Kurssin suunta...?

Viimmesyksynä Bitcoin lähti hurjaan nousuun joten uskon että Joulukuussa tilanne on taas hurja? :stuck_out_tongue:

Hyvin mahdollista. ::slight_smile:
En mä oikeasti toivo bitcoinin tuhoa.
Näen aivan hyvänä mahdollisuutena sen, että on olemassa rinnakkain kaksi kolikkoa - anonymiteettiä rakastaville anonyymi kolikko ja julkisisa transaktioita rakastaville bitcoin.

Hyvä kysymys!
Moni pikkumainari joutuu laittamaan pillit pussiin, mutta toisaalta tilalle on tullut jo niin massiivisia louhinta keskittymiä että uskon enempi diffin nousevan.

Nousu tullee mutta mennäänkö ens vuoteen :wink: … monenko pokka pitää? :smiley: ja monenko mainarin lompsa kestää holdauksen :stuck_out_tongue:

[quote=“Jarmo Viikki, post:260, topic:1304”]Jos itse olisin ostamassa isompaa määrää bitcoinia, niin odottelisin ensin, että tilanne hieman tasaantuu. Tosin riskinä on että se tasaantuu jopa nykytasoa korkeammallekin, mutta on myös mahdollista että tasaantuminen tapahtuu esim. 150 taalan kohdalla.
Toivon, että jälkimmäinen skenaario ei toteudu - se ei olisi enää tässä vaiheessa hyväksi bitcoinille.[/quote]

Miten näet tuon $150 uhkana bitcoinille? Suurempi uhkahan $1000 hinta tällä hetkellä olisi kun $150.
$150 uudet kalat alkaa hyppelehtimään toivon mukaan verkkoihin ja siitä saadaan niin tukevat pohjat ettei maanantai aamua näy eikä muisteta. Samalla hidastaa vähän tuota tän hetken mainais tehtaiden pystytystä.

Kyllä ne heikot kädet pitää saada ensin vakuuttavalla tavalla pois ennen kuin uusi nousu voi todella alkaa. Nyt laskussa on jo sellaista meininkiä nähtävissä, että alkaa jengillä puntit vähän tutista. Se on hyvä juttu, sillä se tarkoittaa sitä että käännöspiste lähestyy entisestään.

Julkaisin blogikirjoituksen aiheesta:

https://bittiraha.fi/content/syy-bitcoinin-kurssilaskulle-ja-miten-voit-edistää-uutta-nousua

[quote=“Technomage, post:267, topic:1304”]Julkaisin blogikirjoituksen aiheesta:

https://bittiraha.fi/content/syy-bitcoinin-kurssilaskulle-ja-miten-voit-edistää-uutta-nousua[/quote]

Ihan hyvä kirjoitus! :slight_smile:

Niin oli ja samalla voin ilmoittaa oman yritykseni holdaajien joukkoon ja varmaan puolet tullaan Bitcoineilla maksettujen tuotteiden myynnistä holdaamaan aluksi. Tekisi mieli laittaa maksutavaksi vain pelkät Bitcoinit niin pääsisi pankkien, Klarnan ja muiden pankkien monopolista eroon.

Hienoa! Aloitimme yhteisöprojektina työstämään kyseistä sivua. Siitä tulee kansainvälinen sivusto ja laitamme sinne kuvan, jonka kauppiaat voivat laittaa omalle sivulleen merkkinä siitä, että holdaavat coineja.

Olisikohan Bitcoinien oksentamisen ulos aiheuttava “tauti” jo hellittämässä, kun nousua näyttäisi jo kehittelevän. Vaikka taitaa vielä jälkitaudit iskeä ja yleinen heikko olo.

Mutta olisi kyllä hienoa tietää olisiko jo myös tukkuja, jotka myisi tavaraa jälleenmyyjille myös Bitcoineilla. Siitä sitten pitäisi vielä Bitcoinien liukua alemmas itse tuotteiden valmistustasolle. Eli raaka-aineiden hinnat, palkat yms maksut pitäisi vielä muuntua Bitcoineiksi.

Mutta Bitcoinie holdaus firmoilla on jo hyvä asia ja seuraava askel, joka luo uutta pohjaa Bitcoineille…

Mitenkäs mä voisin hyödyntää Bitcoineja?
Mä teen siis ukko.fiin kautta erilaisia nettiin liittyviä projekteja. Onko laitonta pyytää asiakasta maksamaan mulle “liksa” bitcoineina suoraan BTC-lompakkoon ja unohtaa kaikenmaailman välistä vetäjät?

Jottein mene ihan off-the-topic niin aika sahaamista on tälle päivää ollut. En kyllä pelkää mitään, koska olen sijoittanut bittirahaan vain sen verran minkä voin hävitä :slight_smile:

[quote=“Tinke, post:272, topic:1304”]Mitenkäs mä voisin hyödyntää Bitcoineja?
Mä teen siis ukko.fiin kautta erilaisia nettiin liittyviä projekteja. Onko laitonta pyytää asiakasta maksamaan mulle “liksa” bitcoineina suoraan BTC-lompakkoon ja unohtaa kaikenmaailman välistä vetäjät?

Jottein mene ihan off-the-topic niin aika sahaamista on tälle päivää ollut. En kyllä pelkää mitään, koska olen sijoittanut bittirahaan vain sen verran minkä voin hävitä :)[/quote]

Jos verottajan kanta on että bitcoin ei ole valuutta ja sitä ei veroteta, niin ei kai siinä mitään laitonta ole jos sitä siitä huolimatta käyttää sitä. Varmasti myöhemmin alkavat kiinnostumaan kun yhä useammat alkaa käyttää.

[quote=“jbca, post:271, topic:1304”]Olisikohan Bitcoinien oksentamisen ulos aiheuttava “tauti” jo hellittämässä, kun nousua näyttäisi jo kehittelevän. Vaikka taitaa vielä jälkitaudit iskeä ja yleinen heikko olo.

Mutta olisi kyllä hienoa tietää olisiko jo myös tukkuja, jotka myisi tavaraa jälleenmyyjille myös Bitcoineilla. Siitä sitten pitäisi vielä Bitcoinien liukua alemmas itse tuotteiden valmistustasolle. Eli raaka-aineiden hinnat, palkat yms maksut pitäisi vielä muuntua Bitcoineiksi.

Mutta Bitcoinie holdaus firmoilla on jo hyvä asia ja seuraava askel, joka luo uutta pohjaa Bitcoineille…[/quote]

Itsellä on myös tukkumyyntiä/maahantuontia ja mielellään myisin bitcoineilla.

[quote=“Tinke, post:272, topic:1304”]Mitenkäs mä voisin hyödyntää Bitcoineja?
Mä teen siis ukko.fiin kautta erilaisia nettiin liittyviä projekteja. Onko laitonta pyytää asiakasta maksamaan mulle “liksa” bitcoineina suoraan BTC-lompakkoon ja unohtaa kaikenmaailman välistä vetäjät?

Jottein mene ihan off-the-topic niin aika sahaamista on tälle päivää ollut. En kyllä pelkää mitään, koska olen sijoittanut bittirahaan vain sen verran minkä voin hävitä :)[/quote]

On hyvä antaa vähän verottajalle vettämyllyyn niinkuin pankeillekkin ja mainita Bitcoineista heille mahdollisimman paljon. Olen kirjanpitäjäni kanssa puhunut bitcoineista niin äijä on ihan pihalla niin ei jaksa edes selvittää kun ei mee jakeluun. Itse laitoin lisäksi Nordean johdolle aikoinaan kunnon kritiikkiä kun aliarvioivat ja olivat ylimielisä Bitcoininsuhteen. Itse olen toiminut näin ja tulen toimimaan nyt ja sekä jatkossa8) Suomi on täynnä kaikenmaailman sääntöjä sekä rajoituksia muutenkin!

[quote=“J, post:273, topic:1304”][quote author=Tinke link=topic=1399.msg20083#msg20083 date=1411143300]
Mitenkäs mä voisin hyödyntää Bitcoineja?
Mä teen siis ukko.fiin kautta erilaisia nettiin liittyviä projekteja. Onko laitonta pyytää asiakasta maksamaan mulle “liksa” bitcoineina suoraan BTC-lompakkoon ja unohtaa kaikenmaailman välistä vetäjät?

Jottein mene ihan off-the-topic niin aika sahaamista on tälle päivää ollut. En kyllä pelkää mitään, koska olen sijoittanut bittirahaan vain sen verran minkä voin hävitä :slight_smile:
[/quote]

Jos verottajan kanta on että bitcoin ei ole valuutta ja sitä ei veroteta, niin ei kai siinä mitään laitonta ole jos sitä siitä huolimatta käyttää sitä. Varmasti myöhemmin alkavat kiinnostumaan kun yhä useammat alkaa käyttää.[/quote]

Ei kannata ottaa ressiä on heidän omaa tyhmyyttään ja sitten jos siirrät Bitcoineja omalle tilille niin siitä menee pääomaveroa muuten on heille yksilysti vaikka olis miljoonalla Bitcoineja.

[quote=“AVS Store Oy, post:276, topic:1304”][quote author=J link=topic=1399.msg20084#msg20084 date=1411144932]

Jos verottajan kanta on että bitcoin ei ole valuutta ja sitä ei veroteta, niin ei kai siinä mitään laitonta ole jos sitä siitä huolimatta käyttää sitä. Varmasti myöhemmin alkavat kiinnostumaan kun yhä useammat alkaa käyttää.
[/quote]

Ei kannata ottaa ressiä on heidän omaa tyhmyyttään ja sitten jos siirrät Bitcoineja omalle tilille niin siitä menee pääomaveroa muuten on heille yksilysti vaikka olis miljoonalla Bitcoineja.[/quote]

Ok, en tiennyt tota pääomaverojuttua, toivottavasti sitä ei joudu soveltamaan normaaliin kulutukseen. Paras ois jos alkaisivat verottamaan samoin kuin euroja, mutta taitaa olla tosi monen vuoden päässä haaveissa.

Alkoiko nousu taas? :slight_smile:

Miten muuten BTCstore. En ole ainakaan yli viikkoon ollut pystyssä. Milloin toimii?

[quote=“kesämies, post:279, topic:1304”][quote author=Technomage link=topic=1399.msg20079#msg20079 date=1411136342]
Hienoa! Aloitimme yhteisöprojektina työstämään kyseistä sivua. Siitä tulee kansainvälinen sivusto ja laitamme sinne kuvan, jonka kauppiaat voivat laittaa omalle sivulleen merkkinä siitä, että holdaavat coineja.
[/quote]

Miten muuten BTCstore. En ole ainakaan yli viikkoon ollut pystyssä. Milloin toimii?[/quote]

https://btcstore.eu/?language=fi