Kraken Multisig-siirto

Osaisiko joku auttaa. Olen siirtämässä minulle tuntemattomalle ihmiselle bitcoineja summan x. Tarkoitus olis kuitenkin niin, että hän saa rahat vasta kun minä varmista hänen lähemmänsä tavaran aitouden. Hän väitti, että kun talletan Kraken.comiin summan ja siirrän sen hänen antamaansa Bitcoin osoitteeseen, hän ei voi nostaa rahoja vasta kun minä varmistan sen. Hän puhui, että hänen antamansa osoite on ns. Multisig.

Mistä voin tarkistaa onko tuo osoite ns. Multisig? Ja voinko olla varma, että hän ei voi nostaa rahojaan ennen kuin minäkin allekirjoitan sen?

Kiitos etukäteen vastauksetsa

[quote=“jupeman69, post:1, topic:3447, full:true”]
Osaisiko joku auttaa. Olen siirtämässä minulle tuntemattomalle ihmiselle bitcoineja summan x. Tarkoitus olis kuitenkin niin, että hän saa rahat vasta kun minä varmista hänen lähemmänsä tavaran aitouden. Hän väitti, että kun talletan Kraken.comiin summan ja siirrän sen hänen antamaansa Bitcoin osoitteeseen, hän ei voi nostaa rahoja vasta kun minä varmistan sen. Hän puhui, että hänen antamansa osoite on ns. Multisig.

Mistä voin tarkistaa onko tuo osoite ns. Multisig? Ja voinko olla varma, että hän ei voi nostaa rahojaan ennen kuin minäkin allekirjoitan sen?

Kiitos etukäteen vastauksetsa[/quote]

Epäilen vahvasti, että sinua yritetään huijata. Multisig se osoite varmaan on johon hän pyytää rahoja, mutta se ei ole sellainen multisig joka estäisi häntä käyttämästä niitä coineja. Silloin pitäisi olla kolmas taho tarjoamassa escrow:ta ja valvomassa kauppaa ja minun tietääkseni Kraken ei tuollaista toimintoa tarjoa.

Tuo kuvailemasi turvamalli on kyllä mahdollista toteuttaa tolla tavalla, mutta tuo ei ole se.

Kiitos paljon vastauksesta. Kuinka sen voi tehdä siis, että se on varmasti riskitön minun kannalta?

Hän antoi minulle todella bitcoin-osoitteen (vai mikä se nyt suomeksi olikaan?) Hän sanoi, että voin tarkistaa osoitteen “aitouden” näin: “Just use any blockchain explorer, and watch the history of the adress.https://blockexplorer.com/address/146FmoFFpzhJTW6pKnoMiJ5n4GBrgi2eMW

Tuo osoite ei edes ole multisig-osoite, joskin sillä ei nyt ole mitään väliä mikä osoite se on, osoitteen tyyppi ei itsessään tuo sinulle mitään turvallisuutta tällä tavalla käytettynä.

Suoraan sanottuna epäilen niin vahvasti tuota kauppakumppaniasi huijariksi kaiken tuon perusteella, että en voi suositella kaupankäyntiä hänen kanssaan millään tavalla. Tuo on huijarin puhetta. Jos lähetät rahaa tohon osoitteeseen, isolla todennäköisyydellä et koskaan näe niitä rahoja etkä myöskään tuotetta.

Suosittelen hoitamaan kaupat sellaisten tahojen kanssa, joihin voi luottaa. Esimerkiksi sitä kautta että monet muut ovat asioineet sen kauppiaan kanssa ja antaneet hyviä arvosteluja.

On toki varmaankin olemassa sellaisia kauppapaikkoja, jotka toimivat välitahoina maksuissa, eli pitävät maksuja kunnes tuote on vahvistettu ja vastaanotettu. Mutta Kraken ei ainakaan sellainen ole. Ja useimmat kauppapaikat eivät toimi noin eli useimmiten myyjälle yksinkertaisesti maksetaan ja luottamus perustuu siihen palautteeseen mitä kauppias on saanut vanhemmista kaupoista.