melko suuri verrattuna isoihin pooleihin, jos vaan jaksaa odottaa. Jackpottikin kääntyi vaihteeksi nousuun kun nuo pari blockia saatiin ratkaistua tuohon väliin.
Mutta oon tyytyväinen että mainasin välillä muualla. Mainailen tripleminingissä lähinnä pari päivää viikossa kun jackpotin jako lähestyy ja täytyy arvontahetkellä olla aktiivinen…