Jenkkienkin kannattaisi ottaa ilmastonmuutos tosissaan, valtamerten vesi laajenee lämmetessään.
Ikirealistina en voi kuin todeta että toivo on menetetty jo ajat sitten. Ihmisten on jo aikakin kuolla ja tehdä tilaa uudelle (toivottavasti fiksummalle) elämälle.
1800-luvun puolivälissä Lontoossa kaupunginisät pohtivat huolestuneina että mitä tehdä jatkuvasti lisääntyvälle hevosenpaskalle. Tiedettiin, että vuosisadan alussa se ei vielä ollut ongelma, mutta nyt kun hevosten määrä on moninkertaistunut alkaa tilanne olla kestämätön. Jos hevosten määrä jatkaa kasvuaan samaa vauhtia, viimeistään 1900-luvun puolivälissä kaupunki hukkuu hevosenpaskaan
Tällä en tarkoita sitä etteikö ilmastonmuutosta pitäisi ottaa vakavasti, vaan että uskon ja toivon tulevaisuuden keksintöjen helpottavan tilannetta.
Minä en. Ongelmia ratkottaessa tulee aina vain uusia ongelmia. Yhteiskunnallinen taantuminen olisi ehkä ratkaisu, mutta ihan yhtä epärealistinen kuin uusien keksintöjenkin toimivuus.
“In reality, the time needed for technology to double is constantly decreasing,” Inc’s Kevin Bailey explains. “The next thing to realize with an exponential curve, is that at a certain point progress relative to time skyrockets up. The increase in technology that once took 20 years now takes 10, and then 5, and then 2.5, and then 1.25, and then .75 years, and then on and on. Kurzweil claims that we are right at the beginning of the sharp upturn that’s characteristic of exponential curves.”
http://www.businessinsider.com/scientist-says-immortality-only-20-years-away-2012-7
Pakko myöntää, että olen täysin samaa mieltä! Kovin paljon ei tätä mielipidettä viitsi missään esittää, kun tuntuu ihmisille jäävän aika huono kuva
[quote=“Rider, post:7, topic:182”]Pakko myöntää, että olen täysin samaa mieltä! Kovin paljon ei tätä mielipidettä viitsi missään esittää, kun aika tuntuu ihmisille jäävän aika huono kuva :D[/quote]Kannattaa aina vaan todeta että se on realistin ajattelua. Kuten minäkin tein postissani.