Kuinka monen kolikon voi vaihtaa USD tai EUR suoraan

Kävin läpi 20.11.2017 coinmarketcap sivulta top 100 kryptovaluutat ja katsoin kuinka monen voi vaihtaa suoraan euroiksi tai dollareiksi jossain pörssissä.

Top 10 kaikki kolikot voi vaihtaa dollareiksi ja 8 kolikkoa sai euroiksi.
Top 50 voi vaihtaa 26 kolikkoa dollareiksi ja 23 kolikkoa euroiksi.
Kun mennään sijoille 51-100 niin tulos heikkenee. Sieltä ei löydy enään kun 12 kolikkoa jotka saa dollareiksi ja 9 kolikkoa euroiksi.

Lopputulos 38/100 dollareiksi ja 32/100 euroiksi sai vaihdettua.

Tilanne elää jonkin verran kun kolikoiden sijat vaihtelee.

Onko asialla hirveästi väliä, jos saa vaihdettua kuitenkin Bitcoiniksi???

Hei olen hyvin uusi näissä jutuissa joten anteeksi tyhmä kysymykseni mutta mistä siirrot näkee? Koitin lohkoketju. Fi mutta minun lompakkoni siirtoja ei ollut.

Lohkoketju.fi näyttää kyllä viimeistään siinä vaiheessa kun siirrolla on vahvistuksia Bitcoin-verkossa. Joskus aina se ei näe vahvistamatonta siirtoa valitettavasti.

Toinen mistä voi katsoa on esim. tämä: https://blockexplorer.com

Ei kai sillä väliä yleensä jos vain vaihdot toimii bitcoineiksi.
Joissain tapauksissa vaan tulee turhia vaihtokuluja jos päättää euroiksi asti vaihtaa.
“Jokainen vetää välistä”

Mun mielestä se myös kertoo jotain kolikon luotettavuudesta ja tulevaisuudesta jos sen pystyy helposti vaihtamaan myös euroiksi. Antaa kuvan että joku laittanut “oikeaa” rahaa sisään.
(no voihan se euro arvokin olla suhteessa huonompi vaihtotilanteessa kun vaihto bitcoineihin)

Jos vain bitcoineihin vaihto jonkun pienemmän kolikon taustalla niin se on helpompi keskeyttää “teknisistä ongelmista johtuen” niin et saa välttämättä sijoituksiasi pois jonain tiettynä aikana tai pahimmillaan koskaan.