Kryptojen daytrade + verotus

Moikka, olen jonkun aikaa harrastanut daytradea polonexia käyttäen, mutta en ole oikein saanut selvää miten tässä pitää toimia verotuksen kanssa. Olen merkannut ylös tekemäni kaupat sekä osto- ja myyntihinnat, mutta milloinkas nämä pitää ilmoittaa verottajalle? Treidauksen lopetettuani vaihdan valuutat dollareiksi ja aamulla jatkan sitten ostelua, mutta tarvitseeko minun ilmoittaa tuottojani ennenkuin nostan rahaa pankkitililleni? Jos aiheesta on jokin ketju niin olen pahoillani, en vaan kiivalla googlailulla löytänyt mitään sopivaa.

Verottaja ottaa verot aina, kun olet muuttanut dollareiksi/euroiksi (huomioimatta tietenkään tappioita). Näin ainakin nykyinen ohjesääntö sanoo niille. Jos olet vaihtanut ne poloniexin usdt-valuutaksi, en tiedä miten verottaja siihen suhtautuu.

Eikös tuo ilmoitus ole pakollinen vain voitoista? Esim. jos pistän Prasokseen 1000e sisälle ja nostan sen saman summan viikon päästä ulos niin voittoa ei ole tullut ja niin ollen veroakaan ei makseta?

Joo kryptojen välillä vaihtaessa ei tarvi maksaa veroja, ainakin näin olen ymmärtänyt. Vois olla vaikeaa pitää kirjaa muuten :thinking: