Kiinnostaako oma yritys ja liikeidean kehittely?

Oletko harkinnut oman yrityksen perustamista bitcointalouden ympärille?

Etsitkö kenties kumppania?

Ehkä olet teknisesti taitava, mutta liike-elämä ja yritystoiminta tuntuvat vieraalta?

Löytyykö täältä hengenheimolaisia ideoiden kehittelyyn ja kypsyttelyyn?

Joo mikä ettei onhan tuo mahdollista parustaa yritys bit coin talouden ympärille mutta ottaen huomioon bit coin luonteen niin yrityksen perustaminen voi olla vaikeampaa kuin normaalisti

[quote=“CoinmasterYoda, post:1, topic:613”]Oletko harkinnut oman yrityksen perustamista bitcointalouden ympärille?

Etsitkö kenties kumppania?

Ehkä olet teknisesti taitava, mutta liike-elämä ja yritystoiminta tuntuvat vieraalta?

Löytyykö täältä hengenheimolaisia ideoiden kehittelyyn ja kypsyttelyyn?[/quote]

Itse olen toiminut viimeiset 7 vuotta yrittäjänä. Kiinnostusta löytyy ja ideoita kehittelen päässäni lähes 24/7. Tulee pikkasen treffi-ilmoitusmainen vastaus, mutta olen kaiken kaikkiaan avoin uusille ideoille.

Laita YV:tä tulemaan, niin keskustellaan lisää.

[quote=“CoinmasterYoda, post:1, topic:613”]Oletko harkinnut oman yrityksen perustamista bitcointalouden ympärille?

Etsitkö kenties kumppania?

Ehkä olet teknisesti taitava, mutta liike-elämä ja yritystoiminta tuntuvat vieraalta?

Löytyykö täältä hengenheimolaisia ideoiden kehittelyyn ja kypsyttelyyn?[/quote]

Olen myös kiinnostunut.

Hienoa että bitcoin-yrittämisestä kiinnostuneita riittää!

Itse olen startup saunan pitchaus-skabassa keskiviikkona, espoossa aalto venture garagella (betonimiehenkuja 13). Esittelen localbitcoins.com:n liikeideaa.

Minäkin olisin kiinnostunut ja joitain ideoitakin olisi.

Ilmoittaudun mukaan :slight_smile:

Tuli melkein tippa silmään tällaista yrittäjyysintoa katsellessa! :’(

Myös mun firmassa on avautumassa kesällä paikkoja, suorahaen siihen porukkaa sen perusteella, kuinka järkeviä he kirjoittelevat tänne foorumille jne. :wink:

Parasta olisi kun kourallinen bittiraha foorumilaisia pistäisi oman yrityksen pystyyn. Täältä kuitenkin löytyy niin tietotekniikkaan kuin rahamaailmaankin perehtyneitä ihmisiä paljon.
Tosin firman menestyminenkin riippuu ihan ideasta ja siitä, miten sitä mainostetaan.

Ihmiset ei oikeasti tarvitse tavaraa sun muuta härpäkettä, mitä televisiossa myydään. Se mainonta on vain suuniteltu siten, että ihminen luulee tarvitsevansa kyseistä tuotetta… (senhän kaikki jo tiesivätkin.)

edit: Niin ja kiinnostunut :wink:

Tämä on todella hienoa kyllä. Siis Bittirahan takana olevan Prasos Oy:n ydintiimi kerättiin kasaan alunperin IRC-chatissä. #Bitcoins.fi -kanavalta löydettiin kiinnostuneet ja alettiin viemään hommaa eteenpäin.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että yrittäjyydessä on paljon haastetta, mutta se on tuottavaa, kehittävää ja toivon mukaan myös kannattavaa touhua. Eli siitä vaan, jos rohkeutta riittää.

Jos on tarpeeksi helsinkiläisä mukana niin voitaisko järjestää jotain tapaamista asian tienoilta?

Itselläni on kanssa innostusta oman yrityksen pyörittämiseen, lähinnä netin-välityksellä.
Ongelmia selvittämättömien kysymysten suhteen kyllä piisaa. Tarkoittan siis lähinnä kansainvälistä kauppaa hyödykkeillä.
Varasto virossa tai englannissa, sivut jossain maassa, tällähetkellä USA, Espanja, Suomi, Viro, BNS ovat pyörineet valinta-listalla.

Yrityksen myydessä jotain konkreettista, tulee maksaa tullit, verot jne. jne.
Maksan siis tullit Englantiin tai Viroon. Asiakas maksaa oman maansa tullit mikäli tulli-raja täyttyy.
Tavarat lähtevät siis Englannista tai Virosta, maksanko ALV:t k.o maan mukaan, mitä vaikuttaa nettipalvelimen sijainti-maa?
Joutuuko asiakas maksamaan oman maansa alvit mikäli tulliraja täyttyy? Minkä maan verotuksen mukaan hommaa pyöritetään?
Sitten vielä tuohon päälle kirjanpito, verotus ja byrokratia jne.
Helpompaa olisi maksaa tullit varastointi-maahan ja itse mennä kirjoille vaikka bahamoille. Välttyisi monen veron maksulta, ei niiden
maksamisessa mitään, mutta miksi kaiken pitää olla aina niin pirun byrokraattista ja manuaalista työtä vaativaa paperinpyöritystä?
Luulisi että kaiken voisi ulkoistaa, mutta voiko ja paljonko maksaa?
Hyvä tilitoimisto joka hoitaisi kaiken, osaisi neuvoa alkuun järkevissä valinnoissa jne.

Sen verta olen jo ajatellut että ok-payn kautta homma lienee kivuttominta, silti jos jonkun maksun unohtaa maksaa, häkki heiluu…
Eikä ok-payn merchant-tilin kautta voine asiakkaat maksaa kuitenkaan visalla tai masterilla.

Lyhyesti: Innostusta on, mutta suomi on vaan niin vaikeaselkoisen byrokraattinen maa. Mikäli olisin työtön niin varmasti juoksisin
virastosta toiseen ja kiusaisin toimisto-tätejä kunnes saan tietää kaiken kaikesta ja niistäkin mustaa valkoisella. Nyt olis vielä sen verta
sukan varressa että kokeilemalla ja epäonnistumalla ei tulisi henk-koht. konkurssia. Kun vaan ei vetäis tietämättömyyttään itseään hirttosilmukkaan…

Kyllä kiinnostaa. Yritysmaailma on ollut meikäläisen intohimona jo useamman vuoden ja yritystoimintaa olen harkinnut vakavasti, mutta ne aikeet on aina kaatuneet milloin mihinkin: byrokratiaan, kustannustasoon, liikeideaan. Jos joku porukka saatais pystyyn niin mielelläni olisin mukana antamassa panostani. Tänä päivänä pitäisi olla tuota tietoteknistä osaamista (koodaus, nettisivujen hallinnointi, hostaus) yms. jota multa löytyy rajoitetusti, mutta intoa löytyy paljon. Mahdolliset osaamisalueet liittyy mulla lähinnä rahoitusmarkkinoihin, kiinteistöalaan, pääomitukseen, ym jotka saattavat olla yritystoiminnassa tarpeellisia.

Kuten Technomage tuossa edellä sanoi, niin irc-kanava (/vastaava) vois olla varteenotettava vaihtoehto tällaisen asian lisäpohtimiseen.

Kiinnostaa kyllä! Olen stormannut ideaa mm. päivittäistavaroiden automaattikaupan perustamisesta ja maksuvälineenä tietenkin BitCoin. Minimi henkilökunnalla pyöritettävä kauppa olisi auki 24/7 ja hinnat kilpailukykyiset kun henkilökuntaa tai rahankuljetuksia ei tarvita. Kaupan alan kokemusta on minulla runsaasti, mutta ei kontakteja tukkuliikkeisiin eikä valmista suunnitelmaa miten kaupan automaatiota lähtisi käytännössä toteuttamaan. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin se että kauppa olisi täynä automaatteja joista ostokset tehdään yksi kerrallaan. Haaveena olisi kuitenkin enemmän perinteistä kauppaa muistuttava liike josta asiakas poimii haluamansa tuotteet ja kävelee ulos ja laskutus hoituu automaattisesti tuotteista etänä hinnan lukevan RFID portin kautta.

Täällähän monenlaista ideaa ilmoilla:)

itse mietin tuota bitcoin/litecoin ja muuta valuutta kauppaa. Niin, että se tapahtuisi mahdollisimman reaaliaikaisesti, kuten esim. Nordnet. Tämä tosin vaatisi varmaan jonkin sortin pankin tapaista, kuten tuo Nordnet. Jäisi pankkien väliset tilisiirto tapahtumat mahdollisimman lyhyiksi, jos rahat olisi suoraa tilillä josta voisi ostaa bittirahaa. Tämä samalla pienentäisi valuutan volatiliteettiä kun olisi nopeampi reagoida kurssiheilahteluihin. Eli jos kurssi alkaa nousta, niin myydään ja laskea niin ostetaan, mitä nopeammin tämä tapahtuma hoituisi, sitä vähemmän kerkeisi tulla näitä paniikki myyntejä ja hinta kuplia.

Samalla voisi tietysti tarjota kuukausimaksulla teknisen analyysin työkaluja ja asiantuntija kommentteja/blogeja ym.

Jos perusvaluuttana olisi vaikkapa tutut eurot, voisi tiliin integroida helposti maksukortin jolloin normaali kaupankäynti tapahtuisi kaupassa kuin kaupassa.

Yhtiön tuotto perustuisi kohtuulliseen spreadiin vaihdoista ja lisäpalveluiden kuukausimaksuihin. (mielestäni bittipörssinkin ottama 2% on suhteellisen paljon, kurssiheiluntaa pitää olla yli 2% jotta treidaaminen on kannattavaa, lisäksi on otettava huomioon järjestelmän aiheuttamat riskit, joka toteutu mm. MtGoxin kaatumisena. Toisaalta taas tuo +2% vola on aika paljon valuutalle, jos ajatellaan sen vakavasti otettavuutta markkinoilla) Voitot sijoitettaisiin vaikkapa kiinteistömarkkinoille esim. USAan, Espanjaan, ehkä Viroon… Mielellään kassavirta perusteisesti, eikä arvonnousustakaan tietysti haittaa olisi.

Myllyä pyöritettäisiin sijoittamalla takaisin asuntoihin… Miksei tietysti muihinkin, suhteellisen varmaa tasaista tuottoa tuoviin. Kuitenkin niin, että suurimmat verot maksettaisiin vasta kun myllyllä alkaisi olla kokoa riittävästi. (Mieluummin oikein reippaasti riittävästi.)

Omat kiinnostuksen kohteet ovat lähinnä rahatalouteen, kiinteistöihin, raaka-aineisiin ja osakkeisiin. Yrittäjyys on aina kiinnostunut, mutta kokeilut ovat olleet suhteellisen varovaisia ja nuorena tehtyjä. Asuntosijoittamiseen olen perehtynyt eniten, mutta paljon on toki oppimista, mutta onneksi olen erittäin innokas oppimaan.

Tämä bitcoin tuttavuuskin on vielä ihan muutaman päivän ikäinen. Taisipa olla tuo rpietilä joka aiheesta vinkkasi, olisi vaan pitänyt ottaa neuvosta heti vaari, eikä ihmetellä kahta päivää:P

Tämä taitaa kyllä jonkin verran sotkea mm. bittipörssin varpaille, mutta ainahan voitte ottaa vinkistä vaarin, uskoisin, että tällaisella palvelulle olisi kysyntää suomen maassakin. Ja mikäli tämä bitcoin tosissaan alkaa yleistymään, moinen ennemmin tai myöhemmin tulee markkinoille. Nyt jos aloittaisi saisi hyvän etumatkan.

edit. Tarkoitus ei muuten ollut sinänsä kritisoida bittipörssiä. Homma toimi sinänsä hienosti ja asiakaspalvelu oli hyvää ja nopeaa. Lähinnä tarkoitan vaan, että nykyisellä tavalla tilisiirtoja tulee liian monta ja aikaa kuluu pankkien välillä liikaa. Esim. nyt romahduksen jälkeen oli hyvä mahdollisuus tehdä tuohta, mutta vauhti oli niin nopeaa, ettei kaikista heilahteluista saanut kiinni.

edit2. Ja tosiaan vaikutan tätä nykyään akselilla Vaasa-Jyväskylä, mikäli sillä tänä interwebin aikakautena suurta merkitystä on. Tuossa joitain ideoita ja muita sitten jos jotain yhteistyötä jonkin tahon kanssa hierottaisiin. Voi olla, että ideat on jo toteutettu, koska en ole vielä aivan kaikkeen ehtinyt tämän viikon aikana mitenkään perehtyä. Ja voi olla, että idea muutenkin on aivan posketon, mutta bitcoin on kuitenkin siinämäärin pientä vielä, että tässä viitekehyksessä tuo saattaisi olla vielä mahdollista. vrt. vaikka Nordnet ja muut ““kovan”” rahan toimijat alkavat olemaan niin suuria ja kilpailu kovaa, että sinne tuskin on enää paljon mahdollisuuksia.

Mihin aikaan tuo häppeninki on?

[quote=“profreid, post:16, topic:613”][quote author=kangasbros link=topic=642.msg4602#msg4602 date=1365929702]
… Itse olen startup saunan pitchaus-skabassa keskiviikkona, espoossa aalto venture garagella (betonimiehenkuja 13). Esittelen localbitcoins.com:n liikeideaa.
[/quote]

Mihin aikaan tuo häppeninki on?[/quote]

Pitchit on vissiin kympistä kahteentoista. http://startupsauna.com/warmup/helsinki-warmup-april-17th/

Yleensä noi on mun käsittääkseni ihan avoimia eventtejä, mut varmaan kaikkia ei kiinnosta kuunnella noita kaikkien startuppien pitchejä läpi. Itse olen ollut “lifestyle”-yrittäjänä jo neljä vuotta, mutta nyt on tarkoitus pistää vähän isompaa vaihdetta päälle, ja olen kuullut suht hyviä kommentteja tuosta kiihdyttämöstä.

Ohjelmaan voi hakea avoimella hakemuksella vaikkei pitchaukseen ehtinytkään: https://startupsauna.submittable.com/submit

Miten olisi mainossovelluksen käyttö bitcoin likkeideana?

Siis ajatuksena olisi toteuttaa mainosten näyttäminen siinä muodossa, että mainosten katsomisesta saa pienen rahallisen hyvityksen. Yritys taas ottaisi tässä tapauksessa pienen välityspalkkion.

Tämä tapahtuisi niin että, joko puhelimeen tai pc:n työpöydälle asennetaan pieni banneri, joka pyörittää mainoksia ja sen klikkailusta tai seuraamisesta maksettaisiin pieni hyvitys. Bitcoinit sopisivat tähän erinomaisesti ja varsinkin kansainvälisellä mittakaavalla.

Tämä ketjuhan heräsi mukavasti henkiin pienen hiljaiselon jälkeen. Täällä on paljon innokasta ja fiksua porukkaa elämän eri aloilta.

Itse vaikutan Helsingin seudulla.

Kannatan stormausta face-2-face.

Hienoa nähdä, että täällä on paljon aihepiiristä innostunutta porukkaa.

Olen parikymppinen opiskelija Helsingistä ja olen ollut jo pidempään seurannut hyvin kiinnostuneena startup-maailmasta. Omia ideoita olen jo jonkin aikaa pyöritellyt ja toki olen myös kiinnostunut olemaan mukana kehittämässä muiden hyviä ideoita.

Jos täällä on enemmänkin pk-seudulla vaikuttavia ja aihepiiristä kiinnostuneita niin kannatan itsekkin tapaamista jossa voitaisiin tutustua ja suunnitella lisää.