Huutokaupataan 372 hopeakolikkoa 1880 ->

Huutokauppa päättyy su 24.9. klo 21.00 tai 10 min. viimeisen tarjouksen jälkeen.
Lähtöhinta on 3900€, maksu bitcoineilla sen hetkisen Bitstampin kurssin mukaan.
Minimikorotus on 50 €.

Hinta on laskettu siten, että olen keskimäärin maksanut näistä hopean hinnan x 2, eli kolikoissa on puolet arvosta hopeassa ja toinen puoli keräilyarvossa.
Kolikoissa on puhdasta hopeaa yhteensä 4,137 kg = 133 Oz
Hopean maailmanmarkkinahinta on tällä hetkellä 14,67 € / unssi.
133 X 14,67 = 1950 €

Olen kerännyt nämä ympäri maailman vuosien kuluessa, kokoelmassa on historiallisesti mielestäni kiinnostavimpia kolikoita alkaen tsaarinaikaisista, 1800-luvun hopearuplista ja jenkkien 1800-luvun hopeadollareista päättyen upeisiin Ranskan hopeafrangeihin vuodelta 2001.

Kolikot ovat keskimäärin hyväkuntoisia ja ne ovat yksittäispakattuja.
Mitään romua ei kokoelmassani ole…jos sellaisia on sattunut kohdalleni niin olen myynyt ne eteenpäin. Joukossa on myös useita käyttämättömiä leimakiiltoisia kolikoita, esim.hopeamarkkoja 60-luvulta, hopeadollareita 70-luvulta ja Ahvenanmaan omia kolikoita sekä erikoisuuksia kuten Hitlerin aikaisia hopeakolikoita, Israelin, Kuuban, Latvian ym. todella hienoja yksilöitä.

Myyn nämä nyt pois surullisin mielin, sillä ne on kerätty pieteetillä ja niihin on käytetty paljon aikaa.
Lähtöhinta on noin se sama minkä itse olen niistä maksanut.
Yksitellen myydessä näillä saisi helposti tuplattua pääomansa.

Takaan kolikoiden aitouden, jokainen on punnittu tarkkuusvaa’alla.
Itseni luotettavuuden onkin jo aiemmin todennut Suomen tunnetuin Bitcoin-asiantuntija :wink:

Voin toimittaa kolikot Vaasa - Viitasaari - Kuopio - Joensuu -linjan eteläpuolelle henkilökohtaisesti, pohjoisemmaksi postivakuutettuna pakettina…toki postitan haluttaessa linjan eteläpuolellekin.

Mielenkiinnon lisäämiseksi annan voittavalle huudolle bonuksena setelikokoelmani, n. 100 kpl historiallisia seteleitä koti- ja ulkomailta…alkaen 1900-luvun alkupuolelta ja sisältäen mm. Itävälta-Unkarin keisarikunnan, Saksan hyperinflaation aikaisia miljoonaseteleitä ja monia muita mielenkiintoisia yksilöitä.
Seteleiden kunto on kylläkin vain keskimäärin tyydyttävä, toki siellä on hienojakin yksilöitä seassa :slight_smile:

Huutokauppa päättyy huomenna klo 21.
Hopean hinta on hiukan pudonnut, joten päivitän lähtöhintaa :
14,23 X 133 = 1890 € X 2 = 3780 €

Huutokauppa on päättynyt tuloksettomana.

Tarjoan 1BTC Casascius kolikon.

Vastattu privaviestillä.

Numismaateile kannattaa noita tarjota tutkittavaksi! Siellä voi olla monen kymppitonnin arvoisia kolikoita/seteleitä.

Olen keräillyt kolikoita itsekin ja mielestäni saat paremmin kaupaksi jos myyt erissä etkä yritä kaikkea kerralla. Natsi-Saksan aikaiset kolikot ovat harvinaisia ja kiinnostaisivat täällä päässä.