Jotkin emot vaativat tämän pinnien shorttauksen (voi tehdä myös kaapelin piuhoihin), jotta näyttis toimii PCI-E 1x -portissa.
Asus A8N-E
MSI 890FXA-GD70 AM3
MSI xpower Big Bang x58
EVGA 680i SLI (122-CK-NF68-A1)
EVGA 680i SLI (122-CK-NF68-T1)
Gigabyte EP45-DQ6 (bottom slot only)
Foxconn A7DA-S 3.0 (had unstable behavior with the 4th GPU)
ASUS A8N32-SLI
ASUS P5K
ASROCK N7AD-SLI
ASUS P5N-T (On both x1 -> x16 in x16 and in x1 slot)
ASUS M4A88T-V EVO/USB3
Gigabyte GA-990FXA-UD5
MSI 990FXA-GD80
Asus - P7P55D-E Pro
EVGA 790i SLI Ultra needs shorting on 1x and 16x slots.
Tässä bitcointalk.orgin keräämä lista emoista, jotka tämän vaativat.
Kaikki hyvät kikat vois kerätä alotuspostaukseen? Oma vinkki: Älkää väännelkö PCIE risereitä kovin montaa kertaa, varsinkaan viileinä. Lakkaavat toimimasta hyvin helposti.
Njoo, mun puolesta tohon aloituspostauksen ketjuun voi vapaasti postailla jotain olennaisia perusvinkkejä. Niistä voi sitten jossain vaiheessa koota sellasen yhtenäisen viestin, kunhan saadaan riittävästi infoa kasaan.
Eikö tuo laskentanopeus romahda, jos käyttää 1x porttia?
Ei! Minauskäytössä on nopeuden kannalta aivan sama käyttääkö 16x, 8x vai 1x -porttia.
[quote=“rontus, post:5, topic:53”][quote author=Reinikainen link=topic=4.msg362#msg362 date=1337865020]
Eikö tuo laskentanopeus romahda, jos käyttää 1x porttia?
[/quote]
Ei! Minauskäytössä on nopeuden kannalta aivan sama käyttääkö 16x, 8x vai 1x -porttia.[/quote]
Aha, no tämä oli mulle uutta tietoa. Olen kai ajatellut liika pelien näkökulmasta. Varastan ketjua senverran, että onko mahdollista sitten laittaa kaksi erimallista näytönohjainta louhimaan? Eli samalle emolle vaikka HD5870 ja HD4890?
Ei mitään ongelmaa siinäkään. Käytännön ongelmia voi ilmetä mm. jos ne ovat vierekkäisillä paikoilla, jolloin ylemmän kortin tuuletin voi rouhia alempaa, tai ilma voi muuten vain kiertää niin huonosti, että ylempi lämpenee yli suositeltavien raja-arvojen (85C GPU) kovallakin tuulettimien käytöllä.