Kryptovaluuttojen treidaus ja verotus

juu, nuin se taitaa mennä, se unohtui…
muistelen että “historiallinen” syy on ollut tämä : “HMO:n käytön peruste on hankintahinnan selvittämisen mahdottomuus”, esim. maata ostettu v. 1937 eikä kauppakirjoja enää ole tms.

Tulevat vuodet, ehkä jo tämän vuoden Verotus näyttää onko Verottajan linja muuttunut “aikaavievempää” laskutapaa suosivaksi.

Jokainen vastaa moisesta pöljäilystä itse. Koko kryptovaluutan idea on irrota keskuspankin ja valtion kontrollista.

Mitäs luulette tuleeko verottajalta lisäkysymyksiä kun käytin koinly.io palvelua joka oli niputtanut treidejäni yli 500 kappaleesta n.60 kappaleeseen? eikä siinä mitään, helpottaa huomattavasti veroilmoituksen täydennystä kun ei tarvi yli 500 treidiä erikseen lisätä, mutta nyt kun kaupankäynnit on niputettu on yksittäisten kauppojen osto/myyntihinnat aivan hillittömät kokoisia. (mm. yksittäinen USDT kauppa yli puoli miljoonaa euroa) . Kysymys kuuluukin tuleeko tästä jtn ongelmia jos ilmoitan ne tällaisina köntteinä? Ihmetteleekö verottaja miten olen voinut käydä yksittäisiä satojen tuhansien eurojen kauppoja vaikka varallisuutta minulla ole sen enempää kuin perus duunarilla?

Mikäli lopputulos on sama niputettu vs kaikki, ei pitäis olla ongelmaa.
Aina voi myöhemmin laittaa kaikki jos tulee lisäkysymyksiä