Kysy & Vastaa

Säännöt:

1. Kysy tai vastaa. Älä kommentoi itse kysymystä. Älä kommentoi vastauksia.

2. Esitä tässä viestiketjussa vähäpätöisiä tai yksinkertaisia kysymyksiä joita varten et viitsi tai halua perustaa uutta aihetta keskustelulle.

3. Vastaa viestiketjussa esitettyihin kysymyksiin lyhyesti ja selkeästi.

Ideana on pienentää kysymisen kynnystä ja tehdä vastauksen saamisesta nopeampaa. Aktiivisille ja asiallisille vastaajille on tiedossa mainetta ja kunniaa. Itsellä käy välillä niin, etten viitsi kysyä jotakin asiaa foorumilla, kun äidinkielentaidot on mitä on ja haluaisin kuitenkin pitää kirjoitusasun asiallisena. Tänne siis kysymykset joihin tiedät bitcoin käyttäjien tietävän vastauksen. Kysymyksiä tästä viestiketjusta ja sen säännöistä saa esittää edellä mainittujen sääntöjen puitteissa.

Tarkoitus olisi laittaa yksi tyhjänpanttina oleva radeon 5850 mainaamaan jotain scryptiä. En aio kuluttaa aikaani asetusten hiomiseen. Mitkä ovat hyvät asetukset kyseiseen näyttikseen?

Tietääkö joku poistaako Ozcoin tunnukset jos niitä ei käytä johonkin aikaa? Muistan kyllä omat tunnukseni, mutta eivätpähän toimi ja salasanan palautuskaan ei toimi, vaan väittää ettei tuollaista ole. Mainaus tosin toimii ja kone on pari päivää louhinut, joten ois kiva saada ne hilut kuitenkin pois tuolta, tai sitten olen louhinut poolille ilmaiseksi. :smiley:

Eikö sinne ole mitään yhteydenottomahdollisuutta?

Mulla kävi vähän samalla tavalla dogepooolin kanssa. En saanut salasanaa resetoitua… Vastasin siihen sähköpostiin mikä oli tullut tunnusten luomisen aikaan ja sitä kautta sain yhteyden ja salasanan resetoitua.
Eli jos ei sivuilta löydy sähköposti-osoitetta niin kokeile vastata postiin mistä sait aktivointi linkin. Siinäkin tapauksessa vaikka postiosoite on no-reply@… Yleensä se menee silti jollekin.

Mulla on lompakko MultiBitissä, ja tahtoisin varmuuskopioida sen. Riittääkö että kopioin pelkästään lompakonnimi.walletin, vai täytyykö minun kopioida lompakon muutkin tiedostot; lompakonnimi.data ja -.info-tiedostot?

Entä täytyykö minun luoda uusi kopio joka transaktion jälkeen, vai riittääkö vain yksi, ja “päivittyykö” se itsestään?

???

[quote=“maiq, post:6, topic:1689”]Mulla on lompakko MultiBitissä, ja tahtoisin varmuuskopioida sen. Riittääkö että kopioin pelkästään lompakonnimi.walletin, vai täytyykö minun kopioida lompakon muutkin tiedostot; lompakonnimi.data ja -.info-tiedostot?

Entä täytyykö minun luoda uusi kopio joka transaktion jälkeen, vai riittääkö vain yksi, ja “päivittyykö” se itsestään?

???[/quote]

Varmuuskopioinnin kannalta oleellisinta on Työkalut -> Vie yksityiset avaimet… ja varmuuskopioida ne. Jos luot uusia vastaanotto-osoitteita niin toimenpide pitää tehdä uudestaan.

[quote=“Panu, post:7, topic:1689”][quote author=maiq link=topic=1814.msg15772#msg15772 date=1396979351]
Mulla on lompakko MultiBitissä, ja tahtoisin varmuuskopioida sen. Riittääkö että kopioin pelkästään lompakonnimi.walletin, vai täytyykö minun kopioida lompakon muutkin tiedostot; lompakonnimi.data ja -.info-tiedostot?

???
[/quote]

Varmuuskopioinnin kannalta oleellisinta on Työkalut -> Vie yksityiset avaimet… ja varmuuskopioida ne. Jos luot uusia vastaanotto-osoitteita niin toimenpide pitää tehdä uudestaan.[/quote]

Ok, eli tätä kautta otan .key-tiedoston talteen jonnekkin.

Jos luot uusia vastaanotto-osoitteita niin toimenpide pitää tehdä uudestaan.

Tarkoitatko että jos luon uusia lompakoita? Jos pysyn tässä yhdessä niin sitten siis pelkkä toi yksi .key tiedosto riittää lompakon pelastamiseen(?)

[quote=“maiq, post:8, topic:1689”]>Jos luot uusia vastaanotto-osoitteita niin toimenpide pitää tehdä uudestaan.

Tarkoitatko että jos luon uusia lompakoita? Jos pysyn tässä yhdessä niin sitten siis pelkkä toi yksi .key tiedosto riittää lompakon pelastamiseen(?)[/quote]

Jokaisen lompakon osalta private keys täytyy varmuuskopioida erikseen. Jos tämän jälkeen luot johonkin lompakkoon uuden vastaanotto-osoitteen (klikkaamalla “Uusi”-nappia “Pyyntö”-täpällä) niin private keys täytyy varmuuskopioida uudestaan siitä lompakosta.

[quote=“Panu, post:9, topic:1689”][quote author=maiq link=topic=1814.msg15774#msg15774 date=1396980034]

Jos luot uusia vastaanotto-osoitteita niin toimenpide pitää tehdä uudestaan.

Tarkoitatko että jos luon uusia lompakoita? Jos pysyn tässä yhdessä niin sitten siis pelkkä toi yksi .key tiedosto riittää lompakon pelastamiseen(?)
[/quote]

Jokaisen lompakon osalta private keys täytyy varmuuskopioida erikseen. Jos tämän jälkeen luot johonkin lompakkoon uuden vastaanotto-osoitteen (klikkaamalla “Uusi”-nappia “Pyyntö”-täpällä) niin private keys täytyy varmuuskopioida uudestaan siitä lompakosta.[/quote]

No nyt valkeni. Suuret kiitokset sinulle! :slight_smile:

Mistä saa nopeasti ja helposti pienen summan BTC siirrettyä lompakkoon? Nytkin puuttuu 0,00025657 BTC, että sais ostettuu pbmining:n louhintaa. Tililtä joutuu siirtämään samalla sitten isompia summia. Noissa fauceteissa menee ikuisuus, että niistä irtoo mitään.

Yks vaihtoehto ois et meet huhuilee sosiaaliseen mediaan tai foorumeille vaihtoa. Jos siul on yksikin kaveri jol on bitcoinei ni varmasti saat pikkaseen ylihintaan tuon summan. Tarjoa vaikka euro tai kaks.

Toinen vaihtoehto ois localbitcoins - tosin siel yleensä kans tykätään vaihtaa suurempia summia mut voi olla et jos tarjoat sen euron tai kaks ni joku voisi suostuakkin.

Ja tänne foorumille (linkki) ku kirjoittaa tarpeeks hyviä avausviestejä tai kommentteja ni voi saada tuon summan nopeastikkin. Saat summat uusmarkkoina. Tuo siu summa muunnettuina uusmarkoiks ois 0.3umk mutta sit transaktiokulut ois vielä 0.5umk. Tarviit yhteensä 0.8umk eli vähintään 4 kohtalaista viestiä. Tosin Veikkaan että kaksi riittää… Etsi jokin aihealue mistä tiedät jotain ja tee aloitus tai vastaa jo aloitettuun - niin ja itsensä esittelystä url=http://verkkofoorumi.org/index.php/topic,85.0.html[/url] saa näköjään aina vähän pojoi.

Itse oon yks mode joka jakaa uusmarkkoja tippeinä ja miu kriteerit tippaamiseen on yleensä:

• selkeä kirjoitus
  • kirjoitus tuo uutta sisältö sivustolle tai keskusteluun
  • kirjoitus tuo järjen takaisin keskusteluun tai palauttaa raiteilleen

Pelkkä linkkien kopioiminen keskusteluun ei yleensä tuo tippejä mutta jos kommentoi linkkejä, otsikoi ne ja tuo jotain omaa niihin niin silloin voi herua herkästikkin vaikka koko tuo summa ja extrat päälle.

Ja vaikka et fauceteista niin pitänytkään ni täältä (linkki) saa n. viikossa tuon summan (max 64 kertaa täytyy kirjoittaa captcha, voit kirjoittaa tunnin välein, joskus käy zäkä ja saat haluamasi summan heti)