Jalapeno jumissa "Starting Miner" tilassa

Asensin Easy Minerin ja aloitin mainauksen BFL ohjeiden mukaan, mutta ohjelma on jumissa “Starting miner” kohdassa.
Kokeilin sammuttaa laitetta, vetää pistorasiasta pois, asentaa Easy Minerin uudestaa yms. mutta mikään ei auta.

Lisäksi saan virheilmoituksen logissa:

Jos valitsen: bfgminer

m Files (x86)\Easy Miner\bfgminer\bfgminer" ei tunnistettu sis„iseksi tai ulkoiseksi komennoksi,
suoritettavaksi ohjelmaksi tai komentojonotiedostoksi.

Tai jos valitsen: cgminer

49] Started cgminer 3.1.1
[2013-06-21 13:04:49] USB init, open device failed, err -12, you need to install a Windows USB driver for - BAS device 2:2
[2013-06-21 13:04:49] BitForceSC detect (2:2) failed to initialise (incorrect device?)
[2013-06-21 13:04:49] USB init, open device failed, err -12, you need to install a Windows USB driver for - BFL device 2:2
[2013-06-21 13:04:49] BitForce detect (2:2) failed to initialise (incorrect device?)
[2013-06-21 13:04:49] No devices detected!
[2013-06-21 13:04:49] Waiting for USB hotplug devices or press q to quit
[2013-06-21 13:04:49] Probing for an alive pool
[2013-06-21 13:04:50] Switching to pool 1 stratum+tcp://mining.eligius.st:3334 - first alive pool
[2013-06-21 13:04:50] Pool 0 stratum+tcp://us2.eclipsemc.com:3333 alive
[2013-06-21 13:04:50] Switching to pool 0 stratum+tcp://us2.eclipsemc.com:3333
[2013-06-21 13:04:51] Network diff set to 19.3M
[2013-06-21 13:04:56] API running in IP access mode on port 4028 (1384)
[2013-06-21 13:04:56] USB init, open device failed, err -12, you need to install a Windows USB driver for - BAS device 2:2
[2013-06-21 13:04:56] BitForceSC detect (2:2) failed to initialise (incorrect device?)
[2013-06-21 13:04:56] USB init, open device failed, err -12, you need to install a Windows USB driver for - BFL device 2:2

Laite on kyllä tunnistettu, eli: number of devices: 1.

Lisäksi F-Secure luuli Easy Mineria virukseksi ja yritti poistaa sen, mutta suljin F-Securen pois. Vaikuttaako tämä?

Mitä tehdä?

Ja kumpi valita: bfgminer vai cgminer?

1. m Files (x86)\Easy Miner\bfgminer\bfgminer lienee leikkautunut, ei ainakaan tuommoisenaan ole toimiva polku bfgminer.exe -ohjelmaan. Tarkista että sulla on ohjelma, ja että polku on oikein.

2. cgminer vaatii Windowsiin erillisen USB-ajurin asentamisen, tällaiseen oli muistaakseni linkki BFL:n sivulla http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Kyllä se siitä.

Kyllä mulla on C:\Program Files (x86)\Easy Miner\bfgminer olemassa tuollaisena…

F-Secure on varmaan laittanut bfgminerin johonki karanteeniin.

[quote=“archangelus, post:3, topic:961”][quote author=jarif link=topic=1026.msg7237#msg7237 date=1371813785]

1. m Files (x86)\Easy Miner\bfgminer\bfgminer lienee leikkautunut, ei ainakaan tuommoisenaan ole toimiva polku bfgminer.exe -ohjelmaan. Tarkista että sulla on ohjelma, ja että polku on oikein.

[/quote]

Kyllä mulla on C:\Program Files (x86)\Easy Miner\bfgminer olemassa tuollaisena…[/quote]

Mutta onko C:\Program Files (x86)\Easy Miner\bfgminer\bfgminer.exe

Sorry nipotus, mutta tässä on oltava tarkkana, konekin vaatii asian pilkulleen oikein.

[quote=“jarif, post:5, topic:961”][quote author=archangelus link=topic=1026.msg7238#msg7238 date=1371814127]

Kyllä mulla on C:\Program Files (x86)\Easy Miner\bfgminer olemassa tuollaisena…
[/quote]

Mutta onko C:\Program Files (x86)\Easy Miner\bfgminer\bfgminer.exe

Sorry nipotus, mutta tässä on oltava tarkkana, konekin vaatii asian pilkulleen oikein.[/quote]

Tyyppi: Sovellus (.exe)
Kuvaus: bfgminer-rpc
Sijainti: C:\Program Files (x86)\Easy Miner\bfgminer (ilman .exe -loppuliitettä)

Muuta samannimiestä ei ole.

Ihan hyvä, että nipotat, koska mulla tekninen puoli ei ole kovin hyvin hallussa :slight_smile:

P.S. Kokeilin läppärillä ja ihan sama juttu. (siinäkin F-Secure…)

Siellä on siis bfgminer-rpc.exe

Siellä pitäisi olla myös tuo bfgminer.exe mutta ei ole. F-Secure on sen ilmeisesti poistanut tai sulkenut omaan karanteeniinsa. Avaa F-Secure, ja katso sen karanteeni-toiminto, josko se voisi luopua mielipiteestään ja vapauttaa bfgminer.exe -tiedoston.

Nämä minerithan on nykyään antivirusohjelmien listoilla, kun niitä käytetään väärin ja valjastetaan laittomasti ihmisten koneita louhintaan troijalaisten tekijöiden hyväksi.

Vihdoinkin pääsi vastaamaan. Olen merellä ja täällä on maailman surkein nettiyhteys.

Easyminerin suosittelen heivaamaan ja käyttämään cgmineria.

Jalapeno vaatii tosiaan nuo usb-ajurit, mutta nuo ftdi hommelit ovat FPGA rautaa varten. Googleta zadig ja lataa se. Sillä asennat sitten oikeat ajurit. En tuota ulkoa muista, mutta valikkorivillä pitäis olla joku “all devices” ja sitä kautta saat bitforce256 valittua. Klikkaa replace driver ja anna asentaa. Menee joku 5minuuttia. Mulla vaati sen jälkeen vielä koneen boottaamisen.

Tämän jälkeen cgminer toimii normaalisti eli näyntiin vaan ja pooli osotteet workerit yms.

Jos zadig tökkii niin laita printscreeniä niin neuvon, kunhan yhteys sallii :smiley:

Joo, olit oikeassa F-Secure oli poistanut tiedoston eikä millään halunnut saada sitä hyväksytyksi, joten virustorjunta piti sulkua kokonaan pois.

Kiitos avusta!

Nyt mainaus toimii ja keskinopeus noin 4950 MH/S, eli luvatun kaltainen, vaikka hieman hitaampi kun Bittirahan omat Jalapenot :wink:

P.S. Mistäköhän johtuu, että ECLIPSE MC poolissa nopeus näyttää olevan 4,5 GH/S eli noin 0,5 GH/S vähemmän? Onko poolissa vikaa, vai miksi lukemat heittävät niin paljon?

EclipseMC:ssä on se ongelma, että palvelimet on amerikassa, eli ainakin latenssia tulee varmaan lisää. Kyllä joku eurooppalainen pooli on varmaan hyvä valinta.

Siellä oli oletuksen joko Eclipse tai Egilius tai sitten pitää valita manual mining.
Omaan lompakkoon ei varmaan kannata mainata suoraan…

Muuten voiko tuohon nopeuteen vaikuttaa millään tavalla, esim. lämpötilalla? Bittirahan omat kolme Jalapenot kun olivat 10% nopeampia, ja kun samat laitteet kuitenkin kaikilla, niin luulisi, että omankin nopeus voisi olla samaa luokkaa.

P.S. Ja jarifille lähtee pieni BitCoin palkkio avusta :slight_smile:

BTC Guildilla ainakin on eu-stratum.btcguild.com johon on hyvät nopeat pingit. Se manuaalinen varmaan tarkoittaa että itse säätää palvelimen nimen ja portin, mene tiedä. BTCGuildilla tosin on 1% fee, kun Eclipse on ilmainen.

Kiitos palkkiosta! Hämmästyin äsken kun lompakko ilmoitti saapuneesta, ja täältähän se on :wink:

Ei taida auttaa, elleivät tosiaan liian kuumana käy ja rajoita nopeutta sen takia. Siitä tuskin on kyse, vaan nuo ovat yksilöitä ja BFL ilmoittaa niille tehorajoiksi aina ±10%. Eli riippuu ihan tuurista, että miten nopean laitteen saa.

[quote=“Dyaheon, post:13, topic:961”][quote author=archangelus link=topic=1026.msg7247#msg7247 date=1371823985]
Muuten voiko tuohon nopeuteen vaikuttaa millään tavalla, esim. lämpötilalla? Bittirahan omat kolme Jalapenot kun olivat 10% nopeampia, ja kun samat laitteet kuitenkin kaikilla, niin luulisi, että omankin nopeus voisi olla samaa luokkaa.
[/quote]

Ei taida auttaa, elleivät tosiaan liian kuumana käy ja rajoita nopeutta sen takia. Siitä tuskin on kyse, vaan nuo ovat yksilöitä ja BFL ilmoittaa niille tehorajoiksi aina ±10%. Eli riippuu ihan tuurista, että miten nopean laitteen saa.[/quote]

Tossa vaan kun käynnistin laitteen, niin nopeus pamahti heti 5800 MH/S mutta sitten laski nopeasti hieman alle 5000 MH/S, missä on sitemmin pysytellyt.

Bittirahan henkilöstö voisi kertoa, oliko mun saama laite, yksi niistä testattavista, paketti oli kuitenkin avattu. Sitten ainakin tietäis kannattaako yrittää vääntää tuosta lisätehoja.

[quote=“archangelus, post:14, topic:961”][quote author=Dyaheon link=topic=1026.msg7250#msg7250 date=1371825400]

Ei taida auttaa, elleivät tosiaan liian kuumana käy ja rajoita nopeutta sen takia. Siitä tuskin on kyse, vaan nuo ovat yksilöitä ja BFL ilmoittaa niille tehorajoiksi aina ±10%. Eli riippuu ihan tuurista, että miten nopean laitteen saa.
[/quote]

Tossa vaan kun käynnistin laitteen, niin nopeus pamahti heti 5800 MH/S mutta sitten laski nopeasti hieman alle 5000 MH/S, missä on sitemmin pysytellyt.

Bittirahan henkilöstö voisi kertoa, oliko mun saama laite, yksi niistä testattavista, paketti oli kuitenkin avattu. Sitten ainakin tietäis kannattaako yrittää vääntää tuosta lisätehoja.[/quote]

Kyllä sillä ihan varmasti on mainattu, kun se on nyt niin tuottoisaa.

Neuvoisin kokeilemaan cgmineria (kirjotin ohjeet tuonne). Kokeile myös eri pooleja. Mulle kävi nimittäin seuraavaa Jalapenolla, joka oli menossa ostajalle ja oli mulla hostauksessa hetken: yhdistin jalapenon ostajan btc guildin workerille ja nopeus oli 4.8GH. Sammutin laitteen myöhemmin ja pistin cgminerin uudelleen päälle, jolloin se oletuksena aloitti louhimisen mun omassa poolissa (eclipse us2) ja nopeus oli 5.2GH.

Kokeile siis eri pooleja ja käynnistä laite uudestaan.

Mainasin koko yön Eclipse MC:ssä, mutta tänä aikana ei tullut yhtään BitCoineja, vaikka poolissa näkyi oma toiminta… outoa ???
Nyt vaihdoin BTC Guildiin ja heti alkoi tulla ansioita, mutta siinäkin poolissa oma nopeus on noin 300 MH/S alhaisempi kuin mitä omalla koneella näyttää.

Nyt alkoi ilmestymään tienestit Eclipsestäkin, mutta vain 0,00716 BTC aika heikko pooli… näköjään heillä on ollut todella huonoa tuuria blokin ratkaisemissaa.