Jaxxista kadonneet Litecoinit, neuvoja kaivataan

Moro kaikki, nyt tarvisin neuvoja mitä tehdä kun Jaxxissa mun Litecoinit hävis jonnekkin. Eli tilanne seuraava. Mulla Jaxxissa reilu 42 Litecoinia. Hiómmasin tuo Ledger Nano S:n ja ajattelin siirtää ne sinne turvaan. Ensin tein testi siirron 0.2 Litellä ja tuli hienosti perille ledgeriin. Sitten siirsin loput reilu 42 Litee. Se jäi siihen historiatietoidin tilaan “Pending transaction” odottamaan varmistuksia. Mitään ei kuitenkaan ruvennut tapahtumaan ja annoin sen olla yön yli siinä. Tein siis siirron klo23 illalla. Aamulla vielä sama tilanne, Hash osoitteella ei löydy mitään tapahtumaa. Suljin Jaxxin ja käynnistin uudelleen niin se tapahtuma hävisi kokonaan historiatiedoita ja samalla hävisi kolikot lompakosta. Eli lompakko tyhjä ja historiatiedoissa ei mitään tietoa tapahtumista. Ja hash:ä ei löydy mitään. Käytin Desktop wallettia siirron tekemiseen. On resetoitu cache tietokoneella ja puhelimella ja selaimella mutta ei vaan kolikot näy.
Mutta eikait ne kolkot ole minnekkään voineet lähteä kun ei hash löydy. Desktop walletti oli 1.3.8 versio mutta päivitin sen uusimpaan 1.3.9. Puhelimessa ja selaimessa uusin versio jo oli. Nyt on kulunut 36tuntia ja rupee jo aika lailla ahdistaan että missä mun kolikot luuraa. Supportiin olen tehnyt ilmoituksen mutta vastaus kestää heiltä niin pirun kauan. Yhden vastauksen sain ja se oli just tuota resetoi cache yms. Toista replyä ei ole vielä kuulunut.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku osais neuvoa jotain mitä yrittää tehdä tai mistä tämä voi johtua.

Moro,en osaa neuvoa sen paremmin,mulla tapahtu sama juttu ETH kanssa,oli jotain 3 päivää kadoksissa ja yhtäkkiä taas ilmestyi,ja tosiaan ei vieläkään näy mitään siirtoja historiassa tv valo

No se on jo hiukan lohduttava tieto että ne palas sulle takaisin. Joten toivoa on että omatkin kolikot löytävät vielä kotiin :slight_smile:

Sinulla on varmaan tiedossa osoite, mistä yritit lähettää kolikot, samoin kuin osoite minne yritit niitä lähettää?
Ulkopuolisella block explorerilla pitäisi näkyä kolikot jommassa kummassa osoitteessa.

Oletko kokeillut palauttaa koko Jaxx-lompakkoa uudelle laitteelle 12 sanan pass phrasella?

Osoitteet on tiedossa kyllä. En ole kokeillut palauttaa lopakkoa noilla 12 sanalla. Täytyypä kokeilla, kiitos vinkeistä

Ja oudoksi tekee tosin tämän se että kolikot ei näy kummassakaan osoitteessa. Sitten eilen illalla tapahtui myös erittäin outo juttu. Satuin olemaan koneella ja yllättäen Jaxx ilmoitti että suoritus vastaanotettu ja mun kolikot tuli näkyviin siihen lompakkoon. Meni 3 min ja kolikot hävisi itsestään taas pois ilman että tein mitään. Siinä vaiheessa pääsi jo muutama kevyt kirosana.

Ompas outoa :o

Suosittelen kanssa kokeilemaan tuota. Päivittele tänne, miten kävi!

Puhelimesta poistin ja latasin sen sinne uudestaan noilla 12 sanalla. Ei auttanut mitään. Ehkä sitä vois vielä kokeilla desktoppiin myös, mutta kai se olis puhelimeen jo tullut jos se auttais

Ootko nyt ihan varmasti kokeillut molemmilla, etenkin lähetysoisoitteella etsiä transaktionia block explorerilla?

https://chainz.cryptoid.info/ltc/

No nyt on pikkusen selvinnyt tämä mysteeri. Eli kolikot on löytynyt. Jaxxissa kohdassa Tools --> Display Private Keys oli lista minun kaikista LiteCoin osoitteista. Minulla niitä oli 10kpl, en tiedä onko kaikilla sama määrä niitä vai vaihteleeko niiden määrä. Mutta Jaxxissa näkyvillä oleva osoite on tyhjä mutta kun tarkistin kaikki 10 osoitetta ja ynnäsin ne yhteen niin siellä oli kaikki minun kolikot. Eli eri osoitteiden takana oli eri määrä kolikoita, muutamat osoitteet oli tyhjiä.
Aluksi sain Jaxxin tuesta melko huonoja Copy/Paste ohjeita. Päivitä,Resetoi ynnä muita vastaavia ohjeita. Mutta sitten kun huomasivat että kyseessä on todellakin outo tapaus niin olen saanut hyvää palvelua Jaxxin tuelta, vastaukset tosin kestää aina aikansa. Mutta nyt tämä mun keissi on siirretty jollekkin Developer ryhmälle joka tutkii tämän läpi ja luultavasti ne saa siirrettyä nuo mun kolikot lompakkoon näkyville silleen että pystyn niitä siirtää ja käyttää.
Eli valoa tunnelin päässä näkyvissä

1 tykkäys

Kiva kun jaksoit päivittää tiedot tänne!
Jos sinulla on nyt private keyt ja kolikot näkyy niiden alla niin eikö ne saa mihin tahan muuhunkin Litecoin lompakkoon syöttämällä private keyt? Hommaa lienee parasta kokeilla jollain avaimista, millä ei ole isoa saldoa.