Kuka haluaa suunnitella ja kasata mulle Litecoin -kokoonpanon Raspin pohjalle?

Työkiireet ovat sen verran kovat tällä hetkellä, että voisin “työllistää” tämän harrastuksen suhteen jonkun asiaan hyvin perehtyneen.

Jos olet kiinnostunut, laita yksityisviestiä.

Jos läppärin kanssa toteutettava kokoonpano tuntuu paremmalta vaihtoehdota, sekin käy.

No sano nyt millaiset speksit haluat siihen, onhan tässä maassa paljonkin taitavia ihmisiä mutta tehtävänanto on vielä pikkuisen löysä. Kellään ei ole juuri nyt aikaa arvailla ajatuksiasi, eli määrittele vähän tarkemmin :slight_smile:

Tähänastiset speksit (Raspi/läppäri) ovat silleenkin kummallisia, että Litecoinien louhimiseen tarvitsee käytännössä erillisen näytönohjaimen ja siksi perinteisen pöytäkoneen emolevyn. Lompakon/clientin pyörittämiseen taas käy melkein mikä tahansa kone.

Myönnän löysyyden spekseissä - pahoitteluni.

Kysytäänpä sitten vaikka näin: Mikä on tämänhetken ihannekokoonpano Litecoin mainaukseen: A) max 1000 euron kone B) max 2000 euron kone C) max 3000 euron kone?

Budjetti sisältää vain raudan, mahdollisia käyttöjärjestelmiä tai muita softia ei tarvitse huomioida laskelmassa/paketissa.

Itse en ehkä ihan viittä korttia laittais emoon vaikka paikat riittäisikin, saattaa olla aika kovilla.

Powered risereilla vaan. Mulla on ollut kuusi korttia (4x5870 ja 2x5970) yhdessä emossa melkein vuoden ilman mitään ongelmia. Parhaimmillaan cgminer oli päällä yli 100pv putkeen. Toisaalta bitcoinien mainaaminen ei kuluta ihan niin paljoa virtaa eli se vaikuttanee hieman. Tuo rigi vei ~900W.