Kannattavat pilvilouhinta sopimukset

Olen tutustunut hieman pilvilouhintaa tarjoaviin sivustoihin. Samalla luin tältä foorumilta kaikki topicit aiheesta läpi mitä löysin. Paljonhan on ollut joukossa scämmejä, jotka on vaikuttanut alun perin luotettavilta. Luotettavaltakin tuntuvat sivustot voivat siis lopettaa toiminnan koska tahansa.

Silti ajatus spekulatiivisena sijoitusmuotona pilvilouhintaan sijoittamiseen kiinnostaa.
Parhaat sivustot mitä löysin tällä hetkellä ovat IQmining ja Genesis mining. Olisi mukava kuulla myös muista luotettavan oloisista sivuista.

Laskin että ainakaan Bitcoinin louhintaan tarkoitetut myynnissä olevat sopimukset ei ole houkuttelevia. Käsittääkseni Bitcoinin louhinnan kannattavuus hankaloituu puoliintumisen johdosta toukokuussa ja sopimukset olisi kannattavia vain, jos hinta silloin tuplaantuisi. Toki se voikin tuplaantua mutta tähän uskomalla ei kannata ostaa pilvilouhintaa vaan kolikkoa suoraan.

Sen sijaan muiden kolikkojen pilvilouhinnan ostaminen on tällä hetkellä kannattavaa mutta vuosituotto ei ole suuri. Ostamalla 24kk 208usd maksavan Genesis Miningin DASH louhinnan paketin tienaa kolikon nykyisellä kurssilla laskelmieni mukaan hurjat 225usd. En tosin tiedä tuleeko 2 vuoden aikana myös Dash kolikon louhinta vaikeutumaan. Ostetun louhintatehon tuottoa laskin täällä: https://www.cryptocompare.com/mining/calculator/btc

Erityisen kiinnostavia on mielestäni näiden nykyisten luotettavan oloisten puljujen lifetime sopimukset. Haluaisin kuitenkin kysyä että millä tavalla lifetime sopimusten myyminen on myyjälle kannattavaa, jos myyjä tahtoo vakavasti pysyä markkinoilla ikuisesti? Mikä on ansaintamalli?

Harkitsin esimerkiksi IQmining lifetime sopimuksen ostamista pienellä kokeilulla. Esimerkiksi 1000GH/s SHA-256 PRO sopimus maksaa 82 dollaria. Sivuston laskelmat ovat kuitenkin aika epäselvät. He kertoo arvioiduiksi tuloiksi 42-60 dollaria vuodessa. Laskelmat ei kuitenkaan sisällä heidän ylläpitokuluaan joka on tässä tapauksessa 36,5 dollaria vuodessa. Tuottoa tulee siis 5,5-23,5 dollaria vuodessa. Sijoituksen saisi takaisin siis 3,5–15 vuodessa nykyiselllä louhintatasolla. Mutta ilmeisesti 1000 GH/s ei voi odottaa samaa tulotasoa tulevaisuudessa, joten sopimus tuntuu aika scämmiltä.

Ajattelin että tähän voisi jakaa ajankohtaiset kannattavalta vaikuttavat pilvipalveluiden diilit. Kannattavuus on subjektiivista. Itse pidän kannattavana jo pelkkää 10% vuosituottoa tai jos tuollaisella lifetime lisenssillä saisi melko varmasti muutamassa vuodessa omansa takaisin ja sen jälkeen jälkeen voisi nauttia pienestä passiivisesta tulosta. Tarjoavatko näitä lifetime lisenssejä tällä hetkellä muut suuret pilvilouhinnat, kun tuo IQmining?

Joo joo just tyyliin joku 100 Ph/s ASIC BTC, aika messevät voitot. Onko nuo pilvilouhinta sivut luotettavia? Olis se hienoa, kun ei tarvisi paria miljoonaa ottaa lainaa. Toimitiloja, suojausta (jumalattomat piikkilanka aidat, securitas ja verikoirat), rautaa -varten. Omat ISON TALO:n lapset (Tyyliin maksaa yksityiset päiväkodit, koulut, mopot, autot, yliopistot/korkeakoulut.)

Mainitsemani ainakin vaikuttavat luotettavilta.
Niiden lisäksi on luotettavalta vaikuttava sivusto https://hashflare.io/ mutta siitäkin ollaan internetissä monta mieltä.

Ei näillä kyllä pysty pikavoittoja tekemään. Tulee paljon halvemmaksi, jos pystyy ostamaan omat laitteet ja laittaa ne jauhamaan. Jopa Suomenkin sähköillä. Tuo dash sopimus on ainut minkä olen löytänyt mistä voi odottaa saavansa edes omat takaisin.

IQMiner olisi hyvä mutta heidän tuo “maintenance fee” on aivan mahdoton.
Heidän Etherium sopimuksensa olisi myös kannattava jos Etheriumin raudalla louhimisen luopumisesta ei olisi puheita.

Itse odottelen että tuonne Genesis Mining sivulle avautuisi esimerkiksi Litecoin sopimus jonka kannattavuutta vosi sitten arvioida.

Tuolta voi suoraan vertailla kauanko kestää että saat omasi takaisin noista. Harmittaa kun laskin noita itse ennen sivun löytämistä. Aika monessa kestää monta vuotta tai sitten rahoja ei saa takaisin ollenkaan. Ja kärjessä oleva sivusto ei ole enää edes olemassa/scämmi.

1 tykkäys

Jep, tyyliin 70,2 Milj USD tuottaa kuukaudessa, moduuliratkaisu on mun mielestäni kaikkein paras. Mikään tyhmä ole sentään :slight_smile:

pilvilouhinta = aina scämmi. ainut kannattava pilvilouhinta on vuokrata nicehashilta laskentatehoa, jos sekään. sijoita suoraan kolikkoon on paras vaihtoehto, toiseksi paras on ostaa omat laitteet.

3 tykkäystä