Kurssin suunta?

Avaanpa jos vaikka kiinnostuneita löytyy. Aloiteaan kuvalla:

http://techcrunch.com/2014/06/30/litecoin-slumps-as-bitcoin-recovers-some-of-its-former-luster/

Litecoinin kurssi on ollut kytkeytyneenä Bitcoiniin jo tovin, mutta nyt siinä missä Bitcoin on palautunut Litecoin on jatkanut alaspäin lipumista. Redditissä arvelevat (tässä!) muutaman ASIC louhijan jatkuvan dumppauksen olevan taustalla, mutta menepä ja tiedä varmaksi.

Toinen että tänään aamuyöstä BTCessä oli ltc flash crash. Hyvä mesta laittaa pennitarjouksia.

Jossain olin kuullut, ettei litecoinia voinut mainata asic-laitteistoilla, mutta joku kai kehittänyt sellaisen. Onko tälläiset helposti saatavilla, vai onko ne vain harvojen saatavissa?. Tälläinen kyllä selittää hyvin pitkälti jatkuneen kurssilaskun.

Luulen vain että monet mainaavat muita valuuttoja kuin Litecoinia. Scrypti valuutoille on saatavissa mainauslaitteistot ja itsellä myynnissä myös näitä. Maahantuon itse laitteet suoraan tehtaasta ja kukatahansa voi laitteistoa ostaa.

Kalliita laitteita noi asicit. Onko laskelmia olemassa, kumpi on tällähetkellä kannattavampi ostaa sha256 vai scrypt Asic laite?

Minkälaisella varmuudella saa laitteen hinnan takaisin mainaamisella?

[quote=“Sijoittaja, post:4, topic:2128”]Kalliita laitteita noi asicit. Onko laskelmia olemassa, kumpi on tällähetkellä kannattavampi ostaa sha256 vai scrypt Asic laite?

Minkälaisella varmuudella saa laitteen hinnan takaisin mainaamisella?[/quote]

Olen ollut valmistajaan yhteydessä ja antanut vähän palautetta näiden laitteiden hinnoista, jotta itsekkin pystyisin myymään edullisemmalla hinnalla, joskin on vielä tämä suomen verotus joka nostaa hintaa entisestään. Bitcoinilla ostettaessa minereita on mahdollista myydä edullisempaan hintaan. Laitteet ovat kieltämättä kalliita ja laskimia tuotoille on olemassa useita. Bitcoinia ei kannata louhia kuin vähintään 3TH laitteella, ellei halua sitten tutustua tähän maailmaan. AntMinerin uusi S3 on teho/hyötysuhteeltaan yksiparhaista ja 1TH minerikin vielä menee. KnC:n scrypti minerit on teholtaan hyviä, mutta saatavuus on vähän epävarmaa ja voi joutua odottamaan jopa 2kk laitteita.